Alla inlägg under oktober 2010

Av S - 31 oktober 2010 21:04

Jaha.. så var denna helgen förbi också då och vad har vi gjort här på N-gatan? Inget speciellt egentligen. Vi har plöjt igenom (nästan) alla 3 Sagan om ringen-filmerna, vi har lite kvar på sista men det ska vi kika på imorrn för jag kände att jag nog skulle somna snart om vi fortsatte ikväll. :-)

Hjärtat var jue ut igår så jag var hemma och slöade, kollade på Clueless och mulade lite chips.

Slog upp ögonen gjorde vi båda två runt 8 imorse, då var det färdigsovet för vår del, det var den sovmorgonen det...

Jag har börjat packa idag också.. alla tycker det är alldeles för tidigt, och visst är det tidigt, men jag börjar hellre packa nu så jag kan hjälpa till än att stå där om typ 2 månader och inte kan lyfta ett finger, eller nåt i den stilen. :-P

Nu ska jag slå igång teven här i sovrummet och se om jag får nå sällskap av P snart.

Nattinatt!

Av S - 31 oktober 2010 00:44

Ja.. alltså, det är jue en bra märklig känsla det här med en liten bebis i magen, väldigt märklig faktiskt. Nu är det jue så himla tydligt för en annan då man känner och ser rörelser hela tiden typ. Jag har jue varit ensam hemma sen 20 typ men jag har absolut inte KÄNNT mig ensam för 5 öre, har jue sällskap av lillfröken i magen. Har jag förresten berättat om namnet som förmodligen blir? Annars så har mitt kära hjärta plitat ner det på fb tidigare ikväll där han förklarade att han älskar sina 2 bästa flickor. ;-) Jag får den där lyckokänslan jätteofta nu, den där då man inte riktigt kan förstå hur man kan ha hittat en så fin människa att dela livet med. För så lyckligt lottad är jag just nu, som jag skrivit tidigare.. det går bra nu. :-)

Tack och godnatt!

Av S - 30 oktober 2010 19:58

Jo, nu är de 3 alkoholdrickarna på väg till Webb för vidare förfestande, blir lugnt och skönt för mig här med katterna. ;-)

Varit en lugn och skön dag idag, inte gjort så många knop. Vi åt sen frukost och gick sedan och handlade lite, Jeanette kom med underkläder som jag beställt till mig och hjärtat och sen gick hjärtat ner på stan en sväng. När han kom hem kollade vi klart på Sagan om ringen och fikade pepparkakor och julmust. :-D Sedan sov jag middag en timme innan det faktiskt var dags för middagsintag.. idag blev det goda mackor med ost, kyckling och lite grönsaker på eftersom ingen av oss egentligen orkade laga nån middag. Bra idé av hjärtat alltså. :-)

Nu har dom som sagt precis gått utanför dörren.. jag tänkte ta en "fräschatillmigkväll" med hårinpackning och fixning av naglarna.. sen tänkte jag lägga mig i sängen och glo på en film och äta chips. Helbra lördagkväll tycker jag. :-D

Skönt även att vi får en timme inatt.. lite oskönt är det väl att vi brukar vakna så tidigt ändå så nu lär vi väl vakna mitt i natten och tro att vi ska upp. Han jag bor med blir jue aldrig bakis nu för tiden men brukar ha svårt att sova länge på morgonen efter att han varit ut. :-P

Jaja, nu ska jag kika runt lite innan jag ska hoppa in i duschen.

Av S - 30 oktober 2010 17:34

Jag har blivit utmanad av Veronica!


Vilka tre maträtter lagar du oftast?

1) Quesadillas
2) Pasta- och kycklinggratäng
3) Fläskfilégryta m. ris


Jag utmanar: Erica, Jessica och Linda.

Av S - 29 oktober 2010 19:10

Jomen hejsan!

Här sitter jag och grinar och tycker synd om mig själv.. varför? Jo, för att jag är ensam och hjärtat jobbar sent! ;-(


Har iaf varit på stan och shoppat lite smått idag, en ny bh (igen), lite hårvård och sånt kraffs. Hämtat ut en julklapp som jag beställt och köpt hem middag och lite helgsgotta. Annars har det inte hänt nåt spännande alls faktiskt. :-/

Tänkte gå och lägga mig i sängen och kika på tv, man kan jue hoppas att det finns nåt på den som roar mig litegrann iallafall. :-P


Trevlig kväll på er!

Av S - 28 oktober 2010 20:04

Jag orkar inte blogga idag riktigt. Det har varit en helt okej dag, ont i höften som vanligt och sd, inget utöver det vanligt mao. När jag kom hem från jobbet så hade P diskat, dammsugit och torkat golv. <3

Hörrni, kika räknaren här till vänster. Galet va!?! :-)

Nu ska jag duscha och kika på film med hjärtat sen, blir tidig kväll då jag öppnar imorrn, men då gör jag också helg 13.00 imorrn! :-D


Just ja, idag fick vi kontrakten på nya lägenheten. :-D

Av S - 27 oktober 2010 21:12

Jo, sen jag kom hem från jobbet så har det varit en seeeg kväll som tillbringats till större del vid datorn. Hjärtat har varit och tatuerat sig igen så jag har varit ensam. Diskat lite och fixat matlådor till hjärtat, surfat runt efter julklappar och gjort lite allt möjligt här vid datorn.

När hjärtat kom hem så fikade vi lite.. jag frågade om han ville ha mat eller fika.. "Vi fikar, det är mysigare." <3

Nu sitter han och Robin i vardagsrummet, Robin behövde sällskap tills han får tag i Roija. Själv så ska jag gå och lägga mig nu.. 2 dar kvar till helg, en 16-tid imorrn och på fredag slutar jag 13. :-D

Av S - 26 oktober 2010 18:41

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska börja med idag.. kanske ett "Det går bra nu!"? :-)


För det första så fick jag ett ok av chefen att jobba 75% i 2 veckor för att känna av om det blir bättre med sammandragningar och sådär. "Jag vill att min personal ska må bra." Känns jätteskönt, jag gillar min chef skarpt! :-)


Det andra pluset idag var att vi har fått en lägenhet! En trea i Nacksta från 1/1, jobbig dag att flytta på.. vi fick en annan från 1/12 men då blir det 2 månaders dubbla hyror, nu blir det ingen dubbel så det fick bli det datumet. :-)


Det var mina plus det, sen ringde lillasyster till mamma för en stund sen och berättade att hennes kille fått jobb idag också.

Kan man kalla det annat än turdag egentligen? Tänkte nästan köpa en lott men glömde bort det. :-P


Nu hoppas vi bara på att andra syster och hennes familj blir av med huset så att dom kan flytta neröver också, sen finns det faktiskt inte mkt att klaga på längre! Är det detta som kallas lycka? Idag känner jag faktiskt inte annat än en enorm lyckokänsla!

Det började nog redan imorse på jobbet när jag blev som ett barn på julafton när jag såg att det snöade lite medans vi satt och åt frukost. ;-)


Jag och mamma har varit iväg ikväll och köpt en spjälsäng av Therese och Anders, blev en liten pratstund med Therese också innan vi kom iväg. Tack så mkt för sängköpet! :-) Och tack älskade mamma för skjutsen!

Nu är det faktiskt inte mycket som fattas! Ska köpa en byrå på Ikea, en sån där som man kan ha som skötbord också, sen är det nog dags att uppdatera listan för att se vad som fattas. :-)


Nu ska jag invänta min andra halva som snart slutar jobba, sen ska vi äta kvällsfika.

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards