Alla inlägg den 17 januari 2008

Av S - 17 januari 2008 21:37

"Jag vill gå med dej på plommenad,

plocka plommon, vara barn och glad.

Plommenera, känna all natur,

som mitt yrkes frukter kommit ur.

Vad är kärnan, vad är sann kultur?

Plocka plommon, inte vara sur!

Plommenera, vara barn och glad!

Jag vill gå med dej på plommenad."


Den här dikten har min morfar skrivit ner till mig,

jag sa alltid till honom att jag ville gå på plommenad

när jag var liten. Så har han antagligen hittat denna

 i någon tidning och skrivit ner. Och jag har sparat,

kommer alltid göra det. Synd att det inte står nåt 

datum på papperet bara. [: 

Av S - 17 januari 2008 20:06

Jobbat 9-17.30 idag, precis som jag trodde. Dagen rullade på bra, gick rätt fort faktiskt, small bara till så var klockan 16. Även att jag fick skjuts av en förälder till bussen, snällt det, dom frågar nästan jämt om jag vill åka med. [:

När jag kom hem så laddade jag för tvätt, nu jäklar ska det vara tomt i tvättkorgen! Sen har jag bakat lite tigerkaka, tänkte ta med på jobbet imorrn och bjuda på lite fredagsfika, men den blev så liten, så jag får se hur jag gör.

Imorrn äre tydligen utgång på g för att fira M och T som jag fattade det, riktiga festen för M är inte förrän nästa helg, men det var visst utgång denna vecka också eftersom det var i måndags hon fyllde år. Får se hur jag gör om jag hänger på, jag har inte riktigt bestämt mig än för om jag orkar. [:

Nu ska jag kirra lite ny musik till lilla svarten, tömde han helt så nu äre bara å fylla på med nytt, behövdes kan jag lova.


ps. Snart äre helg! [; 

Av S - 17 januari 2008 08:22

Så sitter man här igen, ska strax gå iväg till bussen typ, den går om sisådär 20 minuter, så den här morgonen har jag varit duktig.

Imorrn är det fredag, hyffsat skönt måste jag säga, i helgen ska jag sova uuut på mornarna. [:

Aja, nu ska jag se så jag får med mig busskort och allt.

Ha en bra dag! 

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards