Alla inlägg under september 2010

Av S - 30 september 2010 19:04

Näe.. jag har inte riktigt ork till att skriva nåt här idag, men en snabb update kan ni väl få.


*Jag gör härmed om låten "Det snurrar i min skalle" till "Det snurras i min mage"

*Haft en jättebra dag. Massa skratt på jobbet gör jue att dagen blir extrabra. :-) Jag trivs där!

*Surar dock för att det börjar boxas så fort Pierre går härifrån.

*Jag har världens finaste och bästa kille. Jag bokade tvättstugan imorse, men jag har inte behövt gå ut ditt en enda gång.

*Imorrn är det fredag, det gör väl denna kväll extrabra det också!? ;-)


Nu blire teve en stund innan det är sovadags.

Av S - 29 september 2010 18:35

Hejsan hoppsan på er!

Vad gööör ni?

Jag ligger i sängen och latar mig som vanligt. ;-)

Idag var första dagen denna vecka som jag inte jobbade sent, slutade faktiskt redan klockan fyra! ;-P Gick hem och såg VR innanför dörren så jag bläddrade i den tills hjärtat kom hem med lite tillbehör till maten. Han satte igång med att steka hamburgare och jag skar upp grönsaker, sicket teamwork vi har nu på eftermiddagarna! :-) Nu ligger jag och slöar och mitt älskade hjärta står och diskar, han är allt bra att ha min karl måste jag säga. Typ den bästa.


Annars då?

Jorå, finfint, men min kissblåsa har blivit för liten! Seriöst, visst har jag fått gått upp fler gånger på nätterna men annars har det inte varit så mkt. På dagarna är det fortfarande helt okej, går mer än vad som är normalt för att vara jag, men högst 2 ggr på jobbet. Men igårkväll! Jag gick på toa, sen la vi oss i sängen och kikade på 2 avsnitt av Family Guy sen var jag tvungen att skynda mig på toa för jag trodde jag skulle kissa på mig!! Observera då att ett avsnitt endast är typ 20 min... Man kanske skulle börja fundera på kateter!?


Sen känns det som att tiden går rätt fort nu! Ser på mätaren att det endast är 29 dagar kvar tills det är 2-siffrigt. HJÄLP! Känns inte som att vi har NÅT ordnat alls! Vi var jue ut på Barnens hus för att beställa vagn förra helgen men gick ett varv och bestämde sen en annan dag, det var för mkt folk. Kanske att vi åker ut på fredag när jag slutar, eller möjligen lördagmorgon, jag vill ha det gjort nu! Sen är det väl säng och skötbord, tillbehör till dom som ska fixas i första hand efter vagnen. När dom sakerna är ordnade så kanske jag känner mig liiite lugnare sen? Jag hoppas det iallafall. :-D


Nu ska jag gå och kissa.. helt otippat att jag blir kissnödig!

Av S - 28 september 2010 19:54

Hej hej på er!

Idag har det inte hänt så mkt spännande alls. Jobbade 9-17, stod dock och surrade med Marie på jobbet så klockan var nog närmare kvart över innan jag kom därifrån. :-)

När jag kom hem så höll hjärtat på med middan så jag hjälpte honom lite med den innan vi satte oss och åt. Slöade lite med datorn i knät efter det sen gick vi ner på macken och köpte kattmat. Jag köpte en tidning också, berättade det för mamma och sa att jag kände mig gammal, jag köpte nämligen Hemmets Journal! ;-D Tycker det finns rätt mkt blandad läsning i den men har aldrig nånsin köpt den själv. :-P

Nu kom hjärtat och la sig så nu ska vi kolla på lite Family Guy innan det är sovdags. Ha en bra kväll alla! :-)

Av S - 27 september 2010 20:21

Gokväll på er!


Långmåndan idag gick hur bra som helst, dock så gjorde vi om litegrann på schemat så att inte alla behöver vara till 18 när man har "jourmåndag" vilket vi hade idag, så jag behövde bara jobba 7.30-17 :-)


När jag kom hem så höll hjärtat på med middag så jag la mig och kollade på lite Um medans maten blev klar, sen åt vi middag tillsammans, jag plockade av bordet och la mig igen, hjärtat tog tag i disken. Jag har mao haft latdag sedan jag kom hem. :-) Har hört att man får ha det ibland. ;-)


Förresten, jag orkar inte googla så frågar här, är munsår en "gravidåkomma"? Jag har fått 2 stycken nu på mindre än en vecka! :-(


Nu kom hjärtat med kakor och säger att han vill umgås, vem kan motstå den mutan? ;-)

Av S - 26 september 2010 20:45

Ja, man kanske ska ta och skriva lite om dagen också? :-)


Den började iaf med att jag slog upp ögonen vid 7.20 och inte kunde somna om, och stackarn som jag bor med vaknade också då, trots att han kröp ner i sängen vid halv 3 inatt. Han var dock pigg så vi drog oss lite innan vi gjorde oss klar och gick på Donken för lite frukost för att sedan bussa ut till Birsta. Vi gick på Barnens hus, kikade lite barnvagn och sådär men beslöt oss för att åka ut en annan dag då det kanske är lite mindre folk där, vi fick iaf med oss en goodiebag från Libero. ;-)


Efter en sväng på Rusta, en kort sväng på Bc och Ikea och slutligen handling på Coop så fick vi skjuts hem av snälla Steven som ändå skulle in till stan. Och allt detta hann vi med till klockan var typ 13! :-D Hela dan kvar liksom.

När vi kom hem så låg vi i sängen och kikade nåt avsnitt av Family Guy och jag kikade lite Um, sedan fick vi besök av Jessica, Fredrik och barnen. Pierre fastnade snabbt med bästisen Linus för att kika lite Pingu själv så blev jag sittandes på golvet för att kolla en hel ikeapåse med kläder som dom kom med. :-D Jessica hade packat massa kläder, en skötväska med lite leksaker och en skitsöt filt, 2 amningskuddar och en typ babysitter (?) som är som en gunga typ. Ni kanske vet, en sån där som går på batteri?! :-P

Aja, vi fikade och pratade strunt och helt plötsligt så var klockan kvart över 5! Så besöket åkte hemåt och vi beställde faktiskt mat, trots att jag hade bestämt vad vi skulle äta, men eftersom klockan blev så mkt så orkade jag inte, blev tacotallrik för mig istället och pizza för älsklingen. :-)


Jag har nu legat och kollat lite mer Um, vikt tvätt och rensat lite i sovrummet. Tidigare så rensade jag ur lillbyrån i hallen för att få plats med alla bebiskläder, det var nätt och jämnt att det fick plats. ;-) Pierre tog ner de större sakerna till förrådet.

Nu har vi krypit ner i sängen och ska kika lite mer Family Guy sen sova, långdag på jobbet imorrn då vi börjar vårt riktiga schema med långa måndagar.

Nattinatt!

Av S - 26 september 2010 18:57

Här är det jag beställde från Lindex. :-)  


Och bodysarna med attityd! ;-D 

Berget med kläder från Jessica och Fredrik! Tack!!

   

Fredrik (och Noel) öppnar paket. ;-)

Agnes och mamma Jessica. :-)  

Zackarias och mitt hjärta.  Alexanders dop.   Alexanders dop.  Hjärtat och Håkan, som verkligen äääälskar dop. ;-)  

Av S - 25 september 2010 20:41

Jo, det är jue såhär, vi har alltid haft våra madrasser på golvet sen vi flyttade hit, mest pga att vi skulle köpa en ny sängram när vi flyttade hit men insåg att sovrummet skulle bli packat av bara sängen om vi gjorde så. Nu har vi iallafall pratat länge om att köpa ben till sängen, mest för att jag ska kunna smyga smidigt på toa på natten nu när det blir några svängar/natt. ;-) Men, det har inte blivit av, förrän igår, så imorse när vi vaknade var det typ det första jag gjorde, skruvade fast benen, och ja, det är såå skönt känner jag nu när jag lagt mig! Bekvämt att kolla på tv, bekvämt att bara kunna sätta sig på sängen i vanlig höjd OCH skönt att smidigt kunna gå på toa på natten. ;-P


Nu ligger jag i sängen och tänkte kika lite mer på Um. Har spelat lite kort med hjärtat och Robin men nu har dom gått ner till Webb så jag tog med mig mitt pringlesrör och cola till sängen. ;-D


Imorrn får vi se hur hjärtat mår, är det okej kanske vi drar ut till Birsta en sväng för att kika barnvagn, känner att det är dags för det snart.. ;-) Också ska vi väl få iallafall ett snabbt besök av Jessica som ska dumpa bebiskläder här, hon är jue för söt. :-)

Av S - 25 september 2010 16:55

Ja, så var det avklarat då, dagen med de två dopen. :-P

Nej, det är verkligen inget jag rekomenderar, men vad ska man göra när det blir så..


Var först på Alexanders dop, det var fint, som dop brukar vara, och Zackarias charmar som vanligt. :-) Blev dock inge bra på fikat för jag kände mig bara stressad, men men, så kan det bli som sagt. Mamma och Håkan var snälla och skjutsade tillbaks oss till kyrkan igen, var väldigt snällt för det kändes lite som att dom också fick stressa för min skull. :-P

Agnes dop var också fint, ja, som dop brukar vara. :-P Linus och Noel rejsade runt i kyrkan, som småkillar gör, man kan jue inte sitta still för länge! Var gott fika där också, hann liksom njuta lite mer av den tårtan eftersom vi inte hade nåt inbokat efteråt. :-) Surrade strunt med Veronica och Johanna typ, och träffade Johanna B, det var skoj för det var typ hundra år sedan. :-)


Nu har vi röjt undan lite här hemma eftersom hjärtat ska ha gäst/er ikväll, mest han som städat eftersom det är just han som ska ha hit folk. :-P Vi har också hunnit med att äta varsin kycklingrulle till middag. Nu sitter jag här och kikar på Um, tror jag ska förflytta mig till soffan eller sängen sen så grabbarna får sprita ifred. ;-P

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards