Alla inlägg under maj 2008

Av S - 6 maj 2008 06:14

Uppe med tuppen idag, om det inte är så att han sover fortfarande dvs.

Idag slutar jag tidigt, då ska jag vara med Anna! Det var hur längesen som helst som vi träffades, skulle tippa på vår prommis en måndag för hm.. 3 veckor sen!? Herregud. Nu ska jag iaf kila till bussen innan den åker utan mig. [:  

Av S - 5 maj 2008 21:25

Jo, en kväll som denna har det inte hänt mkt alls.

Tröttnade dock på spelandet förut så gick upp å la mig framför teven när jag slängt i maskin nr 2. Det blev Cold Case och nå annat som jag fastnade för efteråt. Jag kan inte se ETT avsnitt av CC utan att böla sönder på slutet, det är för bra.

Nu ska jag inte dravvla mer, hämta tvätt och sen skalla kudden.

HUr skönt är det inte att lägga sig i en nybäddad säng?  

Av S - 5 maj 2008 17:52

Goddagens!

Är det inte alltid lika skönt när måndagens arbete är över?

Det tycker iallafall jag!

Jobbade över lite idag eftersom jag hade ett samtal när jag slutat, nu kan jag stryka ett till, bara 3 kvar, och dom har jag allihopa nästa vecka. [:

Imorse fick jag klart för mig hur omtyckt jag var, iallafall av en förälder, jag blev skitglad rent ut sagt! Känns skönt att man trivs som fisken i vattnet där ute nu, även om jag känner att jag inte kommer va kvar där för alltid. [:

Har nyss slängt i mig lite rester från igår, tänkte spela en stund nu, sen äre tvättis om en timme. *suck* Det är faktiskt det tråkigaste jag vet!!  

Av S - 4 maj 2008 20:29

Jag orkade inte städa klart idag, har en hel del kvar att röja undan, men var jue tvungen att äta förut och sen var det tv-dags, jag är helt såld i Frusna män.. tur det finns repriser. [:

Hade varit skönt med en prommis ikväll, men kan jue inte missa 21.00 på femman, just nu kommer ja inte ens ihåg va det heter.. Sanningens ögonblick? Aja, det ska jag se iaf, osså har jag lite jobb kvar att göra tills imorrn. *suck* Men det måste göras och vill inte slänga bort rasten imorrn på att sitta och jobba då också, så nu ska jag fixa det innan det blir tv igen.

Gonatt. 

Av S - 4 maj 2008 17:02

Ja, för den som är nyfiken på bilder så finns min bilddagbok i mina länkar, är inte så ofta jag orkar med att lägga upp bilder här på bloggen längre. [:


 Det har inte hänt så mkt sen imorse, Mackan kom hem strax efter 11 så jag åkte med bussen 11.45 hemåt. Fanns tyvärr ingen tid i tvättis idag, så fick ta det imorrn, har däremot röjt upp lite här hemma, drog isär "tygfåtöljen" förut, för den ska slängas, det enda den är bra för här är att jag slänger massa saker där, osså brukar Anna sitta där förstås när hon är och hälsar på, men hon överlever nog utan. [; 

När jag som mest höll på med det så kom det en spindel krypandes, den var stoor! Tur att jag är lite modig och kan slänga ut den, det kröp dock i kroppen på mig när den kröp på mitt papper. Uäck!

Kycklingen är i ugnen så maten lagar sig själv idag, ska pipa upp och bädda rent i sängen jag. [:  

Av S - 4 maj 2008 10:39

Har varit ännu en lugn och skön helg för mig, det är faktiskt riktigt nice att vakna upp utan att halva kroppen är fylld med alkohol. [;

Mackan ringde klockan 9, just som jag hade en knäpp dröm, frågade om jag hade bråttom. Ne, jag låg jue och sov, men efter det samtalet kunde jag inte somna om, så det var bara att kliva upp och äta frukost med ungarna.

Det är typ sol ute, så jag är sugen på att göra nåt sen, extremt sugen på att grilla ikväll är jag iallafall! Hade liksom inte  varit helt fel, hör av er om ni är sugna på det. :D

Drömmen jag hade imorse tyckte jag var rätt rolig, att en bild man ser på mobilen kan ge en hel dröm sådär. Sjukt. Jag drömde iallafall att jag hade varit nånstans, vet inte vart, och tävlat, jag körde typ cross eller nåt sånt. Sjukt som sagt.

Nu ska jag slänga mig på balkongen å ta en cigg och höra mig för vad som händer idag.

(Egentligen så borde jag åka hem och leta tvättid,men vem orkar det idag?)

Av S - 3 maj 2008 22:47

Imorse när jag hade tagit en dusch så gick jag ner på stan och mötte Jessica och Linus, vi gick en snabbvända på stan, mkt folk vare, Linus tyckte inte det var nå roligt på stan så vi åkte efter ett tag bort till Kuben, gick på Ica och handlade fika. [:

Danne kom bort till oss också, så det blev fika och en hel del wii-fitande, det är skitkul, men faktiskt jobbigt om man håller på ett tag. Jag slog iallafall Fredriks poäng på fotbollen, jag tog full pott!! :D

Efter 16 nån gång så vandrade jag till bussen för att åka hit bort till Mackan och barna, Grinde kom också efter tag, full å glad. ;D

Leija var riktigt sur på han, har inte sett henne så sur någonsin, men jag slöt fred mellan dom när dom lovade att aldrig lipa åt varann igen, sen kunde hon prata med han igen. Roliga dom där små.

Efter ett tag så tog jag och barna på oss å gick ut, först gick vi ner på Konsum och handla lite lördagsgodis, sen stannade vi ute i lekparken ett tag så dom fick leka av sig, Jacob ritade en jättefin karta av lekplatsen i sanden. [:

När vi kom in så kirrade jag lite mat åt barnen, jag var inte superhungrig så jag tog mig en macka bara, sen har vi legat och myst i soffan och kollat på Körslaget och Sing A Long, tycker helt klart att det var dom 2 bästa körerna som gick till final.

När allt det var slut så var ungarna så trötta att dom gick och la sig helt frivilligt utan tjat båda två, det har jag nog aldrig varit med om. [;

Har kollat CSI nu och tänkte bara uppdatera er om dagen innan jag också kryper under täcket, höll på att somna i soffan, så det är väl dags för det nu. Nattinatt på er.  

Av S - 3 maj 2008 10:52

Då jag har fått klagomål på att jag hade skrivit cit choklad istället för vit så var jag jue tvungen att ändra på det. [;

Har spelat några omgångar president nu på morgonen, men nu är det dags för duschen för sen ska jag leka med Jessica och Linus lite, och sen ikväll ska jag vara med Jacob och Leija. Undra om man ska ta med sig lite jobb dit? Jag har jue liksom samtal på måndag så det är väl lika bra att få det helt klart innan. [:

Ska nog se om det finns nåt att stoppa i magen innan stan väntar också.

Hoppas alla får en bra lördag. [: 

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards