Alla inlägg under mars 2010

Av S - 25 mars 2010 18:40

Alltså jag förstååår inte det här med att veckorna går så jäkla snabbt! Nu är det "endast" 3-3,5 månad kvar till semestern. Hur underbart låter inte det!?

Sen är det jue en helt annan sång som börjar skrivas till hösten, undra om det blir pop eller en "softis"? Det visar sig..

Hittade det här när jag gick tillbaks i bloggen lite:


"idag fick jag höra att iaf en på nya avd gärna tar mig efter en som går i pension till sommarn. vore jue lovely, men då ska ja faen ta mig ett körkort under sommarn, så är det, annars pallar ja inte å jobba där ute."


Hehe, det där skrevs 23/1 2007 och nog sitter jag på den där jäkla bussen fortfarande. [-;


Iallafall, imorrn äre jue fredag, då ska vi på jobbet hem till Ullis på kvällen för lite mat, bada tunna och singstar. Kommer jue bli skiiitkul!


Sitter just nu och funderar på om jag ska dra igång med sista datauppgiften på PIM nu eller om jag ska slänga mig framför teven. Skulle jue vara skönt att komma igång men nja, vet inte om jag orkar. [-;

Av S - 23 mars 2010 19:39

Idag har vi haft besök av lillebror och Zackarias. Han är så mysig sötfisen så! Vi poppade massa barnlåtar och fikade kex. [:


 

Här är lilleman heeelt inne i "I drömmarnas trädgård" tror jag det heter. [:

 

Gosfisen och pappsen. [:

Av S - 19 mars 2010 22:55

Jaha, så har ännu en jobbvecka sprungit förbi, fattar inte att det går så fort, snart är det för 17 påsk!! Jag klagar inte, jag längtar verkligen efter sommarn, men ibland hinner man bara inte med.


Ikväll har jag kikat på Så ska det låta med sällskap av Pierre och Fredrik, dom drog dock på förfest så fort det var slut. En stund hann jag tråka ensam innan Stina med sällskap kom och hälsade på en sväng. Charles-Patric blev glad när det kom nån som lekte med honom, Robert är nog på hans pluslista nu. :-P Vi pratade strunt och spelade kort. Nu har dom nyss åkt och jag har slängt mig i sängen, ska nog läsa lite i "att växa genom möten" och låta lite blorrilorrilopp ikapp med Pollak innan jag släcker för natten.

Imorrn har hjärtat lovat mig att ligga bakis och kolla på Så som i himmelen med mig, jag har inte sett den och blev sugen efter föreläsningen häromdan.


Annars har jag inga planer för helgen och det är såå skönt! Ska nog bara ner på stan en sväng imorrn och boka våran Tallinresa, jag och Ullis satt och skulle göra det på jobbet häromdan men fick inte till det. ]:


Och så slutligen då: Grattis till Jessica och Fredrik till Agnes, och grattis även till Linda och Henke till Amanda! Babyboom liksom. :-P


Nattinatt på er!

Av S - 15 mars 2010 18:41

Ja, i fredags så åkte vi jue bort till mamma för att umgås och äta middag. När vi kom dit så spelade vi lite kort, sen kom Håkan och vi surrade lite och spelade mer kort innan det blev mat. Jag åt faktiskt av allt (även potatisen, det har jag fuskat lite med hela helgen /-: ), det var jue supergott! Vi åt gino till efterrätt också.

Efter maten blev det lite mer kort och sedan postkodlotteriet eller vad det heter och sedan finalen av På spåret och slutligen så kikade vi på Skavlan. Vi blev upphämtade av Ullis och hennes man eftersom U och jag skulle ner på stan en sväng. Vi gick på Dallan och tog några cider bara, avslutade kvällen när dom stängde och jag väntade på bussen med U innan jag gick hem.


I lördags så kom Stina med bilen så att jag, hjärtat och Robin kunde dra ut till Lucksta. Blev först frukost på donken dock. [:

Vi åkte hem till pappa, sen drog jag och hjärtat in till Matfors och handlade det sista till middagen. Magnus, Erica och Zackarias kom ut och sen kom Emma. Hjärtat hämtade Stina istan och slutligen Marie. Vi grillade och åt god middag, spelade kort och bara umgicks. En mysig dag och kväll. [: Vi var även upp till Jocke och Marlene och tjenade på dom innan vi tog en sväng ner på Smedjan.

Igår så blev det mat från Dannes och lite slö i soffan innan vi åkte hemåt stan igen, slöade framför teven och bara var hela dagen.

Nu längtar jag till nästa helg, då ska jag bara vara. HELA helgen! :-D


Nu ska jag slänga mig i soffan och vila, innan jag förflyttar mig till sängen. Blir långdag imorrn med jobb 7-12 typ och sedan Kay Pollak istan. Ska bli spännande att lyssna på det.

Hörs hej!


Avslutar med att skicka några tankar till Jenny med barn. Att få genomgå något dyligt önskar man inte ens sin värsta fiende.

Vila I Frid Stefan!

Av S - 12 mars 2010 12:53

Blää och usch och bara fy vad less jag är på att våra planer ska i "stöpet" för en sån här sak. Att folk som verkligen behöver en sak ska få passa för nöjes skull. Åh, jag blir så trött!! Speciellt då man bara får sura miner tillbaks när man försöker lösa så det blir bra för alla.

Nu ska vi iallafall göra oss klar och åka bort till mamma som ska bjuda på middag ikväll. Slutade redan 12 idag, vi har haft en förmiddag på stan med våra barn idag så när dom tog bussen till jobbet igen fick jag sluta.

Blev även godkänd på en datauppgift genom jobbet idag, nu har jag bara en del kvar sen är jag klaaaar. :-D

Av S - 10 mars 2010 20:31

Mitt i veckan äre nu då, bara 2 dagar kvar. Känns att man inte jobbade i måndags, veckan går jue som lite fortare då. [;

Igår hade vi iaf en härlig utflyktsdag i pulkabacken, medtagen soppa till lunch så ingen stress tillbaka till förskolan inte. [:

Idag har jag varit med grabbarna i gympasalen och kastat pappersflygplan! Dom är jue som galna i det grabbarna där ute så ja, nu fick dom en förmiddag till att bara kasta och flyga. :-D

Nu ikväll har vi tvättat och spelat lite kort, bara jag och hjärtat, kvalitetstid. ;-D

Till helgen blire föräldrahelg ala Saras sida. På fredag är vi bjudna på middag hos mamma och sen på lördag ska vi åka till pappalainen och umgås lite, även grilla så det blir tidig premiär iår. Snart kan vi nog grilla här hemma också om snön fortsättar smälta i den här farten, inte mig emot!

Näe, nu ska jag göra mig klar för kvällen och inta soffan och hoppas det är nåt sevärt på teven.

Haré bra så länge!

Av S - 8 mars 2010 11:27

Jao, mitt sportlov iår består av en ledig måndag, kort men ack så skönt. Att få en extradag på helgen kan jue lätt vara värt hur mkt som helst.Sen har jag faktiskt två tidiga dagar i veckan också och som andra två är bara till 16. [:

Har precis duschat och slängt i mig lite brunch i form av stekta ägg med skinka och lite philadelphiaost. Det är jue lite svårt att variera frukosten med LCHF tycker jag, på vardagarna kokar jag bara några ägg eftersom det sköter sig själv liksom. Men på helgen kan man ändra liite genom att steka äggen istället och faktiskt steka nåt med (typ skinka). Det var gott iaf. [:

Ska typ dra en borste genom håret och göra mig klar, sen tänkte vi gå ner på stan en sväng. Handla lite till middagen och sådär.

6 plus ute och det droppar från taken. Tack kära mars för att du kom.

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards