Alla inlägg under juli 2007

Av S - 17 juli 2007 11:24

Välj numret på månaden du är född i:

1: Jag äter upp
2: Jag slår ihjäl
3: Jag älskar
4: Jag skjuter
5: Jag kramar
6: Jag knarkar med
7: Jag tänder på
8: Jag dansar naken med
9: Jag sjunger med
10: Jag fiser på
11: Jag förförs av
12: Jag har sex med


Välj datumet du är född på:

01: din mamma
02: en hund
03: en neger
04: Michael Jackson
05: en bög
06: en hamburgare
07: Pippi Långstrump
08: en prostituerad
09: Karlsson på taket
10: en aidssmittad pundare
11: en pundare
12: jultomten
13: en hivsmittad raggare
14: en hora
15: en banan
16: en hund
17: Britney Spears
18: en fet hagga
19: en fet man
20: en alkis
21: en hemlös man
22: min man
23: min mamma
24: en muffin
25: min pappa
26: en häst
27: en fotboll
28: en häxa
29: min farmor
30: din pappa
31: ett får


Välj färgen på tröjan/plagget du har på dig:

White: för att jag gillar det.
Black: för att jag är så jävla snygg.
Pink: för att det är tufft.
Red: för att jag är skitful.
Blue: för att jag är en transvestit.
Purple: för att jag är homosexuell.
Gray: för att jag är en pundare.
Green: för att jag är bra i sängen.
Orange: för att jag brukar röka på.
Turqoise: för att min mamma sa det.
Brown: för att jag är tvungen.
Other: för att jag är lik Göran Persson.
Shirtless: för att jag är kåt.



Själv så fick jag:


Jag slår ihjäl en pundare för att jag gillar det. ;P 

Av S - 16 juli 2007 21:27

Äntligen!!

Fattas dock bilder, inga från kyrkan ännu, och inte heller från slutet av kvällen, men det kommer det oxå så småningom. ^-^


Tärnan Alexandra, tärnan Malin, bruden Emma, brudgummen Johan och bestman Lars, sötisarna Jacob, Leija & Mia framför.

Tärnan Alexandra, tärnan Malin, bruden Emma, brudgummen Johan och bestman Lars, och dem tre sötisarna framför.

JohanEmma & JohanEmma

Kyrkgänget igen.

Kyrkgänget igen.

VilleMaria o VilleMaria

Emma överlycklig efter hummerfärden!

Mamma, pappa, Emma, Johan, Johans mamma Inger & Lars. 

Här ser ni anledningen till att jag en vacker dag tänker gifta mig. [;  

 Lite mingel ute i solen

Lillasyster Stina och hennes pojke Johannes 

Tårtan 

 

Ser ut som att Emma tyckte det va en dum fråga? 

Emma & Johan tar första biten med mamma o Kicken(en av toastmastrarna i bakgrunden) 

 Massa folk

Paketöppning för paret med assistans av andra toastmaster Robbin. 

Lite suddig bild, men det är Johans skål för sin pappa, som gick bort tidigare iår.

Inte ett öga torrt... 

 Alla presenter öppnade.

Småttingarna lekte så snällt hela dagen.

Här är Emmas son Jacob i helvitt, hans tremänning Zebbe med vit skjorta och blonda lilla killen är tärnan Malins son William.

Kicken peppar kocken Fredde till att visa hur han försökte lära Johan vals.

Och han visade faktiskt sedan också. 

Valsen var nog svår för Johan, det blev en tryckare istället [:  

 Charmtrollet Leija

Leija, William, Jacob och Zebbe

(Mia hade här åkt hem till sin mamma) 

Sista mingelbilden för idag kommer fler en annan dag 

Av S - 16 juli 2007 18:32

TA FRAM DIN MOBIL



Vem ringde du senast?

Syster Emma

Vem ringde senast dig?

Mackan

Vad står det i ditt 4:e mottagna SMS?

"Ta han Beaker. :) Dansar du så dansar jag haha" (internt) :P

Vem skickade ditt 12:e mottagna SMS?

Veronica

Vad står det i ditt 6:e mottagna SMS?

"äh ska vi ta en prommis?"

Har du någon utkast?

Japp, sparar saker jag måste komma ihåg där. ;P

Vad är ditt rekord i snake?

Har inte det på mobilen nu för tiden, men jag var en jävel på det förr.

Vad har du för kontakter som börjar på J?

Jörgen, Jacob, Jegge, Jen, Jess, Jme, Joakim G, Jocke,Jocke L, Joey, Johan Å, Johan C, Johan L, Johan Skåne, Johanna, Johanna B, Johanna Byström, Johanna O, Johannes, Johansson, John, Jonas, Jonas H, Jonathan. *phew* Ni kan jue tänka er hur hela min telefonbok ser ut..

Vem ringde du senast på snabbuppringnings nummret 2?

Har inte ringt det, men det är 3 videomail som ligger där

Vad står det i dina påminnelser?

Jag har ingen påminnelse där just nu faktiskt.

Har du privat nummer just nu?

Nopes, mina kära vänner vågar inte svara i telefon om jag ar skyddat. [;

Av S - 16 juli 2007 12:41

Fyfan, lite sliten är man kanske idag, men känner mig piggare ändå än vad man brukar göra efter en tre-dagars. ;P

Skriver inte så mkt, men ska så småningom under dagen berätta om gårdagen. Nu ska jag ner på stan! [: 

Av S - 15 juli 2007 22:18

Hur frisk är man egentligen?

Nu drar jag på Espan snart tydligen! ;P 

Av S - 15 juli 2007 20:16

Grattis storasyster och välkommen i familjen Johan! [:


Gårdagen var helt otrolig, såå vackert, fint väder, trevligt folk och några (rätt många tårar).


Dagen började klockan 9 för mig med att klockan ringde, klev upp och duschade och gjorde mig klar, så mycket jag hann. Sen kom mamma och hämtade upp mig, vi åkte ner på systembolaget(vi handlade så mycket så vi fick gå ut bakvägen ^-^), där träffade vi även på lillebror och Erica, så efter bolaget åkte vi upp och hämtade tårtan. Sen drog jag, Erica och mamma ut till Timrå för att hämta upp Anna innan vi åkte vidare mot Härnösand. [:

Åkte hem till Emma och Johan och mötte upp pappa, barnen, Stina och Johannes, plockade med oss lite saker som skulle till lokalen där vi skulle äta, sen blåste vi iväg till kyrkan. Där var det bara till att gå raka vägen in och sätta sig i kyrkan. ^-^

Dem hann spela ungefär 3 sek av musiken när Emma och pappa kom in (med barnen och tärnor i släptåg) innan snyftningar och tårar kom. Det var helt sjukt underbart fint!! Barnen var så fina, tärnorna (Malin och Alexandra) var fina, bestman (Lars) var fin, men Johan och Emma, dem var FINAST!

Själva vigseln i kyrkan gick jättebra och var inte så lång, Alexandras kusin, en tjej, minns inte riktigt åldern, men inte gammal, sjöng För att du finns, då kom det ännu mera tårar, grymt duktig tjej. Både Johan och Emma sa JA, det var jue tur det. ;P Alexander läste även en dikt.

När paret gått ut urkyrkan så delade Kicken och Robbin(toastmastrarna) ut ris till oss allihopa, sen blev det kramandes, fotande och riskastning, det såg typ ut som dem hade världens största mjäll sen. Men skoj var det. [;

Sen skulle det tas riktiga bröllopsbilder, så då stack jag, mamma och Magnus (m.fl) ner till lokalen och fixade, det var då när vi kom från kyrkan, ut på parkeringen som jag såg den, en HUMMER! Coolt!! [; Lite avis. ;P

Väl nere i lokalen så bar vi in tårtan och all j-vla alkohol, fixade bål och hjälpte Kicken och Robbin med välkomstdrink, det blidde bra det. Sen var det en liten stunds mingel innan vi satt oss till bords för att äta mat och grejja på lite med tal och sånt där. Maten var huuur god som helst. Skriver menyn lite längre ner. [: Hade väääldigt skoj, trevliga bordsgrannar(lillebror och Marcus) och allt sånt där. Vet inte riktigt när under kvällen det blev, men Johans mamma höll ett tal, det var fint, Johans brorsdotter höll ett annat, lika fint det, pappa körde en skål(han är ingen bra talare). [; Satt vid bordet och drack vin och öl, åt, pratade en bra stund, sen blev det lite mingel igen innan tårtan (en ganska bra stund eftersom vi alla var mätta), vi satt nog ute allihopa i det fina vädret, hur skönt som helst jue. [:

Innan tårtan blev det en liten lek för brudparet, det var lite roligt och vi skrattade heeela tiden, sen blev det tårta, såklart Emma och Johan först, tårtan var jättefin och supergod! Ochtill det då kaffe med avec och whiskey, jag skippade kaffet och whiskeyn och körde på lite baileys. [; Sen skulle Johan på "toa", alla grabbar sprang och pussade på Emma, sen blev det mera mingel innan paketöppning, och även denna gång satt alla ute. Under tårtan och det tidigare var det nog lite småtal, Lars höll oxå ett, blev 2 sånger också som Johans syster och hennes man skrivit.

Till slut så blev det paketöppning, för det var jue huur mkt paket som helst, skojjs att kolla på, jag fick sitta och anteckna också om vad vad dem fått av vem. Tror dem fick allt på önskelistan utom hunden där ,också fick dem jue massa annat, bl.a Ittalaglas och Ittalaskålar, me like, vill också ha!! En hel del presentkort och bidrag till resan blev det för dem också. Jag fick även vara huvudperson där en sväng, jag ska bara komma på va sjutton det var om, tar en rökpaus och ser om jag kommer på det. [;


Nuu kom jag på det efter lite eftertanke, jag måste jue bara berätta om det innan jag fortsätter med själva festen.

En kusin till mig i Finland har en en fru, hon kommer från Venezuela, hon lärde sig finska superfort och håller nu på att lära sig svenska. När jag och pappa var där uppe en gång så frågade hon då mig om jag ville ha kaffe, på svenska, och vad gör jag, jo, vänder mig till pappa och frågade vad hon sa.

Jag fick en liten applåd och hela lokalen fick sig ett gott skratt. [;


Blev en paus i paketöppningen med rök och kisseri, eftersom det var så många paket. Johan tillägnade sin pappa en skål, han dog nu i januari eller februari, då var det många tårar igen, så underbart. Efter det så var det mingel igen medans borden i lokalen blev undanröjda för dans. Det var så skönt att vi kunde vara ute så länge eftersom det var så varmt så länge. Träffade en del nya människor som var helt underbara, en del även som det visade sig att man träffat förr. [;

Sen blev det dans, Fredde fick visa med sopen hur han försökte lära Johan vals, det blev dock ingen vals, det blev en tryckare. [: Och sen var det mingel hela kvällen, toastmastrarna drog sig tillbaka och var med i festen istället, dem hade så sjukt mkt att göra innan dem hade gjort klart allt, ett j-vla bra jobb gjorde dem iallafall. [: Många kramar, mycket skratt och mera tårar. Drack bål, drinkar, cider och allt, det fanns jue en del. Senare blev det discodans för oss tjejer och några killar, jag blev även uppbjuden till bugg, dansar man det med nån som verkligen kan så går det faktiskt bra. [:

Mingel, mingel, mingel och allt sånt där, innan kvällen var slut så fick jag mig även en svängom med Johan. När kvällen gick mot sitt slut(vid 1-1.30) så pratades det efterfest i S-vall, men eftersom att jag skulle sova kvar med barnen hemma hos Emma och Johan så blev det ändrade planer, så jag, Anna, pappa, Magnus, Erica, Tommy, Niclas och Arne (osså barnen förstås, som slocknade på en gång) åkte hem till huset med sprit och mat och efterfestade när brudparet åkte till sviten på Södra. Vi hade trevligt även där, fick nåt infall och badade i poolen ute på gården, jag och 3 nakna killar, det är inte alla som får den chansen. [; Runt 4-5 så gick vi och la oss allihopa, en del hade redan då däckat. ;P


Idag så vaknade jag före 10 av telefonen, sen blev det inge mera sömn för oss inte, t.o.m barnen låg då och sov, tror klockan var närmare 11 innan Jacob klev upp, och då hade jag väckt honom! Blev frukost, mat från festen, den åt vi av mer eller mindre hela dan. Sen slängde vi oss ner framför teven allihopa med en film, efter ett tag så skulle jag och Anna vila, men blev lite piggare så vi gick ner till dem andra igen. Jag, Niclas och Arne städade undan efter oss och slängde flaskor och skit. Sen blev det en till film. Runt 15.30-16 så kom paret hem och folket begav sig till lokalen för att hämta bilar, mat, sprit och städa det sista. Johans mamma hade redan då varit där och städat det mesta. Jag och Anna väntade hemma med barnen tills dem var klara. Inte förräns efter 18 så kom vi iväg hemåt, släppte av Anna i Ljusta, stannade till hemma hos mig så jag fick hämta lite saker innan vi åkte till mamma jag och barnen som ska sova här tills imorgon. [:


Nu sitter jag här och tittar på Beck - Mannen utan ansikte.


Nuu ska ni få dreggla lite över menyn! [;

Det var alltså buffé:


Foccacia m. rosmarin och oliver med 2 olika röror till

Pastasallad m. ruccola, pinjenötter & pesto

Potatissallad m. soltorkad tomat, kapris & grillade grönsaker

Tandorilax m. tzatziki

Parmaskinka m. melon & parmesancréme

Soya & ingefärsmarinerade kycklingspett

Örtmarinerad rostbiff

Potatisgratäng


Sjukt god mat, tur att vi fick med oss lite hem som vi precis har njutit av. [;

Har även lite "stjärnskott" från kvällen.


  • Robbin ska slå i en assiett för att få uppmärksamhet, krossar hela assietten.
  • Anna & Arne slår en vurp på dansgolvet (platt fall pratar jag om då)
  • Alex spiller rödvin på klänningen så fort vi satt oss till bords typ
  • Swempa har lutat sig mot ett av husen, hela kavajen är röd
  • På Johans kommentar "Jag hoppas ni inte snuskade er i våran säng!" Svarar smart Sara lugnt "Ingen fara, vi sov inte i eran säng.." Hm...
  • Tommy har inte hunnit hämta ett glas för att skåla på efterfesten.. "Äh.. jag gör såhär!" Därefter skruvar han upp dunken.. och ja, han var med och skålade.
  • Anna (min bästa kompis, Emmas vän) och Hanna (Johans brorsdotter)skulle presentera sig för varann: "-Hej, Anna. -Hej, Hanna. -Ne, Anna! -Ja, men jag heter Hanna." [;


Nu är den stora dagen över och förbi, det var en underbar dag med en väldigt lyckad fest! Bra jobbat alla ni(vi) som hjälpt till med den!

Än en gång, grattis älskade syster! [:



ps. bilder kommer imorrn eller så.

Av S - 14 juli 2007 09:34

Morrn morrn!

Än så länge är jag nästan halvdöd, men kom precis ur duschen så det är väl på väg att rätta till sig. [;

Solen skiner än så länge, jag hoppas verkligen att det håller i sig hela dagen idag, för det är liksom dagen med stort D, iallafall för min kära syster och hennes Johan. Som tidigare skrivet så var vi i farten hela dagen igår, hämtade, lämnade, bytte och trixxade, vi var även och dukade å gjorde klart i festlokalen, såå fint så! Vi kom alltså inte från Härnta förräns klockan var typ 00 inatt, helt sjukt att jag sitter här vaken nu, speciellt med tanke på att jag drog på krogen igår å skulle ta en öl.. jojo, den har vi jue hört förut. ;P


 Nu ska jag ta och klä på mig, sminka mig å fixa håret innan vi ska grejja på lite.

Ha en bra dag, för det ska jag verkligen ha! :D 

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards