Alla inlägg den 25 juli 2007

Av S - 25 juli 2007 20:23

Leija gör sin egen tårta.
Här är resultatet. Jacob tjuvsmakade choklad! Sen skrev han sitt namn själv. [:   Anledningen till tårtor är jue att Jacob har namnsdag idag, och Leija hade det i måndags eftersom hon oxå heter Emma. [: 

Av S - 25 juli 2007 16:39

Hejsan hoppsan!

Nu är jag Back in town efter några dagar i härnta å sådär. [:


I lördags så kom jue Johan å hämtade mig och barnen eftersom Emma var sjuk, vi åkte till härnta å köpte pizza å sådär innan vi åkte hem till dem å käkade. Satt å tog det lugnt ett tag innan Johan åkte å jobbade, sen kollade vi andra på lite film. Runt 00 tror ja det var, om inte redan vid 23 så gick jag å Emma å la oss med Jacob och Leija i gästrummet för att få dem att sova. Det slutade med att jag o Emma oxå däckade och vaknade inte förräns på söndagmorron!


Söndag! 

Johan åkte iväg och jobbade, jag o Emma packade in alla ungar i bilen, åkte å handla massa frukost o festis innan vi åkte iväg mot stugan i Långänge, tror det heter så iaf, vi badade, solade, fick pannkakor tilllunch av Johans mamma Inger, sen solade vi lite mer å ungarna bara badade heela dan! På eftermiddan så åkte Inger hemåt stan, men sa att vi kunde sova kvar om vi ville, så Emma pratade med Johan, å eftersom han får närmare till jobbet från stugan så blev det så. På kvällen när han hade kommit så satt vi ute å myste, Johan drack lite öl, jag å Emma tog vin. [: Sen gick vi ner å bastade i lillstugan, det var typ skööönt. Då gick även jag å Emma över på ölen. [; 

Efter bastun så satt vi ute ett tag till innan vi gick å la oss.


I måndags så vaknade jag av att Johan åkte på jobbet typ, så jag klev upp jag oxå å fixade frukost med Emma, blev frukost och lite Hej hej sommar. [: Ungarna badade mer, jag låg i solen och löste korsord. (felåt Veronica, ja ska inte sola mer [; )Hur skönt som helst var det. Efter nån timme så packade vi in alla saker å ungar i bilen å åkte mot lekparken vid höga kusten bron. Vilken jäkla lekpark!! När jag såg den ville jag oxå vara barn igen. Hur mkt roligt som helst jue! Blev kvar där nån timme oxå innan vi åkte hemåt eftersom Emma skulle  iväg å jobba, vi stannade bara till i Älandsbro på Ica så ja kunde köpa lite middag till mig å barnen. Barnen sprang ner till Robban å Adriana på en gång vi kom hem typ å var där ett bra tag, så jag vilade lite innan middag. Sen vare barnprogram, badning av barnen å lekstund, kvällsfika å film o hopp i säng. [: Precis när jag lagt dem typ så kom Johan hem, glodde lite på teve å sen kolla vi på The Last Ride, grym film med snygg bil. ^-^ Under filmen nån gång så kom Emma hem oxå, Johan däckade å jag å Emma låg å glodde på teve en bra stund. Sen blev det sängen. :P


Tisdag!

Vaknade å grejjade frukost åt ungarna i vanlig ordning, trodde det skulle bli en grå dag men det var jue heelt fel! På förmiddan innan Emma åkte så satt vi nog mest ute på altanen när vi fått magsjukaMia i säng o tvättat sofföverdraget. När Emma hade åkt så drog Johan igång gräsklipparn, jag hämtade tvätt å fixade vidare med sofftvätten. :P Fick mig en halvtimmes sömn där nån gång innan middag oxå. Sen hände det inte så mkt mer innan Emma kom hem, fixade middag, lekte, nattade barnen, kollade teve, kollade Tokyo Drift, ännu en grym film med grymma bilar. :D När Emma kom hem så tog vi oss nån cider innan vi blev trötta å la oss. (runt 3.30)


Osså idag då!

Vaknade sent, typ 11.30 Helt sjukt! Barnen hade gjort frukost själva, så jag satte mig å fikade. Sen kom dem andra 2, packade mina saker, packade saker åt ungarna, satt ute på altanen en sväng i regnet. Medicinerade katten åt Emma å Johan. Sen drog vi, skönt för Johan med en ledig dag ifred kanske. ;P Det är jue faktiskt inte deras barnvecka. Nu är jag hemma hos mamma, ska äta snart å sen ska vi äta tårta! Jacob har namnsdag idag, å Leija hade jue faktiskt i måndags, så dem har fått varsitt paket, osså ska vi göra varsin tårta. *mums*


Bilder från härnta å stugan kommer imorrn eller så,jag har sladde hemma istan. :P

Ohh, nu vill jag ha fredag, jag blev sugen på grogg! 

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards