Alla inlägg under juni 2008

Av S - 22 juni 2008 20:14

Njae, inte riktigt va? Spec inte en dag som denna när man är så trött som man är. Blir en dusch strax, sen ska jag ner å hämta tvätten, sen blire banne mig sömn!

Har inte gjort många knop sen jag kom hem, suttit å hinkat tola och inte gjort så mkt mer. Skönt, men det känns nästan som man slösat bort dagen, just idag får det vara värt det. :P

Imorrn äre dags för jobb igen, endast 5 veckor kvar till semester, just för stunden känns det som ett mkt dumt beslut att ta semester så sent, men men, det får det faktiskt vara värt det också. :P

Hörs hej! 

Av S - 22 juni 2008 15:59

Goddagens på er!


Hemkommen från Berga för sisådär en halvtimme sen, helgen har varit hur härlig som helst. Orkar inte med jätteuppdatering nu, ni får nöja er med det som kommer. [: 


Åkte jue med Linda ut i torsdagseftermiddag, då slappa vi mest ett tag, åt korv med bröd och drack cider/öl/vin//drink. På kvällen gav vi oss ut i skogen allihopan för att fixa björkris och senare gick vi och plocka massa blommor! En helskön dag med härligt väder.


Midsommarafton rullade på med poker, sill (korv me bröd för vissa [; ), alkohol, bad på stranden (för grabbarna och barnen), kubbspel, grillning, singstar och umgänge. Helmysig dag det också, sammanlagt där ute så var vi väl runt 20 pers. [: 

 

En del av folket på g från stranden.

Tompa skulle upp på Robbans axlar, båda överlevde och dom lyckades även gå en bit med bra balans. :P


Midsommardan var man en slagen hjälte, trots det så satt vi ute 10.00 för Melodikrysset, det gick dock lite sämre den här helgen än förra, var för svåra frågor. /: Mjölkdrinken intogs strax efter det också. Vid 12 blev jag alldeles för trött så jag följde Nattas exempel och la mig för å vila, somnade aldrig riktigt men låg nog kvar i sisådär 2 timmar iaf, skönt och välbehövligt.

 Sen var man jue igång igen som en vanlig människa, grogg, matrester från dan innan (grillat är alltid lika gott) och umgänge såklart och ja, sen kom jue regnet och åskan, innan det så hann vi dock med en omgång med kubb. Jag tycker inte riktigt om åskan, men när man är sådär många så äre lugnt, och kanske faktiskt lite mysigt.

Det är jue bara så att man älskar att umgås med människorna där ute, man har en hel extra familj. [: 

På eftermiddan/kvällen röktes det fisk, så det blev hårdbrömacka med rökt fisk och aioli, det var mumma det. Har inte ätit rökt fisk sen jag var liten, fråga mig inte varför, för gott vare. :D Jag och Linda drog även på med lite singstar, träna träna på, vi ligger rätt lika hon å jag så det är skoj, inte mkt poäng som skiljde nån gång tror ja. 


Idag vare uppgång runt , tog lite juice till frukost, jag klarar jue inte av att äta direkt när jag vaknar så det satt fint. Sen satt vi ute i solen och bättrade på våra brännor och surrade på som vanligt, det är inte en tyst stund där ute, härligt. [; 

Vid 13 drog jag och Linda in till Bommen för å handla mat, då började liksom magen å protestera lite. Pizza och hamburgare åt alla håll å kanter, sen var alla mätta och glada. :D

Bra precis 15 packade vi in oss i bilarna som värsta sortens taikons och begav oss inåt staden igen. Med trötta barn i baksätet satt jag och Linda å gäspade ikapp.


Det bästa med helgen är jue att Natta började bilfärden i torsdags med å skrika när jag satte mig brevid henne, under helgen har jag fått kramar, gått iväg med henne själv nere på stranden och t.o.m burit henne. Bra jobbat Sara! ;D


Nu ska jag ta mig en dusch så man blir människa på riktigt!

Och vet ni? 

Love you! ;D

Av S - 19 juni 2008 14:24

Hej å hå vad det går.

Näsan är lite täppt fortfarande men hundra ggr bättre än tidigare i veckan.

Har varit å handlat med mami, Carina, Mia och Freddan, sen käka vi sallad och satt i solen på Bågevägen. Dom har nyss släppt av mig och åkt vidare, själv ska jag ta mitt pick o pack NU och vandra på bolaget för att sen gå vidare till Linda, får åka med henne ut.

Hörs på söndag mina vänner. [:

Trevlig midsommar!! 

Av S - 19 juni 2008 00:37

Vad har vi för jävla landslag i det här landet egentligen? Ikväll spela dom jue inte ens fotboll, vettefaen vad dom höll på med. Attans otur, jag som var sugen på match på lördag igen, men men..

Jag smög mig iväg till Anna förut idag, det blev frukost för oss (runt 14-15), känner att det var bra med lite frisk luft då jag nu kan andas riktigt med näsan. Tack för det. Låg i soffan på Tullis mest hela dagen, spelade mahjong och kikade på teve. Strax efter 20, innan bollen skulle sättas i rullning gick vi bort på hemmis och köpte cola, ostisar, öl och snus (dom 2 sista var till Björne), sen gick vi å handla kebab med oss hem. Björne gick ner till gänget och kikade på bollen, jag och Anna joinade dom i pausen, skitspel blev det iaf.

När matchen var slut gick vi ner å kikade lite på Olles, det var bra med folk iaf, och snyggast klädd var lätt Jalle och André. ;P

Kom väl hem för sisådär en halvtimme sen,  ska packa lite nu sen gosa med kudden.  Imorrn bli´re Berga.

Skål Mia! ;D  

Av S - 18 juni 2008 10:15

Sovit som en kråka inatt, vaknat, snorat, torkat ögat och försökt somna om, det har gått väldigt trögt. /:

Har jag en väldans tur så är jag bra tills fredag, och det vill jag verkligen vara också, helst imorrn! 

Hungrig är jag också såhär på morron, kom precis på att jag inte ätit middag sen i lördags då vi grillade i Berga, inte konstigt man är hungrig liksom. /:

Nu ska jag iaf ta mig en dusch och se om jag kan må lite bättre efter den.  

Av S - 17 juni 2008 19:54

Hur många jävla liter snor får det plats i en näsa egentligen!?

Vet inte hur många ggr jag har snytit mig dom senaste dygnen, men det tar faen aldrig slut! >_<

Hade en sjuk dröm idag när jag slumrade. Måste vara hjärnan som får frispel när man är sjuk. Snart midsommar, beslutsångest. Stan eller Berga, eller nåt helt annat? Varför ska det vara så svårt att bestämma sig!? Kanske är så att jag vill bli frisk innan jag tar nåt beslut.. vem vet. 

Nu bli´re teve iaf. och försöka sova, kan bli svårt med tanke på hur mkt jag sovit idag.  


Av S - 16 juni 2008 19:13

Jo, jag har superont i mitt öga nu, och det vill inte sluta rinna. Buhuu..

Gick och la mig runt 16 igår.. kollade en sväng på teve, sen dog jag.. vaknade inte förrns klockan var närmare 1 igen. Snacka om att däcka. Var väl vaken en timme då typ, kunde inte andas så bra, men sen lyckades jag somna igen och fick sova till 10 imorse (förutom en sväng där efter 6 då jag ringde jobbet).

Har mest suttit å spelat idag, det har gått ganska bra faktiskt, härligt det. [:

Den stora frågan just nu är: Vad händer på midsommar?

Ge mig lite alternativ vettja!  

Av S - 15 juni 2008 13:14

Goddagens!

Precis hemkommen från Berga, förkyld som aldrig förr. ]:

Men kanske ska börja blogga om fredan.. [:

Blev jue vinprovning och god mat hos A ute i Essvik, väldans trevligt var det, efter det så drog jag hem och bytte om och drack nån cider, mötte upp Thesa så vi kunde sällskapa biten upp till Mange. Förfestade där en sväng innan vi rörde oss ner mot stan, Mange, Rikard och jag tog taxi ner till Svenssons, dom andra gick. :P Blev bara en öl där innan vi gick ner mot Olearys för å festa vidare, och det gjorde vi kan man väl säga..  Kul vare iaf.


Igår så kom Carina och hämta upp mig strax efter halv 9, osså drog vi ut till Berga och åt frukost. Började med en drink och lite melodikrysset runt 10, sen blev det pokerspel, sånt som jag inte kan, det såg dock rätt bra ut där ett tag. Dagen rullade på med mer pokerspel, öl/cider, grillning, fotboll och umgänge. Och en hel del "Love you!" Som mest var vi väl 20 pers tror jag. Lite trist att regnet kom precis när fotbollen skulle börja, men det löstes jue rätt bra med ett stort parasoll över utemöblerna, så vi kunde sitta ute ändå. [:

Dagen var rätt lång så det slutade med sängen runt 22.30 för oss allihopa som skulle sova kvar där, fast vi låg nog och skrattade närmare en timme innan det blev tyst i stugan. :P

Idag blev det uppgång och frukost runt 11 för mig, då var alla uppe, jag vaknade första gången runt 6 och sen en hel del gånger, men med min jävliga näsa så låg jag kvar så länge som möjligt. [: 

 Eventuellt så blire Berga igen till helgen för att fira midsommar, den som lever får se. [:


Nu ska jag ta mig en dusch och sen sova lite, får se hur jag känner mig när jag vaknar, om man ska ringa till M på jobbet redan idag och säga att man blir hemma imorrn. Jävla näsa! ]: 

Bjuppar på en av två bilder som blev tagen igår, eftersom kameran är trasig orkar jag inte använda den så mkt, måste lämna in den snarast!

Mia och Nicke. Vet inte riktigt vad dom gör. [:

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards