Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av S - 20 augusti 2008 16:18

Ja, nu tänkte jag skriva om sista dagarna söderut. [:


I måndags tog vi det ganska lugnt på förmiddan då vi upptäckte att hundar inte fick tas med på Liseberg, helt sjukt är det för övrigt, så vi åkte iaf inte från Hbg förrän klockan var närmare 13 tror jag. Åkte efter västkusten upp till Göteborg, där vi tog vi nån timme på stan, det var nice. Jag shoppade dock inget, gick mest runt och kollade, osså fick jag riktiga skavsårsplåster av syrran till min fot, jag hade rätt ont. /:

Runt 17 kände vi oss klara, så då åkte vi mot Trollhättan, att hitta till själva Trollis gick jue bra, men lite svårare att hitta till Malin då vägbeskrivningen tydligen inte var den bästa. [; Det hela slutade med att jag av en slump kollade ut och såg att vi var på hennes gata. :P

Stannade till på en kiosk och köpte med mig glass som jag smugglade med mig in till Malin eftersom Emma fyllde år. [:

Väl hemma hos Malin så möttes man av ett "Min Sara!" av Blenda, gotjejen. [:
Malin hade lagat mat som var klar när vi kom så vi satte oss ner och åt lax och klyftpotatis, mumma!  Jag och Emma turades om att leka lite med Blenda då hon frågade hela tiden om vi inte ville  leka med henne, på sin fina dialekt som hon skaffat dig. [; 

Sen blev det myskväll i soffan med skitprat och öl, tror klockan var närmare 3 innan vi verkligen kom i säng.

Klockorna var ställda på 7 och 7.30, jag och Malin vaknade till, jag fick ett "Sara, klockan är 5 i 8" i örat. Jaha, då var det bara till och kliva upp och göra oss klara för avfärd. Malin och Blenda gick på dagis vid 9, vi åkte strax efter det, lämnade nyckeln på dagis och åkte norrut.

Ännu en gång fick vi en vägbeskrivning, nu från annat håll, som inte var den bästa, det slutade med att vi var på väg mot Åmål, tills vi insåg att vi var på fel sida om Vänern. :P

In på en mack för att köpa en karta och frukost, sen hamnade vi rätt.

Tanken var att vi skulle åka till Katrineholm igen och sedan Stockholm, vi ville dock hem snabbt allihopa så vi skippade det och tog en annan väg hem. Så under semestern har vi varit i 12-13 landskap, lite coolt tyckte jag och Emma. [:

Vi tog några småpauser under vägen bara för rökning, godisinköp och rastning av Dutchess, mat åt vi inte förrän i Tönnebro, sen var det raka vägen hem.

Runt 20 igårkväll var vi hemma, en kvart hann jag vara hemma innan Pierre kom hit, då blev jag gladare än gladast. Saknat han liksom. [:

Vi gick på macken och hyrde en film, var nog mest jag som var intresserad av den, men P var snäll och gick med på 27 dresses. ;D

Jag låg å glodde lite på CSI efter filmen och en viss herre somnade rätt snabbt, men då skulle han upp 7 imorse också.



Idag klev jag först upp då när P klev upp, gick och la mig sen igen och sov nån timme till, sen har jag inte gjort så mkt mer än spelat yatzy och burnout. Har varit en rätt seg dag.

Om en halvtimme slutar Pierre, då skulle han visst hem en sväng, sen ska vi ner på stan och äta. [:

Har haft riktigt skoj på semestern, träffat några av mina bästa vänner och spenderat tid med systeryster och Johan, det är rätt mkt som hunnits med. Riktigt skoj som sagt, men det var otroligt skönt att få komma hem igen. [: 

Av S - 20 augusti 2008 11:33

Då jag fortfarande inte känner mig riktigt laddad för å skriva så kommer här lite bilder från resan iaf.


Sådär såg vår resväg ut.

Vi började med pizza, pratstund och bus med hundar i Katrineholm på väg ner.

Familjepizza i Hbg, den räckte ett tag om jag säger så. :P

Jag och Otis kollar Miffy i Malmö. ^-^

På lördagsmorgon drog vi iväg till lekplatsen ett helt gäng

(Johan, Hanna, Otis, Johans syster Kajsa och hennes 2 barn Lucas och Lo)

Hanna (som vi fick låna lägenheten av i Hbg), hennes Niklas osså Dutchess.

Jag på Hannas balkong.

Sista kvällen i Hbg blev det pizza, buzz och öl (för vissa iaf.) [:

Vi stannade till i Göteborg och gick på stan nån timme.

Sen blev det Trollhättan för att hälsa på Malin och Blenda.

Kaka! [:

Emma och Johan hos Malin.

Blenda ligger och myser på morgonen.

Nu såg jag vilken kass bild det blev, men det är en Dalahäst iaf. :P


Kommer mer bilder sen kanske då jag fårr alla från Emmas kamera också. 

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards