Alla inlägg under juli 2007

Av S - 21 juli 2007 13:26

Jag kom precis på att jag fick ett telefonnummer igår. Varför ville jag ha det?

Osså om jag precis på att jag åker till Härnösand om några timmar. Jag kommer inte kunna blogga förräns på tisdag typ, för modemet där uppe är felande.  Vad ska jag ta mig till?? 

Av S - 21 juli 2007 12:47

Jomen visst, otippat att det ska va sol ute nu när jag är såå trött!! ];


Blev jue utgång igår. Först så var jag å Anna hemma hos mamma och grillade med henne, barnen, Stina och Johannes, det var typ mums. Drack lite vin till det också. Sen så gjorde vi oss klara osså kom Johan och hämtade oss. Åkte bort till Elin på förfest, där vare guitarhero för fulla muggar. Jag älskar jue typ det, men körde faktiskt bara en gång. Och sen blev det singstar, försökte mig på en låt med Anna, men hon lät såå förjävlig (ursäkta), så jag skrattade bara hela tiden, sen gav jag upp. Precis då så kom Jonas och Tom dit oxå. Blev vin och grogg för hela slanten, gick väl neråt stan runt 00 tror jag. Blev Olearys då på en gång, och en säng på coppers. Sen fick jag sms om att jag skulle hämta kort i baren på Olearys, visst. Fick skjuts bort till Å-vik, hamnade hos Jocke, men där var ingen som ville ha ett kort, så jag gick dit o slocknade ist. 

Imorse blev ja typ väckt av en hoppande hund. (på mig då) Svor en sväng åt solen som ville förpesta min morgon. Nu mår jag bra efter en billys och en dricka. Ska strax bege mig bort till moder en sväng, sen blir det härnta, syrran skvallrade om pizza. :D

Av S - 20 juli 2007 11:39

Inatt så satt jag och mamma å spelade chicago medans vi väntade på att syster yster skulle hämta barnen, runt halv 2 så började vi fundera på om hon hade åkt hem till härnta. Mamma ringde till henne, och så var fallet. Vi hade jue pratat mo att dem skulle sova över men inte bestämt nåt,men det trodde nog Emma. :P Så barnen får stanna till på lördagnatt då även jag åker upp till dem.

Idag har klädpaketet kommit, lovely, så det ska inhämtas snart så jag får prova lite kläder. ^-^ Sen ska ja träffa Anna en sväng innan ja ska träffa andra Anna och besöka bolaget för att inhandla lite vin. Nice det.

Nu ska jag spela lite medans jag väntar på att Anna ringer.

Av S - 20 juli 2007 00:16

Kvinnonamnet Margareta eller Margaretha är ett gammalt namn med grekiskt eller latinskt ursprung som använts i Sverige i varje fall sedan 1100-talet då kung Inge den äldre döpte sin dotter till Margareta. Flera drottningar och prinsessor i Sverige har haft namnet. Namnet är bildat från ett persiskt ord som betyder "pärla". Margareta finns också i flera kortformer som Margit, Märta, Greta och Marit. Margareta är ett av namnen i fruntimmersveckan.

Margareta är ett av de fem vanligaste namnet bland Sveriges kvinnor. 1950 var det det allra vanligaste, vilket innebär att dagens flickor mest får namnet som andranamn. 31 december 2005 fanns det totalt 292 565 personer i Sverige med namnet Margareta/Margaretha varav 30 348 med det som tilltalsnamn . År 2003 fick 952 flickor namnet, men endast 2 fick det som tilltalsnamn.


Namnsdag: 20 juli (sedan medeltiden).

Av S - 19 juli 2007 20:51

Haha, ungarna är här och härjar, dem har precis fikat efter att ha varit ute å lekt i lekparken, skönt att dem ändå klarar sig lite själv ute här på framsidan. Sen när vi satt å fikade så frågade lilla Mia min mamma en sak, det lät ungefär såhär. "Men, asså hur gammal är du? 1000?" Sen då så var jag jue tvungen och kolla med henne "Men Mia, om Berit är 1000, hur gammal är farmor dådå? -Ehh.. typ en miljon" Då får man sig ett gott skratt. Jag vågade även inte fråga hur gammal hon trodde att jag var. :P


Inte blev det nå pappabesök idag heller, min otroligt sega syster var seg som vanligt och kom på efter en bit på vägen ner hit att hon hade glömt jobbnycklarna hemma. Duktig tjej. :P Får la ta det en annan dag då, ska höra med henne om vi kan ta det på tisdag när hon skjutsar ner oss till S-vall igen eftersom jag åker dit på lördagnatt.


Nu ska jag lägga mig ner å kolla lite greys.


ps. imorrn har Margareta namnsdag.. inte många som har namnsdag 2 dar irad.. ;P

Av S - 19 juli 2007 13:26

Gaah!

Jag kunde inte hålla mig, igår började jag kolla på dem nya Greys avsnitten, som inte kommit här än, jag kunde verkligen inte hålla mig och nu kan jag inte sluta titta. Några avsnitt kvar sen är jag klar med säsong 3. Vad ska jag nu titta på till hösten? *suck* Dum jag är, men nu går det verkligen inte att sluta.


Sitter här och väntar på syrran nu, vi ska åka upp och hälsa på pappsen litegrann, han hade jue med sig lite grejjer från Finland. Så.. hörs senare.

Av S - 19 juli 2007 11:06

Kvinnonamnet Sara, Sarah är ett semitiskt (abessinska, arabiska, araméiska, assyriska, hebreiska) namn som betyder "furstinna" eller "prinsessa". Namnet har använts i Sverige sedan mitten på 1400-talet och kom in i almanackan redan på 1600-talet.

Namnet var mycket populärt på 1980-talet. 1989 och 1990 var det det vanligaste flicknamnet. Även om populariteten sedan dess har avtagit något är det fortfarande ett mycket vanligt namn. 31 december 2005 fanns det totalt 65 487 personer i Sverige med namnet Sara eller Sarah varav 44 766 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 971 flickor namnet, varav 569 fick det som tilltalsnamn.

Namnsdag: 19 juli där det inleder fruntimmersveckan.

Av S - 18 juli 2007 20:48

Go´kväll!

Den här dagen har nog varit den tråkigaste på länge. :P

Har suttit och tittat på bröllopskort igen, för typ tusende gången, det är så mysigt och kolla på dem. Synd bara att vi andra inte tog nå kort från efterfesten, enda bilden som finns vad jag vet är när Tommy dricker ur dunken. :P Han hann liksom inte hämta nåt glas innan vi skulle skåla. ;P

Sen fick jag fixa middagen idag, blev kyckling, strips med sås, det va gott. [:

Har spelat lite med Anna oxå, men jag gav upp, jag bara förlorade. ]: Så nu sitter jag och kollar på Beyond the Break, me like. [:  

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards