Alla inlägg under april 2010

Av S - 22 april 2010 21:11

Ikväll har vi haft föräldramöte på jobbet så kom hem lite senare än vanligt. Innan mötet hann vi även ut på Ikea en sväng för att handla lite till vårt nya kök som kom idag. :-)

När jag skulle ta bussen hem så laddade jag på busskortet, det blev ungefär såhär:


Jag: Jag måste nog ladda på kortet.

BC: Jasså? Vad ska det vara bra för?

Jag: Jamen du vet, det piper så hemskt annars..

BC: Jaha du menar så *börjar knappa på*


Jag drar kortet för att betala och får kvittot.


BC: Och nu ger du fan i att trycka, jag bjuder på resan, som tack för att du laddade på.

Jag: Eh, jaha.. tack så mycket. :-)

Av S - 21 april 2010 21:20

Idag har jag varit ledig från jobbet för att besöka mitt nya jobb på Södra bergets nyöppnade förskola. Och vad ska man säga? Det verkar toppen! Trevlig personal, toppenlokaler och gångavstånd, kan det bli bättre!? (Ja, Maria och Ullis kan följa med dit tycker jag) Nu ser jag fram emot att få träffa dom jag ska jobba med till hösten också, vi ska visst vara 4 på "min" avdelning lät det som. Skönt att det känns mkt bättre nu iallafall, det ÄR jue faktiskt världens chans, att få vara med och starta nåt nytt liksom.


När jag var klar där uppe så gick jag hem en snabbis innan jag gick vidare ner på stan för att möta hjärtat som varit ute i Birsta på intervju ang sommarjobb. Vi åt lite mat, sen småshoppade jag lite, blev hårfärg och ett set nya underkläder, supersöta rosa. :-D


Nu tror jag att vi ska kika på ett avsnitt Kitchen nightmare, sen blir det sova för mig, har sovmorgon imorrn men ska vara på jobbet hela dan pga föräldramöte, så det är lika bra att vara utvilad. :-)

Av S - 12 april 2010 18:05

Ja, då var ännu en helg över då.. kanske 2? Minns faktiskt inte när jag bloggade senast men inte kan det väl vara såå längesen..


I fredags blev det iaf så vi hade en liten hemmafest. Robin, Heffe, Peter, Diana, Björn/Fredrik, jag och hjärtat var det för det mesta. Även 2 kompisar till Diana var in en snabbis, likaså min pappa och även Pierres moster kikade in (just ja, lillasyster och hennes kille också). Spelade kort och surrade massa skit.


I lördags var man lite småtrött men vi tog oss ändå ner på stan för en lunch och lite handling. Blev lite vila framför Top Chef Masters när vi kom hem, sen städade vi och gjorde oss klara på releasefest på Railway på kvällen. Var Woodstate som spelade och släppte skiva, Pierres pappa sjunger jue (för det mesta) i det bandet så det är klart man måste stötta. :-) Vi käkade buffé där och kikade på spelningen.

 

Runt 00-00.30 så gick jag, hjärtat och Robin mot Allstar, hjärtat fotade lite där också sen gick vi hem och la oss. Vi skulle kolla på Flash forward men det tog typ 2 sekunder så låg nån och snarkade bakom mig.. ;-P


Igår tog vi det lugnt på förmiddagen.. bara slappade! Strax efter 14 så kom Mats och vi tog en prommis runt på Södermalm. Började med att gå upp till LV5 för att kika hur lång tid det kommer ta för mig att gå till jobbet efter sommarn, och det var mkt kortare tid än vad jag trott så det var skönt. :-)

Efter nästan exakt 2 h så kom vi hem igen, Mats följde med också kom Robin ner, vi grillade kyckling och spelade kort. Skön söndag mao.


Idag har jobbveckan börjat med en skööön dag i solen. Vi gick ut efter frukost imorse och sen gick vi aldrig in igen. Jag har alltså varit ute typ 8 timmar idag. Härliga tider. Inte lika härligt för barnen med dessa tider dock då många är hostiga, och ja, det hör väl till årstiden. :-(

Nu har jag precis fått i mig en god korvgryta till middag som hjärtat hade gjort klart tills jag kom hem så nu ska jag nog lägga mig i soffan tror jag.

Av S - 8 april 2010 20:11

Alltså ja, ska man ägna ett litet inlägg åt smått patetiska människor? Eller nja..


Alltså, jag är sjuuukt less på att läsa och höra att jag mår si och så, det är så synd om mig, jag har haft problem hela livet.. visst, det måste vara skitjobbigt absolut. Men snälla nån se till och gör nåt åt saken då!! Vem ska kunna ordna det åt er liksom? Herregud man blir jue alldeles brydd att vuxna människor inte vet bättre. Alla har dåliga dagar, absolut, kanske till och med dåliga perioder, men när man går tillbaks år efter år och ser att det varit likadant hela tiden, då är det jue verkligen nåt som inte stämmer!?Jag hade en riktigt dålig period ett tag när jag var yngre, mycket yngre och visst satte det sina spår, men jag har jobbat bort dom spåren, varför älta nåt som hände för typ 15 år sedan nu!? (Jävlar vad gammal jag blev helt plötsligt...)

Nej, skärp till er. Ta tag i er krage också när ni ändå håller på. ;-)


En annan sak som är lite rolig är folk som inte förstår att dom ställer till det för sig själv utan pinsamt nog skyller på andra. Inser man inte själv hur det kanske är lämpligast att bete sig? Men, det är nog lämpligast av mig att inte skriva mer om det här. ;-)


Annars är det bra med mig, har haft en lite småjobbig dag sen jag kom hem från jobbet. Men det handlar inte om något annat än ett kraftigt magont som nästan gick över helt efter 2 timmars sömn i soffan.

Nu ska jag dra med mig mannen i mitt liv till sängen och kika på lite Top Chef Masters.

Hörs hej!

Av S - 1 april 2010 20:54

Sådär ja, nu var det färdigfikat för idag!

Mamma, Magnus och Zackarias kom först, så det blev marrängfixande när dom hade kommit då Pierre, Robin och Julle var på väg. Söt-trollet var mest glad idag, vi satt och kikade lite när Julle lekte med lego, och det var spännande! :-D

När M, M och Z gått hemåt efter nån timme så kom Gunilla, Anette och Andreas hit på fika, Julle fick mer presenter och sen fixades middag åt honom.

Sen dom åkte har jag typ suttit här med det där jäkla bloons! Pilen vill liksom inte gå som jag vill! :-(

Nu ska jag nog hoppa ner i sängen och kika på lite Top Chef.

Av S - 1 april 2010 12:10

Jaha.. så var det påsk då!? Jag har slängt fram lite kycklingar och fjädrar, mer än så behövs inte för att det ska kännas påsk. :-P

Idag är jag ledig, har tagit semester så blir ledig 5 dagar irad, det ska bli såå skönt.

Personalpartajet hos Ullis förra helgen var hur skoj som helst, lite trist bara att bilen skulle pajja när vi skulle in till stan, så det blev så att alla for hem istället. Men men, så kan det gå när inte växelspaken vill vara med.

På lördan skulle Pierre och Robin ut, jag skulle bara slappa hemma med ett glas rött hade jag tänkte. Men, skickade iväg ett sms till Anna B så hon skulle joina för det där röda glaset. :-) Det slutade med att vi satt här och spelade "Hur fan visste du det?" och surrade massa strunt och satt uppe till typ 5.30-6, Heffe joinade oss också runt 01 och grabbarna gick aldrig ut. Även om jag var hur trött som helst på söndagen så var det helt klart värt det, var riktigt mysigt att bara sitta och vara liksom. :-)


Veckan har gått rätt fort nu, kan bero på att jag är ledig idag (och imorrn såklart), men också att vi hade planeringsdag i tisdags med föreläsning och BRUK, så har bara jobbat 2 riktiga dagar den här veckan.


Nu är det april också, första för att vara petig så jag hoppas några driver riktigt stort med sina nära och kära. ;-P Jag är för dålig på sånt där, lyckas aldrig komma på nåt bra så dagen brukar rulla förbi som vanligt.


I eftermiddag blir det födelsedagsfika här hemma eftersom Julle fyllde 7 år igår, så ska handla snart och slänga ihop en marrängsvisch senare när dom är på ingång.

Nu ska jag däremot gå ut och hänga tvätt.. tummen upp eller?

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards