Alla inlägg under augusti 2009

Av S - 4 augusti 2009 10:59

Jaha, så var klockan 11 och jag har inte kommit på nåt att göra för dagen. ]:

Jag har semester men inte sjutton är det någon annan som har det för det inte! It sucks! 

Visserligen är det skönt att bara få vara också, men skulle jue vara roligt att göra nåt också. [: 

Tvätten ligger och väntar i sin korg, är det så att jag borde gå ut och kolla om det är ledigt i stugan? Eller borde jag kanske baka nåt? Baka är skojjigare än att tvätta iaf, så nu ska jag nog googla lite recept. [; 

Av S - 3 augusti 2009 17:52

Ja, helgen som varit, den har varit väldigt mysig. [:

Fredagmorron så packade vi in oss i bilarna och körde söderut, efter att ha lämna av vovven i Berga. 

Intog lunch i Söderhamn sen åkte vi inåt landet, till Leksand, tar man den vägen, så måste man åka igenom Rättvik, jag kan säga att det inte tog så kort tid som det bör göra att köra igenom där, var räääätt mkt bilar. :P 

När vi väl var framme så slängde ungarna sig i poolen, Emma och hjärtat åkte och handlade lite medans jag och Johan höll koll på barnen. 

När dom kom tillbaka slogs grillen igång, utan tändvätska så tog det en liten stund innan vi kunde äta. ;P 

Leija och Mia hittade ansiktsmålning på området. [:

På kvällen spelades det lite kort bland oss vuxna, och barnen spelade minigolf på campingen. [: 

Asså, jag får aldrig ett vettigt kort på oss 2. ]: 

Tror klockan var runt 12 innan vi skallade kuddarna, rätt bra tid ändå för att kunna komma upp i bra tid också. :P 


På lördan så ringde klockan 8.00, då gjordes det frukost och packades för en heldag på sommarland, sen strax efter 10 gav vi oss iväg. [: 

Det fanns en hel del grejjer där för barnen att göra. 

Det badades i vattenland, åkte rutschkanor och ringar osv..

Det är Leija som kommer ner från den röda kanan. [:

Lilla Jacob är rätt stor och modig nu för tiden. 

(han fyller för övrigt 8 år idag! Grattis mosters storkille!!)

Och Mia var inte sämre hon, hon var snäppet värre som vågade sig på båda.

Det fanns en liten spelhall där man kunde vinna nallar och så, även kolla hur stark man var. [; 

Han kom faktiskt ända upp till "killer". :D

En hel del klätterställningar och rutschkanor fanns det på området, och en sån där rolig "snurra-runt-grej". ;D

Innan vi gick hem så blev det sockervadd för dom små (och Emma).

Det fanns jue en hel del mer grejjer, barnen åkte karuseller, jag och hjärtat tog en romantisk tripp i pariserhjulet. :P 

Barnen hoppade i sån där barnbungy typ, körde 4-hjulingar och massa annat, men orkar jue inte ladda upp hur mkt bilder som helst. :P 

Finns lite mer på fb. 


Sista grejjerna på stället stängde 19, så vi var kvar ända tills dess typ, sen när vi kom hem sprang barnen ner till stranden och vi andra gick och handlade lite till grillningen, typ tändvätska. :P 

Blev kortspel även denna kväll, barnen låg i deras del av stugan och kollade på film och käkade lördagsgodis innan dom skulle sova. 

 Vi kom i säng lite senare denna kväll, men kunde jue sova en hel timme längre på söndan också så. :P 


Upp 9 på söndan och fixa frukost, få ut barnen, diska och städa stugorna, 11.05 checkade vi ut och körde hemåt. Körde visst för långt ena sträckan så vi fick ta en omväg på nån mil, men skoj att få se nåt annat än skog som var på nervägen. :P 

Stannade för sen lunch/tidigt middag i Söderhamn även denna gång innan vi tog sista biten hemåt. [:


Har haft en supermysig helg, men som man brukar säga; Borta bra men hemma bäst.


Idag har jag varit med mamma på stan, blev bjuden på glass och sen shoppade vi lite presenter till 8-åringen. Tror det blir så att jag åker upp med mamma på torsdag då hon ska upp och fira, annars åker jag och hjärtat nåt i helgen.

I helgen ska vi även vara bosatta ute i Matfors eftersom vi ska passa hundarna och sådär, mysigt att vara där. [: 



(det skulle inte skada med ett tack nån gång sådär för att man engagerar sig)

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards