Alla inlägg under februari 2007

Av S - 28 februari 2007 05:43

ja, idag är jag väldigt trött. hade jag snoozat en gång till hade jag nog missat bussen. men nu sitter jag på den iaf. Igår efter jobbet så träffade jag på helen, vi gick å handla å gick sen hem till mig å laga mat, kycklingwok. (: Sen gick vi ut på en prommis, var skönt det. När vi kom tillbaks så färgade helen håret på mig, å idag blir de slingor. Oxå kom Robin å hälsade på. (: Nu ska ja joppa.

Av S - 27 februari 2007 12:35

Tisdag! Snart helg. ;P Igår hade vi planeringsdag på jobbet, så min tidiga måndag ´försvann.. som vanligt. Åkte in till stan efteråt å träffade Robin en sväng, osså var ja å handlade lite. Idag jobbar vi på som vanligt typ, å imorrn får vi nya barn, snacka om trångt. :P Pappi fick åka på sjukhuset igårnatt. /; Syrran ringde typ 01.20 "Sov du? Det är ingen fara, men pappa är på väg med ambulans till sjukhuset!" Vilken nöt, bra ja kunde sova sen då. ); Men han är iaf hemma nu å lillasyster har åkt dit, så nu är han inte själv iaf, om det skulle hända nåt igen. På söndag drar ja till fjälls typ en vecka, å helen tar jag med mig. :D vi ska bara mysa, sola(förhoppningsvis) å umgås med dem andra. guu va kul vi ska ha!! nu borde ja gå å jobba vidare, måste bara visa att ja har beställt ett par kompisar till alla mina skor. ;P ha en bra dag!

Av S - 25 februari 2007 12:14

Japp, så var det söndag igen då, redan liksom, att det alltid ska gå så jävla snabbt!Anyway.. Jobbade i fredags iaf, Tommi stannade även kvar så ja fick åka me han hem så ja skulle hinna med mig på kvällen. Värsta snellt. (: Så jag var väl hemma vid 17.40 efter jobbet, då hade jag typ 50 minuter på mig att göra mig iordning. Blev lite stressit, men jag hann iaf. Så vid 18.45 stod jag vid baren på Olles med en shot å en liten öl i handen. :D Sen vandrade vi ner på Skepparn å där satt typ alla andra redan. (; En stund senare så ramla dem sista in, dem som hade hämtat chefen, hon blev jätteglad när hon såg oss alla som satt där. ;P Blev goood mat, 3-rätters, till förrät var det typ skagentoast, med lax faktiskt, å ja tyckte det var jättegott. ;P till varmrätt var det oxfile, med vitlökssmör å potatis, just nu kommer ja faen inte på vad det var för potatis. ;P och till efterrätt blev det glas med hallon. Hur mumsigt som helst. Osså blev det presentutdelning å sådär. Vid.. ja.. 23 kanske? Så vandrade några av oss upp på Bishop å satt där en stund, ja lämnade dock dem andra vid 00 å gick på Players för att träffa Vickan å Angelica. Därifrån gick vi sen vidare på Dallan, sen Oscar å till sist så hamnade vi på Coppers. Man kan alltså säga att jag verkligen gjorde stan i fredags. (; Var hemma strax före 03, men jag hade skoj iaf. (: Igår så gjorde ja inte så mkt alls, hann bara vara vaken en stund så ringde Mackan å undra om ja kunde passa barnen. Och det ställde jag upp på, orkade inte göra så mkt iallafall. Så jag tog bussen hit upp å åt mat med Marcus. Sen när Jessica kom hem med barnen tog jag med mig Leija ner på Konsum å köpte lite godis å cola. (: Så det blev bara mys å sådär för oss igår, jag sov även med Leija, hon är hur go som helst. "Vi ska äta godis, kolla på film å baja gosa Saja!" :DNu har ja mest suttit å spelat sen ja klev upp, tänkte snart ta å åka hem å städa lite å sådär. Imorrn har vi planeringsdag på jobbet, skönt det, fast ja lär få stanna längre på min tidiga dag som vanligt. ); Aja, ha en bra söndag alla. (:

Av S - 22 februari 2007 16:19

ja nu vill jag jobba! less på å bara va hemma typ. iofs, imorrn ska ja faktiskt jobba. ska bli skönt. igår åkte ja iofs iväg till anna en sväng å fikade lite, oxå kom robin dit å. annars har ja bara slöat här hemma. alexander var förbi förut å kikade på datorn, men inte helt oväntat så fick han inte till den. ): men skulle nog få låna en av han iaf. (: nu blire mer teve.

Av S - 21 februari 2007 11:47

Jag blir galen, jag vill aldrig bli gammal, hur många i ens närhet är det inte som dör då egentligen? Moster Siri har gått vidare, egentligen mammas moster, men vi har alltid sagt moster till henne. Var jue en av alla människor vi besökte varje sommar när vi åkte t farmor å farfar. Varför ska alla människor bo så långt bort? Eller är det vi som bor långt bort?

Av S - 20 februari 2007 17:37

jaa, gud vad ja tänker på farfar nu, jag längtar verkligen tillbaka dit upp hur mkt som helst faktiskt. /: tur att pappa stannade kvar där, han åker nog hemåt på fredag, å sen så har jue farfar 2 av sina döttrar i närheten iaf. usch, vill åka tillbaka dit mkt snart faktiskt. idag var ja hemma från jobbet, hostar jue som ja vet inte vad på nätterna. det är asjobbigt. blir hemma imorrn oxå så får vi se då hur ja känner mig. träffade mamma en snabbis på stan idag, å sen åkte ja hit upp till jessica. vi har typ spelat å pratat skit mest hela dan, å nu ska ja typ åka hemåt. fredrik är jue på väg hem å då kan man jue inte stanna. ;P nerå, men måste hem å fixa mat å så. har inte så mkt mer å skriva om idag, får väl se om det kommer upp nåt imorrn kanske. hörs hej!

Av S - 19 februari 2007 20:42

ja, så var man hemma från finland igen då, vi kom hem typ bra precis 02 inatt. resan dit tog tid, typ 17 timmar innan vi var framme. dock så stannade vi jue flera ggr för att sträcka på benen, osså stannade vi å fika å drack kaffe hos faster i haparanda. när vi kom fram så var massa kusiner redan där, så kul att träffa dem igen faktiskt, en del har man inte träffat på flera år. osså fick vi middag, farmors makaronlåda typ, någon hade faktiskt lyckats lika bra som henne med den. (: på kvällen umgicks vi mest, osså ramlade det in mer släkt under hela dan. på lördan så började vi med att åka å ta farväl av farmor, det var hemskt att se henne ligga där. /; inte många som sparade på tårarna då inte. ); efter det så åkte likbilen mot begravningsplatsen, efter det pappa å farfar å sen åkte vi alla andra i ett långt led efteråt. är jue lite annorlunda me begravning i finland, man gör jue allt själv liksom. pappa å hans systrar drog kistan på en vagn till hennes gravplats, å sänkte ner henne. sen var själva ceremonin. o sen grävde alla killar/karlar i släkten igen gropen. å sen las alla blommor på graven å folk sa en del saker. efter det så blev det fika hos farfar, var hur mkt folk som helst. men det var mysigt. mina fastrar läste upp alla grejjer som folk skickat oxå. och till middag blev det farmors köttsoppa, lika god den oxå. på kvällen så fixade monica å jarkko hemmagjord pizza hos dem, så jag, pappa å syskonen åkte dit å åt, basta å så blev det nån öl å nån grogg. kusin petri kom oxå förbi lite senare. på söndan var det till att packa in i bilen å ge sig av hemåt. var först å sa hejdå till farfar å dem kusiner å fastrar som var kvar. farfar sa till pappa att han fick tårar i ögonen när vi skulle fara. stackarn. tänker på han mest hela tiden. hur ska han nu klara sig!? well, resan hem gick lite fortare, typ 13 timmars resa med inräknade stopp. så det var skönt. idag har ja typ umgåtts med jessica hela dan, blev bjuden på middag å så av henne. (: nu ska ja springa till bussen! tjo!

Av S - 15 februari 2007 08:34

eftersom jag nu bloggar från mobilen så kan man inte skriva hur mycke som helst i ett inlägg, skulle bara tillägga att jag även fick 2 lotter av Jess, jag vann en hunka. ^-^ Allt var jue liksom en födelsedagspresent. (: Tack så mycket gumman.

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards