Alla inlägg under december 2007

Av S - 5 december 2007 23:19

Idag hade vi det ganska lugnt på jobbet, rätt lite barn om man jämför med andra dagar. Vi bakade på förmiddan vilket var skoj som bara den, trots att vi bakade lussisar som jag inte tycker om. ;D

Chefen var hos oss idag, vi pratade om ditten och datten hon och jag när jag hade rast, nu vet hon var jag står och hur jag vill ha det. Tur det. [:

Jag hann med bussen från Nyhamn idag eftersom en kollega till mig var kvar och sa att jag fick gå, hon kunde låsa. Fick jue höra att det var världens halka ute, så det var skönt att slippa gå till Kvissle från Essvik. [:

När jag kom in till stan stod jag och väntade på Anna ett tag, när hon kom så gick vi och handlade innan vi gick hem till mig och lagade tacos. Det var mycket mumsigt. Sen kikade vi runt lite på nätet och kollade i min pärlbok, vi ska köpa pärlor nån dag och fixa lite smycken. [:

När maten lagt sig så fikade vi, Anna lurade i mig att köpa cocosbollar på hemmis, osså bakade jue jag igår så det blev dajmkaka också. Den blev faktiskt bra, bara jag som trodde att den inte blev bra för att jag smakade den när den var kall så den var bara seg. :P  

Anna gick för kanske en timme sedan, jag har grejjat lite med kattöron och svans eftersom vi har maskerad på jobbet imorrn. [: Fast jag har samtal först på morgonen, mitt sista för hösten(vintern) så det känns skönt, sen blire dags till våren igen.

Nu ska jag ta mig en sista rök och sedan hoppa i säng. Blir ingen läsning ikväll, klockan är alldeles för mycket. ];  

Av S - 5 december 2007 08:21

Så var det dags för onsdag igen, jobbar heeela dagen och ikväll ska jag och Anna äta middag tillsammans. Vi får se vad det blir, Anna var sugen på tacos. :P

Idag ska vi baka på jobbet, lussebullar. Uäck! Det är skoj att baka, även dom, men det är äckligt tycker jag. Och jag verkar vara den enda, alla andra är jue som galna nu. [;

Måste även fixa lite annat ikväll, vi ska jue ha maskerad på jobbet imorgon och jag vet ännu inte riktigt vad jag ska vara. /:  

Av S - 4 december 2007 20:49

Nu har jag suttit och stirrat in i skärmen i sisådär 10 minuter och inte gjort nånting. Sitter och spelar lite julmusik för mig själv och kände mig helt plötsligt väldigt ensam!? Knepigt. /: Jag vet jue så väl anledningen till att jag är det, och ingen annan kan förändra det. Jag själv måste jue ta tag i saken, jag vill fast ändå inte.. det kommer förmodligen inte bli såsom jag (kanske?) vill, men vad ska man göra?

Ett sånt där totalt meningslöst inlägg från min sida, men nu vet ni hur jag känner mig ikväll. [:

För övrigt så tycker jag om:  Connection - It May Be Winter Outside

Jag tycker om vintern nu, så länge det är vinter och inte isbana, men i hjärtat är det och kommer nog alltid att vara vår. [: 


Av S - 4 december 2007 18:50

Goddau!


Jobbat kortdag idag vilket var väldans skönt.

När jag kom in till stan så sprang jag en sväng på hemmis och handlade lite grejjs eftersom jag tänkte baka. [:

Tog tag i disken när jag kom hem (hatar att diska), sen spelade jag lite innan jag satte igång med baket och middag. Blev en väldans fin dajmkaka av det hela, får se hur den smakar sen också.. har inte testat än. Sen blev det burgare idag igen eftersom det är enkelt att göra och jag inte orkade ta mig för nå mer avancerat efter baket. :P

Nu ska jag strax springa ner till tvättis och ladda en maskin med tvätt, orkar egentligen inte, men vad ska man göra!? [; 

Av S - 4 december 2007 05:57

Här sitter jag och gäspar och vill inget hellre än å gå tillbaka till sängen igen. Men serru den gick jue tyvärr inte, börjar jobba om en timme, bussen går om en halv, och jag måste snart kila ner på macken för att köpa ciggeluringar.

Idag slutar jag tiiidigt, då vet jag egentligen inte riktigt vad jag ska hitta på. Undra om man kanske skulle ta och baka litegrann. Mamma dajmrutor, dom slinker alltid ner, och Anna kommer jue hit och hälsar på imorrn. Hon är säkert sugen. [:

Have a nice dääy! 

Av S - 3 december 2007 17:32

Jaaa!!

Nu när jag kom hem från jobbet så ville mitt nät funka, som det inte har gjort sedan i torsdags. Så nu måste jag nästan långblogga. :D


 I torsdags vet jag iofs inte vad jag gjorde, var på systemet typ, minns inte riktigt vad jag gjorde mera. :P

I fredags blev det jobb, sen var jag hemma i typ 10 minuter innan Johanna och Linda kom och hämtade mig, blev konsum för cigg och groggvirkeinköp. Sen bar det av till Linda för dusch, smink, alkohol, biteline och karaoke. Jag hade riktigt trevligt! Efter förfesten så blev det taxi för oss (6 tjejjer) upp till Södra där resten av tjejjerna redan var. Huur skoj som helst hade vi där uppe. ;D 

Runt 2 nån gång tror jag klockan var så blev det taxi hem för de flesta, jag, Hanna och Evelina drog dock på Olearys, men efter en stund var det nog bara jag kvar av oss. Träffade tydligen ett hångel som det kommer mer om längre ner. :P  Sen stod jag mest och pratade med Kent innan jag vandrade hemåt. [:

Lördagen bjöd på en heldag på stan för snowboardtävling och subway, sov en stund på kvällen innan det blev dags för jobb på kvällen. Då var det BLÖTT ute! Jag satt med blöta skor hela kvällen. >_<

Kvällen rullade på bra. Jag TROR att jag träffade på mitt hångel, vilket var en kille som kommer med ett stort smajl och ett "Tjenna!" Hms tänkte jag innan jag fick ett ansikte framför mig. Tur att man minns allt så bra. Tur att han var söt iallafall. [; Hem från jobbet kom man runt 4 och då tvärdog jag i sängen på en gång nästan.

Söndan bjöd mig på en slappardag mest, skulle ner på mer snowboardtävling men Malin bangade så jag gick ner på skyltningen och mötte Marcus, en kompis till honom (Jenny kanske?) och ungarna. Vi gick en sväng, kikade lite på tävlingarna, dock så vare skidor då, men skoj iaf.

Efter det så tog vi en prommis bort till Nacksta, Mackan bjöd på mat, jag kikade lite på teve och pratade lite skit me Gjinde och sen kollade vi på julkalendern innan Mackan skjutsade hem mig. [: Då dog jag i sängen med en påse jordnötsringar och lite trocca. Såg halva Bridget Jones innan jag somnade. Då var man slut som artist för denna helgen då. ;D

Idag har det varit jobb igen, dagen har gått fort faktiskt, skönt det.. så nu är man hemma och ska fixa käk, blir hamburgare idag. Det går fort och är lätt. [:


Tack för i fredags tjejjer!  

Av S - 2 december 2007 13:22

Nu är jag så less på det här. Mitt nät har inte funkat sen i torsdags! Därför har jag inte heller kunnat blogga nåt alls. ]; Har det inte gått till sig under dan så får jag väl blogga om helgen på jobbet imorrn.

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards