Alla inlägg den 2 maj 2010

Av S - 2 maj 2010 09:55

Godmorgon mina kära vänner.


Usch vad jag har blivit ännu sämre på att blogga, varför vet jag inte, är väl inte lika inne i det som jag var förr.


Vi har haft en rätt lugn helg här på Nybrogatan iallafall. I fredags stängde jag på jobbet, var rätt skönt med "tidig" stängning då det var tomt på barn strax efter 16. Jag fixade lite inför kommande vecka och låste sedan strax efter halv 5. :-)


När jag kom hem höll hjärtat på att grilla till oss så vi mumsade i oss kött och sallad (ja, hjärtat åt jue potatissallad också). Sen kom några kompisar till hjärtat hit (Mats, Martin och Björn-Fredrik som jag kallar honom), vi spelade kort, drack gott och bara umgicks. Lite senare om också Anna hit och lillasyster och Robban kikade förbi en sväng. Vi spelade mer kort och gick sedan över till "Hur fan visste du det?".

Strax innan 02 var vi ensamma och jag sov nog inom 10 minuter. :-)


Igår gjorde vi inget speciellt alls, slöade på här hemma, kollade lite Gordon Ramsey, var och handlade lite och kollade sedan på film och mera Gordon. Somnade nog i rätt bra tid där runt 23 eller så. :-P


Idag är det planerat att vi ska till Jessica och Fredrik så tänkte väl kolla snart så det är nåt ändrat. Väntar på att hjärtat ska vakna till riktigt så jag kan sätta igång med lite frukost.


Veckan som kommer är "kortvecka". Egentligen inte men bara 4 vanliga dagar sedan på fredag så åker vi allihopa på jobbet till Boda borg för planeringsdag och lek. Blir övernattning där så är åter hemma på lördagmorgon efter frukost. Blir säkert mysigt. :-)

Sen veckan efter är ännu kortare.. 3 dagar jobb, sen så drar jag, Maria och Ullis på en Tallinkryssning, ska bli skitroligt. Med tanke på hur skoj vi hade i Hassela så förväntar jag mig inget annat. :-D


Nu tror jag att jag ska ta och rensa ur kylskåpet lite och fixa där, man får liksom lite städtankar i kök när man kollat så mycket på Kitchen Nightmares. ;-)

Skapa flashcards