Alla inlägg under augusti 2007

Av S - 21 augusti 2007 14:45

Hejsan hopp!

Nu är jag hemma en sväng efter några timmars jobb innan jag ska tillbaka på APT.

Tänkte skriva ett inlägg om helgen, dock utan bilder än så länge eftersom min sladd fortfarande är hos Björn. :P

Då ska vi se.

Torsdag:

Strax efter 10 på morgonen kom Emma och Johan å hämtade upp mig, vi köpte lite dricka å frukt på macken här nere, sen började den lååånga resan neråt landet. Emma körde första biten, vi hade lite tråkigt så vi körde lite gul bil, fast vi slog inte varann utan vi skrev ner poäng (dem nere i malmö vet förresten inte hur den går till). Stannade till på Barnens hus i Söderhamn å köpte presenter till lilla Oliver. Vi skulle även stanna i Tönnebro och äta, men det blev bara en rökpaus för vi ville ha riktig mat, inte mackor.

Vi fortsatte färden mot Gävle istället, men där finns jue inget mcd eller så efter E4:an, så vi skippade det oxå. Då började vi även bli kissnödiga allihopa. ]: Vi fick snällt hålla oss till Uppsala där vi körde in och hittade en galleria typ där mcd fanns. Sprang på toa och sen slängde vi i oss maten, alla var visst hungriga. Efter maten så tog vi en rök, å såg nåt roligt, kommer bild på det sen. ;P Sen drog vi vidare mot Katrineholm. Hände väl inte så mkt spännande på vägen där, förutom att alla bilar var supersega så Emma blev irriterad. :P I Katrineholm så åkte vi till Tobbes jobb å mötte han, Linda o lilla Oliver som var huur söt som helst, typ 5 månader eller nåt sånt. Åkte sedan vidare hem till dem å fikade å pratade bort några timmar.

Efter det så började helvetesfärden. När vi närmade oss Norrköping så kom SPÖregnet.. skojar inte heller, såg knappt nånting alls framför bilen. Det var lite läskigt, men vi tog oss framåt iallafall. Åkte å åkte å åkte, lite utanför Gränna så stannade vi på en mack å köpte lite fika. (vi stannade jue även andra ggr för att röka, men ofta ja orkar ta med alla dem gångerna :P) I Jönköping tog det hundra år innan vi kom ut, men sen gick det bra resten av vägen. Jag låg å tittade ut på stjärnorna, var huur många som helst, regnmolnen gick typ upp i rök. Sen somnade jag till lite o vaknade av att vi var i Helsingborg. Blev även överlycklig. [; Hanna kom ner å öppnade åt oss å visade lite innan hon gick å la sig igen eftersom hon skulle upp å jobba, å vi var framme typ 00.40 Jag, Emma å Johan drack en öl, sen gick vi å la oss vi oxå. [:

Fredag:

Jag vaknade ganska tidigt, även Emma å Johan kom ut efter en halvtimme-timme, osså kom Anna som är inneboende hos Hanna å Lina, hon åt frukost å vi satt å pratade lite, sen åt ja oxå lite frukost innan jag hoppade in i duschen å gjorde mig klar.Sen tog vi 3 en prommis ner till af i hbg, innan vi gick ner till Knutpunkten å köpte mig en tågbiljett till Malmö å jag sattes på tåget. Tog lite drygt en timme innan jag var framme, då sken solen. [:

Johan och Otis kom och mötte mig på centralen där, såå roligt å se Johan igen, och Otis var kanske hur söt som helst. Vi gick en sväng för att möta Hanna, sen tog vi en prommis genom stan hem till dem. (en "prommis" genom Malmö är inte samma sak som en prommis genom S-vall) Vi satt å pratade lite skit å ja gullade lite me Otis, sen gick jag å Johan iväg å köpte lite mat till oss. Glodde lite på teve innan jag å Johan bestämde oss för att kolla in Festivalen. Mötte upp andra Johan(han har ja träffat förut) i ett tält, sen gick vi till  ett annat tält å mötte upp hans bror(Jeppe?) å 2 andra killar(som alla vet är jag värdelös på namn ibland). Tog en öl, sedan bestämdes det fest hos en av killarna. Vi gick å gick å gick, gick in på ett mysigt ställe på Trubadur (Syltan) och drack några öl innan vi gick vidare (andra Johan hade inte druckit nån innan, sen när han väl skulle göra det så fick han inte för han hade inget leg, då ville vi inte vara kvar), till slut efter billigt ciggaretinköp så hamnade vi iallafall hemma hos en av killarna. Då kom det även en tjej, var skönt, men hon stannade väl typ en kvart. Vi lyssnade på musik, spelade poker, jag drack whiskey å fick "norrlandsgrogg" av Jeppe. det var typ 80/20 eller nåt sånt. Jag åkte ur först i pokern, sen fick ja hjälpa Jeppe(?) och sedan fick jag leka dealer. Jag har ingen aning om vad klockan var när jag o Johan gick hemåt, men sent var det, och mitt knä hoppade även till när vi var på väg hem. ]: Men kvällen var bra iallafall. [:

Lördag:

Vaknade tidigt av att jag hörde Otis ligga å surra inne i sovrummet, sen kom Hanna ut å sa förlåt för att dem väckt mig. Ingen fara. [: Glodde lite på teve, åt frukost, glodde lite mer på teve. Sen vandrade jag å Johan mot centralen igen. ]: Hade det inte varit för att Emma å Johan skulle till Danmark så hade jag stannat längre i Malmö, får hoppas att jag kan lura med mig Anna ner nåt snart iaf. Blev en lång promenad ner dit, ett biljettköp å en hejdåkram. Det är nästan så jag ångrar liite att jag inte stannade hos malmöborna en natt till iaf. Men men, det kommer fler gånger. [:

Åkte tåget till Helsingborg, Emma kom ner å hämtade mig på stationen, så åkte vi hem till Hanna o Lina (o Anna) å fräschade till oss, sen tog vi "bussen" över till Danmark. [; Var en söt stad o fint väder, så det var jättemysigt. Blev lunch på en restaurang där, Johan åt en sandwich, jag å Emma åt en skaldjurssallad som var huuur god som helst!! Sen gick vi runt lite mer innan vi gick å inhandlade varsin karta öl jag å Johan, osså köpte Emma vin till middagen, även Baileys å Jäger köpte dem. Sen blev det färjan hem till hbg igen, jag å Johan tog en öl på båten, osså köpte jag å Emma cigg å tuggummin, ett ciggpkt kostade typ 20:- :D

Väl i hbg igen så åkte vi å tvättade bilen, det var jue kul, iaf när Tobbe kom å sprutade ner Johan litegrann, blev även mer öl för mig å Johan. [:

När vi var klara med bilen så blev det hem till tjejjerna igen, för dusch, mer öl, lite baileys o sådär. Sen runt 20 så kom en taxi å hämtade oss, så åkte vi till Stefan och Lisa(Johans bror med sambo) för middag där. Vi åt grillad oxfilé, grillade svampar, tomater o majskolvar, tzatziki, stekt potatis och lite annat smått å gott, osså blev det Skogsbärspannacotta(om jag inte blandar ihop nu) till efterrätt, och det är jue kanske huur gott som helst!!

Blev lite mera vin o öl å småprat å bus med Yster, deras Jack Russel (var det va?) innan vi "ungdomar" drog ner på stan igen. Vi gick först på Hamnpaviljongen, men ville inte gå in där, så vi gick bort på PL13 å mötte upp Lina å hennes kompisar där istället,(Emma tävlade även i en svensexa med att trä på en kondom på ett snoppljus, hon tog rekordet å vann en öl!) blev en öl eller 2 innan tidig hemgång eftersom vi skulle upp tidigt på söndan, men trevligt var det. [:

Söndag:

Upp tiiiiidigt!! Iallafall jag, var väl uppe runt 7-7.30, grejjade på lite, sen kom Johan å Emma oxå, vi klädde på oss typ, sen åkte vi på en gång nästan, stannade på ett statoil o köpte med oss frukost, sen åkte vi mot Vallåkra. Det första jag gör när Johan släppt mig å Emma för att vi ska anmäla bilen är att jag snubblar på en kabeljävel som ligger rakt över vägen. Knät hoppar såklart ur igen (för tredje gången i helgen), får sitta nån minut sen får ja till det, men fortfarande asont. Vilket jag typ haft sedan natten där. ]: Anyway, vi gick å hämtade utställningspapper o sen sa vi hej till Tobbe o co innan vi tvättade bilen lite mer. Sen satte vi oss på stolarna å slappade lite innan vi gick runt typ heeela området, var huur mkt snygga bilar som helst, några är fångade på bild o kommer som sagt så fort ja fått sladden. Vi tog oss även en varm korm me bröd i ett tält där, när vi kom tillbaka till bilarna så satte vi oss där en sväng, sen upptäckte Johan att Tobbe fått grön lapp på sin bil (vilket betyder att man vunnit nåt), så då försökte vi få tag i han, som han mobilen på laddning i bilen,men det löste sig till slut iallafall. Vi kikade runt lite mer, på nån uppvisning som ja oxå kommer att lägga ut eftersom jag filmade, det var skitcoolt. Dags för prisutdelning, vilket tog typ hundra år. Audiklassen vanns av en kille från S-vall, coolt. Och vinsten Tobbe fick.. var första pris i saab-klassen, för andra året irad. Hans bil är grymt snygg, när han hade fått pris så orkade vi inte kolla någe mer utan gick å pratade lite skit med Tobbe o co innan vi åkte hemåt stan igen. Hanna kom hem (hade inte sett röken av henne sedan natten då vi kom eftersom jag var i Malmö, sen for hon o jobbade i Halmstad på lördan), vi beställde mat allihopa å satt å prata skit å hade jättetrevligt. Blev nån öl då oxå å filmtittande innan alla var trötta och gick å la sig.

Måndag:

DÅ var jag uppe tidigt, strax efter 7 hoppade jag in i duschen, sen kom Emma å Johan upp oxå. Vi packade, åt lite frukost å städade undan lite innan vi for. Vi kom iväg strax före 9.30 och då åkte vi mot gbg eftersom vi skulle på Ullared. Och där var det skoj att gå å kolla, men eftersom jag var halvpank så blev det bara en skål och en duk för mig där. :P Innan vi åkte därifrån efter nån timme så åt vi på Burger King. :D

Sedan åkte vi mot Jönköping, jag somnade typ på en gång å vaknade upp i just Jönköping. Några mil norr om J så stannade vi å pratade lite med Tobbe o Linda, Emma å jag gosade lite på Oliver oxå, osså köpte vi fika. Sen sa vi hejdå å vi åkte mot sthlm. Där var vi framme runt 20 på kvällen, hem till Åsa å Victor för lite fika å pratstund, eller ja, stund, vi kom iväg därifrån typ 22.45 :P Stannade till utanför sthlm o rökte, sen sov jag typ hela vägen hem. :P Vi var hemma här i s-vall 3.15 inatt, så jag gick å la mig o sov i typ 1.5 timme innan det var dags för att kliva upp för jobb imorse. :P

Nu ska jag typ lägga mig å vila lite innan Malin kommer å hämtar mig igen.

Knät gör asont o ja SKA ringa doktorn, imorrn kanske.

Kommer ett till inlägg om helgen lite senare med lite roliga kommentarer och sådär. ^-^ Och bilder såklart. Så länge kan ni njuta av läsningen. [:

Av S - 21 augusti 2007 05:20

*suck*

Jag blev avsläppt hemma för typ 2 timmar sen.

Så jag är hyffsat gristrött och vill verkligen INTE åka och jobba.

Vi stannade jue på Gekås Ullared igår, jag köpte en skål och en duk.

Sen sov jag i nästan 2 timmar, vaknade upp i Jönköping typ, och då

skulle vi träffa upp Tobbe och Linda en bit utanför å köpa lite fika å så.

Då fick jag gosa bebbe. ^-^

Sen körde vi mot stockholm, stannade hos Åsa å Victor å fikade.

Och där blev vi jue några timmar, åkte inte därifrån förräns runt 23.

Så det är inte konstigt att man är trött. ]:

Jobbar till 13, sen lär jag lägga mig och sova på jobbet eftersom det är

apt ikväll oxå.

Jävla jävla tisdag!

Av S - 20 augusti 2007 07:31

Inatt drömde jag en sjukt äcklig dröm. Vaknade även utav att jag grät. Mycket sjukt har man drömt, men aldrig att en av sina bästa kompisar dör. Fyfan va äckligt! Nu ska ja duscha, sen ska ja hoppa lite på emma å johan så att vi kan åka till Ullared. Sen vill jag INTE åka hem.

Av S - 19 augusti 2007 22:14

Endast en kortis. Fredag: malmö, johan, otis, hanna, festival, syltan, fest, ont knä. lördag: vakna tidigt, frukost, promenad, tåg, danmark, lunch, öl, helsingborg, middag johans bror, vin, öl, pl13, sova. söndag:upp tiidigt, statoil, frukost, vallåkra, SNYGGA bilar, tobbe vann, ont i knä, hanna, lina, anna, pizza, film, öl, kattungar. Kortis. :P imorrn: ullared. :D sen hem. >_

Av S - 18 augusti 2007 22:04

Grattis Emma på 26-årsdagen! [;

Av S - 17 augusti 2007 13:05

Goddag!

Blir inge långt inlägg nu, vi ska typ ner på stan så fort jag har kollat tågtider till Malmö.

Resan ner gick bra förutom 2 spöregn som mötte oss så man knappt såg nåt framför bilen.

Kom fram strax före 01 inatt. [:

Nu ska ja kika tåg!

Tjopp!

Av S - 16 augusti 2007 09:39

Coolt, jag kom precis på(med hjälp av Annas påminnelse) att det är festival i Malmö nu när jag är där. Coolt. Undra om man ska höra med Johan om vi kan kolla in Sommartoppen på lördag! Då missar man den liksom inte fast att den inte var på Gatufesten iår! :D Det skadar jue inte att höra med han iaf. [:

Nu har jag iallafall packat klart. Madrass å allt sånt är oxå nerpressat i en påse.

Vet inte om jag kommer kunna blogga nåt när jag är där nere. ]:

Annars får nu vänta snällt tills jag kommer hem igen. [;

Ha en bra helg nu alla.

Av S - 16 augusti 2007 07:11

Snart åker vi!!

Jag har inte packat, ska slänga ner allt i en väska nu tänkte jag.

Emma ringde precis, och hon blir lika vansinnig som mig över att V inte

svarar i telefon eller på sms. Jag blir galen!  Så jävla fult gjort.

Som tur är så kan jag jue nu åka iallafall, och det är jue bra det, annars hade jag nog blivit tokig!

Nu ska jag ta mig en duscha o som sagt slänga ner alla kläder å grejjer i en väska.