Alla inlägg den 9 november 2008

Av S - 9 november 2008 16:46

Som dom flest av mina vänner och såklart alla som läser min eller mina systrars bloggar vet så är det och har varit länge, osämja inom familjen, jag är sjukligt trött på det!

Visst, jag är absolut inte guds bästa ängel, långt därifrån förmodligen, och visst har jag "svartmålat" vissa människor i bloggen, det är inget jag tänker säga emot, inte alls, men att vissa lägger sig i saker dom inte har att göra med gillar jag inte. Om jag och min bror är oense om en sak så är endast han och jag som behöver bry oss om det, visst? Om min syster och Erica är oense så är det endast dom som behöver bry sig, visst? Att jag har blivit indragen i det där dravvlet kan jag till viss del förstå, jag har väl säkert fällt en del onödiga kommentarer och sådär, men det känns som att vissa har räknat med att jag håller på en viss människa, alla får tycka som dom vill.

Och en del saker förstår jag inte faktiskt.

En person kände sig på påhoppad, det bads om ursäkt för det var inte så det var meningen, det vet jag, jag var med. Men att en ursäkt skulle ha kommit från andra håller kan ja inte riktigt hålla med om, att personen kände ånger vet jag, men en ursäkt till personen direkt kom det aldrig, och man kan väl inte räkna med att folk tar det som en ursäkt om man skriver på bloggen att man tog i lite för mycket?

Alla får som sagt ha sin åsikt om saker och ting, och om alla inblandade går tillbaka och läser vad det handlade om så är jag säker på (hoppas iaf) och folk inser att det blev förstorat, att en del har tagit det på helt fel sätt.

Visst, jag hade kunnat plocka upp telefon och ringt min bror för längesen, men när folk lägger sig i och skriver sjukt onödiga saker, då blir jag som min syster skulle ha sagt, lite "dumdryg".

Nu träffade jag min bror i fredags och rättade ut en del saker, det jag dock inte förstår är att han nu skrivit att han inte förstår varför jag blivit less/arg på Erica, då jag förklarade precis varför jag blivit det. /:

Nu hoppas jag att alla kan försöka prata med varann, ett enda litet steg från nån, vem som helst, det är en början på vägen, för jag anser inte att jag har med den "största" grejjen att göra, så jag kan inte göra så mkt åt det.

Det verkar dock inte bli nå Lucksta för vår del idag, så jag tänkte hoppa ner i sängen med hjärtat och slå på en film.

Ha en bra söndagkväll alla.


Av S - 9 november 2008 10:09

Aa, igår blev det en lugn och skön dag, någon sovmorgon fick jag inte, men det är väl inte direkt att räkna med heller.

Tog det iaf rätt lugnt på morgonen, det första vi gjorde när vi var klara var att gå ner på Hemmis och handla till middagen, sen blev det lunch på donken, en sväng på Videoteket och hyrde lite filmer och sist tog vi apoteket innan vi gick hem igen.

Slödag med dator, Julle satt och ritade, köpte jue en målarbok och kritor när vi var ner på Dollarstore. Runt 17 var middagen klar, gjorde hemmagjord pizza, gott blev det, lillasyster Stina kom också och åt med oss, sen körde vi lite frågesport jag, Pierre och Stina med frågor från "Hur fan visste du det?" och TP. Julian gick och la sig och kollade på teve med lördagsgodis innan det var sovdags för honom.

Stina rörde väl på sig någon gång efter 20, då ringde pojken hennes så hon slapp gå ensam hela vägen hem. [:

Jag och Pierre gjorde oss klar för film, tog med oss chips, dipp, trocca och godis och la oss i sängen, kommer inte ihåg namnet på filmen, inte den svenska titeln iaf,  och stavningen på orginalnamnet vet jag inte riktigt, men Untraceable kanske? Var gubben på Videoteket som sa att den var riktigt bra och jag fastnade för den då jag läste på baksidan. Jag tycker faktiskt att dn var rätt bra, P var väl inte riktigt lika upphetsad av den. :P

Idag är det fars dag, vi får se om det blir nån sväng till Lucksta eller inte, det visar sig nog lite senare. Tycker att vissa saker handskades på helt fel sätt igår, har man inte koll på situationen ska man inte yttra sig om det, då kan det bli helt fel, precis som det blev igår, jag blev lite småirriterad faktiskt.

Nu ska jag slänga mig i duschen, sen blire nog en sväng på stan, inhandla en pressy om det skulle bli nå Lucksta.

Hörs hej. 

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards