Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av S - 23 oktober 2010 13:53

Ja, här bakas det kanelbullar! Hade många idéer på vad jag skulle baka, ringde mamma om ett recept men hon var inte hemma så tanken slutade på kanelbullar och wienerbröd, så jag gick och handlade ingredienser som fattades. Tyvärr så mindes jag fel ang jästen så det blev för lite, blir wienerbröd ikväll eller imorrnbitti istället.

Så ja, här spenderar jag lördagen med bullbak och Lugna Favoriter, har även hunnit med att skura ren toalettstolen, diskat och rensat ur sopskåpet på pappkartonger och plåtburkar. Har en liten tanke om att dammsuga också men vet inte om jag vågar pga sd, har jag otur så hinner jag inte med ett helt rum innan jag måste sätta mig och då lär jag lessna. :-P Får se hur jag gör.


Vädret ute var ganska härligt idag, hade en tröja för mycket på mig när jag gick på affärn, inte så jag dog av värmeslag, men jag hade säkert klarat mig med en mindre iaf. :-P


Jag vet inte hur jag ska göra med katterna heller. Att kastrera båda på en gång blir en lite för stor slant att slänga ut för det första, och för det andra så är det katthår... ÖVERALLT! Jag börjar bli riktigt less på att dom är på diskbänken och spisen, tycker det är vidrigt rent ut sagt med allt jävla hår! Men, dom är jue goa och fina annars.. hur ska jag göra!? :-(


Ne, nu ska jag uppdatera mig med lite bloggar, sen ska bulldegen kavlas ut!

Av S - 23 oktober 2010 11:28

Imorrn går vi in i vecka 26. Jag läste precis lite om det, just det här med barnets vakentider som man kan märka. Min lilla onge har finfina vakentider som det är nu (iallafall dom jag märker av), dom är typ såhär:


8-8.30 Slås och sparkas en stund, ibland upp en längre period, sen blir det lugnt igen

12-tiden Bufflar runt som bara den, ofta när det är dags för vila med barnen på jobbet

14-16 Då bufflar vi runt igenmed jämna mellanrum

21-22 Då brukar hon avsluta dagen med en stunds bufflande, sen är det lugnt till nästa morgon igen


På besöket på MVC i torsdags så sa bm att det var en rörlig bebis, nu har jag jue inget att jämföra med, men av det jag känner så håller jag med. ;-) Dom gånger hon sätter igång så är det liksom inte 5 minuter utan snarare en halvtimme-timme som det sparkas till då och då. Än så länge är det bara mysigt. ;-)

Det som inte är mysigt är jue naturligtvis sammandragningarna och sen även lite smärta i ryggslutet, är väl ischias som spökar eller foglossning. Just nu tänker jag inte lägga nån energi på vad det kan vara utan jag jobbar på, veckan som gått har varit småjobbig för hjärnan så nu bara är jag. :-) Tänkte surra lite med chefen till veckan om lite "planer" jag har så får vi se sen hur det blir.


Ne, nu är det färdigdiskuterat om lillan och magen, nu ska jag hoppa i lite kläder och gå på affärn, sen ska jag baka lite tänkte jag. :-)


Just ja, vi hade förresten jättemysigt hos Sara igårkväll! Hon hade fixat god hemmagjord pizza, sen slängde hon ihop marrängsvisch och vi spelade yatzy och surrade strunt. Några härliga skratt fick vi oss allt. På måndag får vi höra om en annan kollega fick vårt fina mms på mig och marrängsvischen. ;-D


Ne, hoppa i kläderna var det ja!

Ha en bra lördag alla där ute!

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards