Alla inlägg den 18 juli 2007

Av S - 18 juli 2007 20:48

Go´kväll!

Den här dagen har nog varit den tråkigaste på länge. :P

Har suttit och tittat på bröllopskort igen, för typ tusende gången, det är så mysigt och kolla på dem. Synd bara att vi andra inte tog nå kort från efterfesten, enda bilden som finns vad jag vet är när Tommy dricker ur dunken. :P Han hann liksom inte hämta nåt glas innan vi skulle skåla. ;P

Sen fick jag fixa middagen idag, blev kyckling, strips med sås, det va gott. [:

Har spelat lite med Anna oxå, men jag gav upp, jag bara förlorade. ]: Så nu sitter jag och kollar på Beyond the Break, me like. [:  

Av S - 18 juli 2007 15:47

Har en liten fundering bara.

Alltså, jag förstår inte varför folk ska hoppa på och tycka folk är dum i huvét för att det är nåt dem inte kan eller vet.

Som nyss t.ex, eller ja, det börjar bli en vana.

"vad är .....? - men det är ......... e ni sämst eller?"

Måste det alltid vara självklart att alla ska kunna och veta allt!?

Skärp er för i h-vete! 

Av S - 18 juli 2007 13:10

Goddagens.

Idag vaknade jag rätt tidigt, klev upp och åt frukost, läste pappersmorgontidningen och språkade lite med mamma. Sen tog jag mig en dusch innan jag slog mig ner och fortsatte gårdagens läsning, går igenom min gamla dagböcker på lunar, mkt rolig läsning, men jag har bara kommit till vintern 03/04, sjukt mkt kvar att läsa. :P

Syrran ringde för bara en liten stund sen och sa att det inte kommer ner några barn idag, Johan var visst ledig så dem fick va hemma med honom ist.

Imorrn åker vi nog ut till pappa en sväng, han har köpt med sig godis, sprit och korv från Finland. [; Osså har dem jue delat upp saker efter farmor nu, så jag har visst ett par guldörhängen hos pappa, och nå indiangrejjs iaf., kommer nog kännas lite jobbigt. Man blir liksom inte lika mkt berörd av händelsen när man bor så långt ifrån, men, farmor är faktiskt borta. /:

Nu ska jag ta mig en cigg på ballisen! 

Av S - 18 juli 2007 00:59

Hehe, tidigare idag när jag läste en gammal väns blogg (vi umgicks flitigt för sisådär 4-5 år sedan, var även sambos ett tag) så kom jag och tänka på en panikresa vi gjorde då, den sommarn för längesen, är jag inte helt ute och cyklar så var det sommarn -02. Måste bara få berätta om detta hektiska dygnet.


Jag och T sitter på coffeehouse och tar den då dagliga fikan där, det bör ha varit i augusti någon gång, för jag tror att lilla J fyllde 1 år samma dag som vi åkte. Anyway, när vi sitter där på ch så kommer T med den briljanta ideén om att vi ska åka ner till sthlm och gå på talkshow (tror det kallas så, det som Hanna hade på 3:an iaf.), vi går igenom våran då mkt klena ekonomi, men beslutar oss för att åka ner iallafall.

Sagt och gjort, dagen efter sitter vi på bussen runt 8 på morgonen, trötta som as, som också var mkt vanligt på den tiden, men ner tog vi oss iallafall.

Letar efter studion där programmet spelas in, Sofia (soffipropp) kommer ut och går igenom hur programmet går till och sedan får vi följa inspelningen av avsnittet då olika människor har dragit dit asgamla flick/pojkvänner för att förklara att dem typ älskar dem (vilket är helt patetiskt enligt mig), men vi fick ett oss några goda skratt även om vi mest satt och försökte förtränga lukten från vissa sneakers som hade sprungit runt mkt med barfotafötter den sommaren. ^-^ 

När showen är klar så beslutar vi oss för att försöka få nåt i magen, med alla våra icke-existerande miljoner som vi låtsades att vi hade. Det blev typ en dricka och någon macka på ett fik om jag inte minns fel igen, varför vi inte gick på McD är än idag för mig en stor gåta.

Efter fikan så hade vi enbart pengarna till bussen hem, och vi var fortfarande hungriga. Vi gick ner till  centralen för att kolla vilken tid bussen gick och sådär, sen satte vi oss utanför för att sola lite, och torka strumpor som var blöta. Helt sick. Helt äckligt luktade dem!!

När bussen väl ska gå, så kommer det en mamma och vill sälja oss 2 biljetter för typ priset av en eller nåt sånt, hennes dotter och en kompis hade rymt hemifrån och hade köpt biljetter till s-vall. Lilla glädjen för oss eftersom det innebar att vi kunde köpa nåt ätbart när bussen stannade. Vi köpte godis.


Vilken tur att man faktiskt bara var 19 vid det där tillfället, så att man inte var äldre och borde tänka efter lite. Känns som att vi faktiskt hade skoj den där dagen, det var så förr, iallafall för mig, gjorde hela tiden saker som föll mig in liksom. Nu är man jue nästan vuxen, och kan inte göra vad som helst, då är såna här minnen guld värda som finns så man kan tänka tillbaka. [:


Tack för mig, nu ska jag sova, ville bara dela med mig av våran (idiotiska?) resa, som vissa säkert kommer tänka.

Godnatt. 

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards