Alla inlägg den 8 juni 2008

Av S - 8 juni 2008 19:22

Jag har fått mig en funderare såhär i helgen..

Varför är det så att folk pratar skit om varandra hela tiden egentligen? Jag är väl ingen direkt ängel själv, men oftast så försöker jag vara ärlig och berätta för även personen det handlar om, vad jag tycker och tänker, speciellt när det ska vara en "nära" vän.

Men att smutskasta andra är så fult, alltså när det är för att jävlas liksom, varför gör folk så egentligen? Då kan man väl inte direkt kalla personen i fråga för vän direkt, tyvärr. Att skitsnacket aldrig ska ta slut.

Jag själv går oftast efter "Jag lär mig av mina misstag". Spelar väl egentligen ingen roll om det handlar om en ny vän, ragg eller whatever liksom. Jag vill inte höra skitsnack om en människa när jag precis träffat henne/honom, jag vill märka och bestämma själv om personen är ett as eller inte, om det inte finns nåt att gå på, nåt som visar mig att personen är ett as. Kan inte förstå att folk kan se så olika på en och samma människa. Runt omkring får man höra vilken idiot personen är, medans man själv bara märker bra saker.

Ne, visar det sig att denna "nyfunna" vän är ett as, då tar jag det då, alla kan inte tycka om alla tyvärr.


Nu tror jag inte att personen ifråga läser min blogg, men ifall att:

Jag vill inte heller riskera vänskapen. Jag tycker det är bra som det är. [:


Och nu då?

Jo, en dusch och sen sängen. Kroppen och knoppen behöver lite sömn tror jag bestämt. [:

Av S - 8 juni 2008 13:38

Blev definitivt ingen vila igår när jag kom hem, salog mig igenom några omgångar yatzy innan jag hoppade in i duschen, sen kom Elin och bytte lite kläder och sådär. Stressade på henne ännu mer än fredagmorron, stackars människa.

Blev upphämtad nere på macken av Fredde, Jessica och Jonas, drog direkt till F och J´s nya lägenhet, vi rev lite tapet, drog bort lister och slipade, men det blev så jäkla dammigt, så jag och Jessica gick ut och väntade inte Linus med mormor och moster. Var inge varmt alls ute jue. ]:

Undra om vi ska tro att klockan var runt 16.30 är vi begav oss bortåt Kvantum för att möta Kalle och Vera, inhandling till grillningen blev det. Kolen var dock slut så vi hann med en sväng på Konsum också. 

Bort till Kuben, fixa sallad, marinera kött och grejja på för att runt 19 gå ut till grillplatsen och möta upp dom andra. Blåste lite, men tycker det blev lite skönare när vi satt oss och åt iallafall. Vi hade ett tema för maten också: vitlök! (Nej, folk kände det inte alls på förfesten.....) Men gott vare, det kan jag lova, med all mat. Lite tråkigt att jag inte hann stanna och smaka på nå jordgubbar, men skjutsen kom så det fick gå ändå. [:

 

Mysigt värre. [: 

Skrattattack!

Hur gott som helst vare! [:


Efter maten fick jag som skrivet skjuts bort till Nacksta och förfest, förfesten hade dock inte börjat riktigt när jag kom dit, men kan väl säga att det blev en jäklarns rolig förfest, även om jag är dålig på GH. /: Jag vann iallafall arga leken! "Flirtar ni eller är det arga leken?" Haha..

Vid halv 1 rullade vi ner i 2 taxisar allahopan, det räckte jue med 2 eftersom 3 grabbs åkte lite tidigare. [:

Började på Aveny, där blev vi dock inte så jättelänge, iaf inte jag och Anko, vi styrde kosan ner mot Olles istället. Där intogs det sprit.. shots, drinkar och cider, i slutet av kvällen var jag även tvungen att prova en mojito för första gången, det var gott. [:

Eftersom Stefan fyllde år igår och jag inte gjorde nån tårta så lovade jag jue att jag skulle bjuda på en mojito ute istället, han såg ändå lite småförvånad ut när jag verkligen hade gjort det. [:

Vid stängning gick jag, Anko och Stefan bortåt Kebabish, dom åt, jag kollade på.. mitt nattmatssug finns liksom inte så mkt längre, bara nån gång ibland. Satt snällt där och väntade iallafall, träffade på lite kändisar också.

Precis när vi ska gå därifrån händer nåt som jag inte riktigt hängde med på, det slutade iaf med en arg S med trasig hand och lite sår i ansiktet. Killar.. vet dock att "idioten" verkligen är en idiot. Helt dum i huvét. Så jag hoppas S fick in iaf en bra smäll. [:

Till slut satt vi iaf i en taxi på väg mot Haga, skönt. Snackade skit, rökte och skrattade som aldrig förr innan sängen intogs, och gud så skönt det var att sova.

Tyvärr så tror jag att S ville döda mig när jag efter endast några timmars sömn vaknar före 10 på morgon och var pigg. Det var jag nog ensam om, för han var det då inte.. och Ankon som jag hittade ute i soffan var det garanterat inte. :D Jag fick liv i dom till slut iallafall. [:

Strax före 12 rörde jag och A på oss neråt stan, slängde i oss en pizza innan jag gick hem och hon mot bussen. Sen dess har jag segat här, tänkte gå ut eftersom det var så varmt och fint, men nu är det molnigt.. säkert varmt ändå, men inte lika kul å va ute. Så, jag håller mig nog hemma. [:


Nu tycker jag att jag yrat klart för nu.

Tack och hej!  


Skapa flashcards