Alla inlägg under augusti 2007

Av S - 30 augusti 2007 17:01

Har precis kommit innanför dörren typ.

Träffade AnnaG en snabbis på stan när jag slutat, var å köpte present till Emily som jag ska till på kalas sen. [:

Har gått bra å jobba, men det verkar som att alla känner sig lite småsega nu. En fick åka hem från andra avdelningen för där var det feber tror jag, så Emily ska jobba ute hos oss imorrn. Skojjs. [:

Nu ska jag skynda mig att slå in paket å byta om innan Veronica kommer å hämtar mig. [:  

Av S - 30 augusti 2007 06:06

Jaha.. då var förkylningstiderna här igen då.

Jag är inte förkyld nu, men imorse när jag klev upp så var jag äckligt snorig. ]:

Ont i halsen har jag oxå. Blee.

Det får inte bli värre idag eftersom jag ska till Emily, sen skiter jag faktiskt i om jag skulle få en snabbsläng av den.

Nu ska jag borsta tänderna å vandra till bussen.  

Av S - 29 augusti 2007 21:43

Stavas det så? På svenska alltså? :P

Är iaf nyduschad, tvättat håret så det luktar typ Kokos! Så gott!

Ska typ hoppa i pyjamasen (ja, det börjar bli kallt här nu) och lägga mig och kolla på teve innan det är sovadags.

Så gnatt på er alla där ute.  

Av S - 29 augusti 2007 21:04

Att vissa växer upp å "lär" sig hur man beter sig mot folk och "vänner", att hoppas på det är ungefär samma sak som att hoppas på att man en dag hittar skatten vid regnbågen.

Att folk sms:ar om saker som är så långt ifrån sanningen man kan komma, samtidigt som en annan sms:ar om samma sak, fast säger tvärtom, bara det visar jue hur pantade en del människor faktiskt är.

Ibland är det så väldigt tydligt att man växer ifrån varandra.

Jag har (förhoppningsvis) lärt mig och växt ifrån sånt idiotiskt beteénde, vissa saker vet jag att jag har lärt mig, vissa saker är fortfarande under utbildning, men jag vet själv att jag är på god väg.

Tack. 

Av S - 29 augusti 2007 19:59

Heh, jag kollade precis lite om Hurtigrutten. Hur mycket det skulle kosta å sådär. En halvresa (trondheim-kirkenes-trondheim) med måltider, inga utflykter skulle gå på typ 20.000 för 2 pers. och det är 5 dagar. Det är lätt värt det, men vart faen ska man hitta dem pengarna? Kan någon ge mig typ 15 jobb?

Av S - 29 augusti 2007 19:47

Hums.. jag satt o kollade på lite bilder nyss.

Jag skulle vilja åka tillbaka till Kirkenes där jag å pappa var förra sommarn.

Mysigt där liksom. Kanske världens minsta stad, men så fint längst uppe i Nordnorge (några kilometer utanför staden ligger ryska gränsen).  Vi lyckades pricka in deras första "sommardag" då vi var där, och det var ungefär exakt ett år sedan.. give or take en dag eller två. Jag, pappa å Svein satt ute till långt in på natten å drack kaffe å thé. Jag fick höra historier om pappas unga dagar osså satt jag och kollade hur länge som helst på alla norrsken som var (det är huur mkt som helst där uppe, och jättetydliga). Man kände sig som ett barn när man fick sitta där med pappa å lyssna på hans å Sveins historier. [: 

Iallafall så skulle jag vilja åka dit igen, men med Hurtigrutten, värsta fint det skulle vara att åka med den båten!

Av S - 29 augusti 2007 18:04

Idag hade jag världens tur på jobbet, det var slut på barn 16.30

Helt sjukt glad var jag att komma hem typ en timme tidigare! [:

Däremot så var jag lite halvless idag på förmiddan, är det helt fuckat med kommunikation där ute!? Fattar inte..


Sitter hemma nu iaf å klurar på att fixa nån middag, kanske spaghetti å köttfärssås? Får se om jag orkar, annars blire nå lättare.

Tänkte jag skulle hinna med en sväng på stan idag efter jobbet oxå, måste hitta present till Emily som fyller år imorgon. Orkade dock inte, men det hinns nog med imorrn eftersom jag slutar 15.30 då, så får springa en sväng innan jag ska bort dit å fira henne. [: Måste även komma på vad 17 jag ska köpa.


Miss U. 


Just ja, våra kläder är på väg, dem kommer nog på fredag.

Whee! 

Av S - 29 augusti 2007 08:21

Nu ska jag borsta tänderna, sedan springa å köpa cigg.

Jag vill inte stänga idag.  

Skapa flashcards