Alla inlägg den 14 januari 2009

Av S - 14 januari 2009 18:41

Goddagens!


Idag hade vi julgransplundring på jobbet, det var skoj, tomten kom och delade ut godispåsar och dansade med oss runt granen. En liten pojke som stod vid mig ropade på tomten: 


Pojken: Tomten!!

Tomten: Ja? 

Pojken: Du får inte ta mig! (Osså backade han lite)


Han var nog bara lite sugen på att prata med tomten. [; 


När jag kom hem runt 14 så ställde jag till med lite bak här hemma, det blev råksiktskakor och en kladdkaka, när jag väl var klar med allt det så var det dags för middag. :P 

Idag blev det ugnsfalukorv och mos, eftersom jag gjorde en hel falukorv så tänkte jag att det skulle räcka till 2 matlådor åt Pierre, så jag gjorde 5 portioner mos. Det är jue helt skadat med räkningen på dom paketen, jag tog en liten klick mos och Pierre tog lite mer, sen var det pyttelite kvar i kastrullen! Så efter vi hade ätit så fick jag ställa mig och göra mer mos, så nu finns det iaf 2 matlådor med korv och mos. [: 


Nu är hjärtat och skjutsar sin moster, vi ska jue få låna hennes bil nu en vecka när hon åker utomlands, så han skulle skjutsa hem henne och få med sig bilen hit idag redan. 

Går planeringen som det ska så blir det då Drakborgen med Julle och Leija på lördag. [: 

Nu ska jag ta mig en rök, sen ska vi fika när hjärtat kommer igen. 

Skapa flashcards