Alla inlägg under maj 2009

Av S - 16 maj 2009 15:18






 Idag har jag varit på stan och tittat på en söt 5(snart6)-åring som uppträtt på scenen på torget. [:


Efter uppträdandet så gick vi och köpte mjukglass, jag, Emma, Leija, Magnus, Erica och Marcus, den sistnämnde köpte dock ingen glass. :P

Efter glassen så gick vi och kikade på lite örhängen till lillfröken Leija, det slutade med 3 par! Nöjd tjej!

Dom hade jue även nå tjoffs på torget sen med statyerna som kommit tillbaka och där bjöds på det lite ost och kex och sådär, så vi tog för oss lite och satte oss på en bänk och åt det innan vi rörde oss hemåt.

Jag har slängt i mig lite mat nu eftersom jag var hungrig, tror Anna ska komma förbi på en fika snart också. [:

Ikväll åker vi nog ner till Huddik en sväng med Pierres pappa och Marie. 

Av S - 15 maj 2009 16:09

Den här veckan har gått hur fort som helst!

Undra varför, inget spec som hänt egentligen jue.. skönt iaf. [: 


I onsdags när jag slutade tidigt blev det en sväng på stan med hjärtat och Mats, skulle bara kika runt lite men blev visst lite shopping också. :D

 

När vi var klar på stan så gick vi på Ica och handlade lite, när vi var där så kom vi även på att vi skulle äta tacos till middag. :D 

Handlade klart och gick hem, Mats gick hem en sväng sen kom han också och åt med oss, då hade jag kirrat allt utom löken, det får hjärtat stå för, gul lök är äckligt! :P

 

Ikväll blire grillning, herrn som jag bor med tyckte visst att hela stan skulle komma verkar det som, så jag ska ta och börja fixa med köttet snart.

Bara läsa liiite till innan jag gör det. :D 



Ps. Veronica, jag har fyllt på doodlis! [:

Av S - 12 maj 2009 19:30

Idag har det inte hänt så mkt spännande att skriva om egentligen.

Jobbat som vanligt, var hemma bra precis 17.30, lite senare än vanligt men hade sista samtalet för den här terminen idag. Skönt att ha det klart.

Hade inte tänkt att fixa nån middag idag eftersom hjärtat inte slutar förrän 20, men när jag kom hem var jag så hungrig så jag slängde in en kycklingfilé i ugnen som jag mumsade i mig.

Har hunnit med att glo 2 avsnitt Laguna också sen har det inte hänt så mkt mer, men hey, jag uppdaterar iaf. [;


Me lööv mitt hjärta!

Av S - 11 maj 2009 17:48

Hej och förlåt.

Jag har inte orkat blogga nånting i helgen, tyvärr. /: 


Iallafall så åkte jag jue med arbetskamraterna till Stockholm i torsdagsmorse, när vi kom ner så slängde vi i oss lite lunch och låste in våra väskor innan vi åkte ut mot Enskede för ett studiebesök på en förskola. Var mkt trevligt, gillar deras arbetssätt skarpt jag. [: 

Efter studiebesöket så åkte vi tillbaka till centralen för att hämta våra väskor och sedan gå mot hotellet, checkade in och hittade våra rum, sedan öppnades vintetran. :P 

Några skulle jue gå på Hamburger Börs och kolla på nåt och käka där, men vi var 4 stycken som inte kände för det, så vi slappade på mitt och Ullis rum, drack vin och pratade strunt. [: 

Vid 20-tiden så var vi klara så då gick vi ner på stan för att hitta ett matställe, vi hamnade på Restaurang Drottninggatan och det var jättegod mat där. [: 

När vi suttit där nån timme så rörde vi på oss för att hitta nåt annat ställde att sitta på och hamnade på Karlsson och co tror jag det hette, det blev dock bara en smirnoff där innan vi gick mot hotellet igen, vi var alla rätt slitna och skulle jue upp tidigt dagen efter. (det blev dock en öl i hotellbaren innan vi gick och la oss) [; 


Upp tidigt på fredan, jag vaknade, trots att jag varit uppe senare än vanligt, före klockan. 6.20 slog jag upp ögonen.. tröttsamt ibland att inte kunna sova längre nu för tiden. 

Iaf så åt vi frukost på hotellet och det var jue lika gott som hotellfrukostar brukar vara. :D 

Sen gick vi och packade ihop och rörde oss mot centralen för att låsa in väskorna igen, sedan tog vi pendeln ut mot Södertälje för att gå på Tom Tits. Och faen va roligt det var, ska åka dit snart igen hoppas jag så jag får kolla in lite mer där. :D 

Vi hann med en runda på stan innan tåget hemåt skulle gå. 


Resan var skoj men som man brukar säga.. Borta bra men hemma bäst, det stämmer definitivt in på mig. :P


Helgen var rätt lugn, sov faktiskt ända till 9.40 på lördagmorgon, det var riktigt skönt! 

Marcus och ungarna kom förbi en sväng för han skulle hjälpa Pierre med nåt som dom dock inte fick till, men det var skoj att träffa han och ungarna iaf. [:

Jag och hjärtat tog en sväng ner på stan sen för en fika och lite inköp till middan, sen slappade vi bara hemma resten av dagen och kvällen. 


Igår vaknade jag rätt tidigt som vanligt men vi låg kvar i sängen och kikade lite på teve innan vi klev upp och åt frukost. Framåt lunchtid så tog vi en prommis bort till mamma och blev bjudna på fika som vi handlade med oss. [;

Sen vid 15-tiden så tog vi en prommis hem igen, fick även sällskap av Stina och Tino då som också var hos mamma. 

När vi kom hem slängde jag ihop en kycklingsallad och tänkte sen bara ligga i soffan, men så fick vi oväntat besök av syster Emma och Johan. [: 

Dom hade ändå ett ärende ner så dom kom och hälsade på lite och passade på att beställa Biteline. :P


Idag har jag jobbat då som vanligt, ganska skön dag på jobbet, så härligt nu när man kan vara ute heeela dagarna. [: 

Imorrn jobbar jag lite längre än vanligt då jag har föräldrasamtal, men det är det sista för terminen så det är jue skönt. 

Gjorde även upptäckten idag att jag har tidigt fredag den här veckan, det är jue aldrig fel. :D

Av S - 7 maj 2009 07:08

Om en timme sitter jag på tåget mot Stockholm.

Nice!

Återkommer imorrn. [:

Av S - 6 maj 2009 14:39

Gosh! Va trött jag var igår när jag kom från jobbet då!

Hjärtat hade gjort mat så den var typ klar när jag kom hem, sen kom hans mamma och moster förbi en sväng och när dom hade åkt la jag mig i soffan, såg 2 vänneravsnitt sen var det tack och gonatt. Kul tjej! :P


Idag började jag tidigt = sluta tidigt, har precis kommit hem. Iofs har jag hunnit vara ner på stan och bytt ett par byxor, varit en snabbis på bolaget och på hemköp. 

Ska snart börja packa lite är det tänkt, åker jue till Sthlm med jobbet imorrn! 

Sen ska jag grejja pannkakor till middag, skitlängesen jag gjorde det. [:

En omgång tvätt ska jag också hinna med innan jag skallar kudden ikväll, men det ska väl gå bra. 

Av S - 4 maj 2009 17:59

Ja, får man hjälpa sin syster genom att be er gå in och rösta på henne här? [:

Av S - 4 maj 2009 17:54

Hejsan hoppsan på er!

Det blev lite blomshopping igår, så nu har jag en fin kruka på uteplatsen, osså köpte jag en liten blomma till bordet, den står dock inne fortfarande, tills det blir lite varmare. [: 


Det blev inge grillning med syster och co igår, jag slängde ihop lite kyckling och potatisgratäng till mig och hjärtat istället. Var dock ingen god gratäng, dumt att ta en annan sort än den vanliga. ]: 

Idag blir det kött och sallad till det, hjärtat står och fixar köttet nu, sallade gjorde jag när jag kom hem så nu är det liksom bara att vänta. [: 


Jobbet rullade på bra idag, det kan vara lite segt att ha sin sena dag första dagen på veckan men som sagt, idag rullade det på bra. 

Jobbar sent imorrn också eftersom jag har 2 föräldrasamtal när jag slutat men sen så äre tidig dag på onsdag och på torsdagmorgon åker vi jue till Sthlm. Skön vecka. [:

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards