Alla inlägg under oktober 2010

Av S - 17 oktober 2010 18:43

Åh, jag fick en fin kommentar på fb förut ikväll av min kusin och man blir så glad när man läser sånt, glad av att andra är glada för våran skull! Så gulligt!


" Måste juh säga att jag blir så glad för eran skull!! När man läser din blogg blir man så glad och tårögd av glädje och lycka för eran skull =)"


Man blir bara såå glad. :-)


Jag och hjärtat tog oss ur sängen till slut, efter en hel dags slöande framför teven. :-P Vi tog oss en prommis bort på ica för att handla lite inför veckans middagar så nu är det klart för några dagar iallafall. Imorrn misstänker jag att det blir nåt enkelt, som quesadillas kanske eftersom vi båda jobbar till 17/17.15. Jag öppnar även så jag ska befinna mig på jobbet från 6.30 till 17. Gissar att nån komma ligga gäspandes i soffan imorrnkväll. På tisdag har jag dock fått byta tid med Ulrika eftersom det är dags för besök på MVC så då jobbar jag bara 7.30-14 för att sen skynda ner på stan för besök där 15.00

Nu har jag surfat runt ännu mer efter julklappar och hittar lite olika saker, frågade även hjärtat om vi inte skulle beställa en legokalender till Julle, han nappade på det så det lutar åt en sån beställning. :-)

Nu ska jag inta liggläge här i soffan och kika på magen, den rör sig för fullt som vanligt, så mysigt. <3

Av S - 17 oktober 2010 15:12

Hej hej på er!

Idag har vi en riktig slösöndag här på Nybrogatan, vi har faktiskt inte klivit ur sängen än utan fördrivit tid med laptopen och teven. Skönt med en riktig slappardag. :-)

Jag har gjort en liten lista på vad som ska inhandlas till bebis och ett plus på den listan är att jag fick erbjudande av en kompis att köpa deras spjälsäng, 200 pix! En likadan som vi hade tänkt köpa så det var jue bara bra! Ska se om nån kan köra oss nån eftermiddag så vi kan hämta hem den från dom. Tack tack Therese!

Annars då? Vi lyxade med pizza förut, dagenefterpizza för hjärtat som var ut igår, själv så tyckte jag vi kunde "lyxa" med det idag då det "bara" blev korv med bröd till middag igår. :-P

Jag klurar på om vi ska gå och handla nu eller sen, kanske ska glo en film eller nåt först? För handla måste vi, måste fylla på förrådet med pålägg i kylen, osten är typ slut och ost i kylen är viktigt för mig. ;-)

Nu ska jag ta och pussa lite på han som ligger bredvid. :-)

Av S - 16 oktober 2010 22:09

 

Förstår ni alla där ute hur glad jag är att jag hittade denna karl?! Helt sjukt underbart trots att vi som alla andra har våra "up´s and down´s", det behöver vi väl alla eller har jag fått det om bakfoten? Förresten så är den bilden där uppe nog en av dom första på oss.

Vet ni hur vi träffades då?? Vill ni veta?? Annars kan ni sluta läsa nu! ;-)


Det började väl lite smått en fredagkväll på stan när jag var ute med Thesa, Jenny och AnnaMaria. Vi stod i kön till Olearys eller om jag stod ute och rökte, det minns jag faktiskt inte.. iallafall så träffade jag på Robin och hans styvbror Pierre där utanför. Den där Pierre hade en kamera som han tog en bild på mig med utan förberedelse, tänkte inte så mkt på det då men så gjorde han det en gång till inne på Olearys så jag frågade lite på skämt om jag inte kunde få ställa till mig innan han tog en bild, vad jag fick för svar då minns jag inte riktigt, det var jue faktiskt lite alkohol med i bilden för min del. ;-) Sen var det inget mer med det den kvällen men morgonen efter hade jag fått ett mejl på facebook och ja mina vänner, på den vägen är det.

Vi surrade några dagar och vips så får jag ett sms, han hade kollat upp mitt nummer på eniro. ;-) Vi sms:ade för fullt några dagar och sen tjatade han sig till att få hälsa på mig, och ja, han fick faktiskt tjata innan han fick komma hem till mig! (Jag skyllde nog på att det var sjukt stökigt, vilket det säkerligen var också!)

Sen rullade den sommaren på, vi pratade om att ta det lugnt men det var svårt, skitsvårt! En dag när vi var ute på krogen skickade han ett sött sms till mig där han "frågade chans", känns som att vi inte var säkra nån av oss innan om hur det var.. allvarligt eller ej. Efter det så är en av våra låtar "Familjen - Det snurrar i min skalle" med sin mening "Kom, vi visar dom att det är vi.. men det visste alla redan", typ alla visste utom vi. ;-)

Förfest hos Webb på "frågachanskvällen", sjukt brun jag var! :-D


Kanske ingen jättespännande historia, men det är min bästa historia än så länge, just nu håller vi jue på att bygga på en ny historia tillsammans. :-)

Han är det finaste som finns helt enkelt!

 

Finaste P första månaden.

 

Min tjusiga grillmästare. :-)

Lite rund under fötterna, midsommar 2009. ;-)

<3

Visar sin starka sida på Leksand sommarland, augusti 2009

  Julafton i Härnösand, 2009

  Vi ute på Lörudden, sommaren 2010   En fyllepuss! Vinter 09/10

  Ett försök till en Leksandspuss! ;-)

  En Looptrooprockerspuss! Första sommaren! <3


Förlåt hjärtat om jag lämnar ut dig såhär i bloggen. Puss!

Av S - 16 oktober 2010 20:47

Ja, här ligger jag ensam i soffan och kikar på AFV i väntan på Pretty woman. Hjärtat och Mats drog iväg till Webb på förfest för att sedan dra på krogen.. jag själv blev sjukt sugen på en cider förut, men vad gör man.. suktar flera månader till! Men nej, jag är inte bitter, jag ligger här med chips och cola som sällskap! :-D

P är faktiskt väldigt söt och frågar 230 ggr om han får gå ut och jag är inte den som säger nej, det är jue inte så att han ränner på stan varje dag, dessutom är han väldigt bra på att känna när det är "nog", så han kommer sällan och aldrig hem dyngpackad. :-) Dagen kommer nog då han får så lov att stanna hemma med lillfisan. ;-)

Hon är väldigt bra sällskap faktiskt, hon sparkar jue som sagt som en galning. ;-)


Jag har tänkte lite på det här med blogg och bebis, säkerligen kommer jag slänga upp nån bild då och då, det lär jag inte kunna låta bli, jag har dock sagt åt P att han måste säga till mig om det blir för mkt eller om jag får för mig att lägga upp filmer för det vill jag inte. Jag har inget emot folk som gör det, absolut inte, men jag tänker gärna på min lillas integritet. Läste nämligen en överskrift från en tidning som var nåt i stil med "Snälla mamma ta bort filmen om min pott-träning från din blogg". Självklart så kan man radera i framtiden, men säkerligen kommer det uppstå "problem" just kring bloggar i framtiden. Eller säkerligen, det är var jag starkt tror iallafall, men man vet jue aldrig. :-) Som sagt, alla gör som dom vill, men jag kommer att försöka hålla det på så låg nivå som möjligt med bilder och sådär, med hjälp av P självklart, för jag kommer nog vara sugen på att slänga upp ALLT egentligen. ;-)


Jaja, det var lite tankar som snurrar lite då och då bara, nu börjar strax filmen så jag tror jag förflyttar mig till sängen. Ska bara blåsa ut alla 350 ljus som brinner här, och på tal om ljus, jag har tydligen bara 1 värmeljus kvar! Panik!!

Av S - 16 oktober 2010 15:14

Igår blev det fredagsmys minsann!

När jag kom hem från jobbet så la jag mig och vilade nån timme framför teven innan jag satte igång med diskning och matlagning. När hjärtat kom hem så hade jag tänt ljus och dukat fram till middag, hjärtat själv hade köpt med sig chips och dipp. :-) Vi åt alltså en god middag i form av fläskfilégryta och ris, vilade en stund och mumsade sedan chips i soffan framför en film. Hur mysig fredagkväll som helst. <3


Idag har i städat litegrann, rensat upp från golv och köksbänkar (är dock inte klar än) har jag gjort och P har rensat upp lite ute på uteplatsen och sedan dammsugit. Vi har varit nere på stan en sväng och kikat runt och ätit lunch, besökt bolaget och Hemköp. P ska ut på party ikväll och jag ska mumsa popcorn och dricka ett stort glas kall cola i soffan, klurar bara på vad jag ska kika på för film.. så ja, filmtips mottages tacksamt! :-)

Nu ska jag kika runt bland alla bloggar eller kika om det är nåt på tv, fick jordens längsta och största sammandragning förut så det är nog lika bra att ta det lugnt en stund. :-)

Av S - 14 oktober 2010 20:40

Idag har jag jobbat stängning så det har inte hunnits med så mycket annat idag. Gick bort på ica efter jobbet så var inte hemma förrän strax efter 18, då blev det faktiskt bara mackor till middag, polarkaka med makrill, mumma! ;-D

Efter fikat så började jag plocka in utemöblerna men det var jue så jäkla kallt så bara ena bordet och 2 stolar fick komma in, vi får fixa resten i helgen. Risken finns jue att det bara smäller till så är allt översnöat, och det vore jue inge bra om det skulle vara så att vi får ny lägenhet under vintertid. Hade hoppats att få veta om lägenheten idag men inte ett ord, hoppas vi får ett ja eller nej imorrn! Helst ett ja då såklart! :-)

Ne, nu ska jag fortsätta kika på Robinson innan det är dags för lite sömn, för jo, det är det enda jag får nu för tiden... LITE sömn. ;-(

Jaja, imorrn kl 16 så blire helg. :-)

Av S - 13 oktober 2010 20:18

Hej hej!


Idag slutade jag tidigt så var hemma strax före 14, hann typ kissa sen var det bara att sätta igång med tvätten. Höll på att tvätta fram till 17.30 typ, mellan stugbesöken så låg jag i sängen och bara var, och läste senaste VR såklart. :-P


Strax före 18 så kom mamma och Håkan och hämtade upp mig, sen hämtade vi upp Pierre och blåste ut till Birsta en sväng. Vi hämtade ut babyboxen på Barnens hus, så nu har vi massa varuprover och en blöjhink, nu syns det verkligen att det är en bebis på väg till oss. :-) Är helt inne på att räkna veckor jag, och räkna ner dagar här på bloggen såklart, så jag blev helt chockad när jag insåg att vi går in i månad 7 nästa vecka, fatta, det är jue hur långt gånget som helst!! Jag har börjat pricka av nu ikväll vad som behöver handlas och sådär, pratade lite om säng med hjärtat förut och det känns som att den kan inhandlas OM vi får lägenheten vi sökt. Då vet man liksom att det är där man ska bo så då kan man fylla på förrådet med stora saker som säng och skötbord, just nu vill jag inte alls göra det faktiskt. Så alla ni där ute, snäääälla håll tummarna för att vi får lägenheten! :-)


Pierre frågade nyss om det var ok att skicka iväg en liten beställning till cdon, så jag passade på att klicka med 2 barnskivor jag, det var jue nice price på dom nu så varför inte liksom!? :-)

Nu ska jag lägga mig och kika igenom lite reklamblad som kom med babyboxen, go´boken hade jue ett fint erbjudande som jag inte vet om jag kan stå över. ;-P

Go´natt på er!

Av S - 12 oktober 2010 20:56

Ja, alltså det här med namn! Nu har jue vi ett namn som det lutar åt, men, så många säger jue att dom är så säker ibland men när bebisen tittar ut så stämmer inte namnet alls. Jobbigt det där. Ge mig lite tjejnamn så jag har lite alternativ. ;-)

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards