Direktlänk till inlägg 18 september 2010

~Halvtid snart?~

Av S - 18 september 2010 21:25

Hm.. ja, alltså den där räknargrejjen här på sidan visar att det redan är halvtid, libero.se säger att det är 140 dagar kvar, alltså halvtid, men hon på ul:et sa att vi byter dag på söndagar!? Aja.. jag har räknat på imorrn så jag fortsätter med det, enklast så tycker jag. :-)


Broder kom hit förut, vi pratade skit en stund innan dom skulle vidare ner på stan. Jag la mig i soffan och kikade på Unga mödrar och käkade goooda räkmackor och blev sedan proppmätt, det betyder att chipsen får ligga tills nästa helg, orkar bara småäta av polkagrisarna. :-D

Nu funderar jag på att lägga mig i sängen och kika på några avsnitt till. Har en film som hjärtat fixade åt mig också men jag känner mig tveksam till att jag kommer orka se hela så jag tror jag sparar den till en annan dag. ;-)


Aja, ha en bra kväll allihopa, jag har en sjukt skön kväll här hemma, det gjorde till slut inget alls att jag blev ensam. :-)

 
 
Eleni

Eleni

19 september 2010 10:10

Ja tiden går ju garanterat.... är ju så mycket att fixa med och så innan så skulle man inte vara gravid så här länge så skulle man aldrig hinna med allting! Hehe. Våran är beräknad till juldagen, så jag hoppas att de kommer gå ganska snabbt till jul iaf ;)

http://elenia.blogg.se

 
Emma

Emma

19 september 2010 10:16

Den där grejen som sägerdet är 139 dagar kvar borde väl stämma? Alltså att du har 139 dagar kvar efter denna dagen? Eller har jag missuppfattat den då? :P

http://emmacandell.blogg.se

S

19 september 2010 10:41

Jo, fast för att stämma riktigt borde det jue stå 140 idag eftersom det är halvtid. Annars är det jue inte halvtid.

 
Emma

Emma

19 september 2010 11:20

Fast det står ju 139 days to go. Då räknar den ju inte dagen du är på just idag :) Eller fattar jag helt fel?

http://emmacandell.blogg.se

S

19 september 2010 11:25

Jag vet inte vem som fattar fel, jag tycker bara inte den ska ändra förrän dagen är slut. Hur ska man räkna på dagen då? Att det gått 141 dagar fast det bara är morgon? :-)

 
Emma

Emma

19 september 2010 11:31

Alltså nu har jag försökt hitta en lösning ;) Haha! En graviditet är ju ca 280 dagar. Ena hälften är 140 likaså andra. Libero sa alltså igår att det var 140 dagar kvar, eftersom du då var på dag 140 på första halvan. Så det beror ju på hur man räknar, om man räknar upp eller ner :P Om du var på dag 140 igår så är du då idag på 141 om man räknar upp. Men på dag 139 om man räknar ner :) Så jag får ihop det som att alla räkningarna stämmer:) Ni byter alltså på söndagar som bm sa :) v. 20+0 idag alltså :) Vart du visare av detta?

http://emmacandell.blogg.se

S

19 september 2010 11:36

Näe, för på Libero står det att jag är på 20+1 så det blir också fel. :-P Pierre kom med en fin lösning som jag tänker gå efter, räknare sitter i Asien nånstans, dom ligger jue före oss i tid så. För jag tycker att alla såna där grejjer verkar räkna helt fel.

 
Emma

Emma

19 september 2010 11:40

Vad kosntigt att de säger att det är så. Alltså de kan ju inte skriva att du igår var på dag 140 som du idag är på v. 20+1?! Använder mig inte av Libero och det är kanske bra det ;) Väljer en svensk räknare som funkar jag ;)

http://emmacandell.blogg.se

S

19 september 2010 11:42

Jag använder mig inte heller av Libero, men eftersom den där räknaren på sidan visar så, så ville jag jämföra. Den som dom flesta har på fb är jue en vecka efter den också. :-)

 
mia

mia

19 september 2010 18:53

men hallå!!!! vad är det jag ser. GRATTIS gumman!!! fan vad roligt. vart har jag varit under dom senaste veckorna?! ;D hoppas ni mår bra :) KRAAAAAM!!

http://miano.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

20 september 2010 17:33

Min stämde som jag hade på fb iaf. Konstigt om det blev fel för andra. Det enda som var fel var att den skickade ut veckouppdateringen fel. Men veckan stämde om man gick in på profilen :)

http://emmacandell.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 november 2010 16:06

Jag har flyttat hit: Xarahs! Hoppas ni vill hälsa på mig på nya placet. :-D ...

Av S - 16 november 2010 14:03

Jo, det är lite saker på gång här.. jag ska nämligen sluta blogga! Iallafall här på bloggplatsen, kommer att fortsätta på annat ställe, återkommer när det är dags för flytt. :-)   Igår var jag till läkarn för att disskutera havandeskapspenning, i...

Av S - 13 november 2010 16:43

Hejsan hoppsan!   Spelningen på Stadshuset igår var riktigt bra, det tyckte även hon i magen (eller så var musiken aningens för hög för henne). ;-) Även att vi "träffade" på min lilla idol, ingen mindre än Timbuktu! Hehe. Han var med Webb och co ...

Av S - 12 november 2010 18:34

Ne,inget fredagsmys blir det här inte. Jag ska jue ut och roa mig hela helgen lång! ;-) Ikväll ska vi gå på Stadshuset och kolla på Familjen och imorrn ska vi på Aveny för att kolla på Oscar Linnros. Vet inte riktigt hur jag ska orka vara vaken så se...

Av S - 11 november 2010 19:23

Go´kväll!   Det var skönt att jobba idag, även om jag hade sovit dåligt och var aptrött när jag kom hem så var det roligt och skönt att vara tillbaka på banan igen. :-) Ja, när jag kom hem ja.. då slöade jag med lite yatzy tills jag skulle tvät...

Ovido - Quiz & Flashcards