Alla inlägg den 7 december 2007

Av S - 7 december 2007 19:00

Sitter uppe hos mamma nu, har precis fått lite mat i magen, det blev fläskfilé, potatisgratäng och rödvinssås. Yummie! Jag och Stina var på hemmis och handlade med oss lite gotta förut, mamma önskade 15 påsar chips, det blev 3. Eftersom jag ska åka och jobba sedan så får hon nog så hon blir nöjd. :P Känns lite dumt att jobba ikväll då man inte jobbat på vanliga stället idag, men så äre, hade jag "fått" så hade jag kunnat jobba idag också, men eftersom jag kräktes några gånger igår så blidde det inte så. Anna ska också jobba ikväll, vi ska nog vara i garderoben båda två hela kvällen, nice nice. Har man inte tid och umgås så ofta som man kanske vill så passar det jue bra att få jobba tillsammans. [; Ikväll är det idolfinal också, man hinner väl se en del, jag vet inte hur länge den håller på riktigt, kanske hinner se hela? Börjar inte jobba förrän 23 ikväll, varför vet jag inte, men det kan vara skönt, kanske hinner sova en stund innan då också. Ska nog ringa Anna nu på en gång och höra så jag hörde rätt när K sa att vi skulle komma in 23. [:


Ha en bra kväll alla.  

Av S - 7 december 2007 11:24

Igår när jag var hemma från jobbet så blev det en minnenas dag. [:

Först på dagen så satt jag och T och pratade lite gamla minnen, sånt där som bara vi har som våra minnen. Spontana stockholmsresor med fötter utan strumpor i sneakers vilket resulterade i att vi satt i studion och funderade på vems skor det var som luktade. Fester utan dess like där folk gick sönder till höger och vänster. [; Och, en mage som var vacker.


Sent igårkväll/inatt så blev jag och J lite nostalgiska och pratade vem som var kär i vem, intriger, 3330 och första meningar som byttes för hundra år sedan.

Vi kom fram till att ungdomens glada dagar var j-vligt roliga, men att det nu ser helt annorlunda ut med mer ansvar och sådär.


Vad jag kom fram till?

Att minnen är värda väldigt mycket. Så mycket mer än vad man ibland kan tro.

Att ungdomens glada dagar är över (så sorgligt det lät :P ), nu för tiden har man så mycket annat man måste tänka på än att fika på 33, festa hela helgerna, spela kort och bara vara.

Att jag faktiskt hade det mycket bra under min första tid i denna lägenhet, de flesta av mina nära/bästa vänner har kommit under den tiden. ^-^


Nu menar jag inte att livet är slut nu. Nej, man får väl nya utmaningar, det finns andra meningar med livet nu. Trots att man hade såå roligt på den tiden, kan man inte stanna kvar där för evigt. [:


Jag är glad att jag har J, J och V. Trots att man kanske inte alltid ses på väldigt länge. Så är det nog i slutändan dom som har betytt mest, såna som lyssnar när man mår kasst och kommer med tips och ideér för hur man ska må bättre. Även glad för T, du är mycket välkommen tillbaka till min msn-lista. [;

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards