Alla inlägg under juli 2010

Av S - 28 juli 2010 22:17

Imorse, eller på förmiddan kanske så gick jag och hjärtat ner på stan och shoppade lite, idag var det hans tur att få lite nya kläder, jag hittade en snygg skjorta till honom! :-D


När vi shoppat klart gick vi ner och mötte Jessica, Fredrik och Agnes, hjärtat åt lunch (ja, jag mumsade i mig en french jag också) innan han drog på jobbet vid 12. Då åkte vi andra hem till Jessica och Fredrik och donade på lite innan jag, Jessica och Agnes vandrade bort till Veronica på fika. Förre var också där och såklart Noel. :-) Veronica hade slängt ihop en Äppelpaj som vi mumsade i oss medans vi satt och surrade om allt mellan himmel och jord. :-D Strax före 17 så begav vi oss mot Jessica och Fredrik igen. Låg och slöade framför teven och F drog på Max för att handla middag åt oss. När klockan närmade sig halv 9 så skjutsade Fredrik och Linus hem mig. Jag hade tänkt gå men blev lat när det erbjöds skjuts. :-P


Nu har jag och hjärtat precis kollat klart på sista Varg Veum. Imorrn ska vi hälsa på lillebrors nya tillskott (med familj såklart). Sen får vi se vad som hittas på, herrn i huset är jue ledig. :-D

Av S - 27 juli 2010 20:37

Ja, som jag skrev tidigare så blev det en sväng på stan med Emily. Vi började lite smått med shoppandet, sedan tog vi lunch på Coffeehouse (Goood kycklingsallad) och surrade strunt ett tag och sedan fortsatte vi med shoppandet. Vi var nere på stan flera timmar så jag fick med mig en del gosaker hem i påsarna. :-D


*En plånbok - jag pallar inte med smartcasen längre.

*Solglasögon - Knäckte mina lagomt till semestern så har använt Pierres. :-P

*Gardiner och ljus - Till en nätt summa av 48.50:-, vem kan motstå det??

*Ett GT-linne - Favvofärg som gått sönder

*Bebispresenter :-)

*2 finfina linnen på Lindex - Tag 2 för 1 är väl också svårt att motstå? ;-P (Funderar på om det ena kan vara bröllopslinne, men kan man ha svarta leggings till det på bröllop?)


Idag fick vi också en liten lapp som sa att vi kan hämta ut våra strumpor från Happy Socks, så det ska P göra imorrn innan jobbet.

Med posten kom också våra dammsugarpåsar och doftkulor så imorrnbitti kanske man ska ta sig en vals med snabeldraken. :-)


Nu ska jag slänga mig i soffan tror jag och invänta herrn, blir mer Varg Veum ikväll.

Imorrn vet jag ännu inte vad som händer men på torsdag ska vi till broder och snusa på en liten bebis och storebror bebis. :-D


Just.. Alex, här kommer ringbild, Pierre är inte hemma så hans kommer inte med, den är bredare och såklart(?) utan sten. :-)

 

Av S - 27 juli 2010 11:17

I helgen så hade vi bil, vi dorg ner och åkte Kustvägen i lördags när hjärtat slutat jobba, blev dock lite besviken då man måste ta avstickare HELA tiden för att verkligen se havet. Jag skulle kalla det lite falsk marknadsföring. :-P Robin följde också med, både han och jag ville jue se det stora blå! När vi var tillbaks i stan blev det middag på Max och sedan drog vi ut till Lucksta en sväng för att kika på Woodstate som Pierres pappa spelar och sjunger i. :-) Man såg rätt mkt kändisar som man gick i paralellklass med och sådär men jag höll mig utkanten. ;-) Pratade med med gamla vänners föräldrar och sådär. :-P


I söndags hände det nog inte så mkt, jag var mest hemma och donade på, vi var bara iväg och handlade en sväng när hjärtat slutade jobbet. Sen blev det filmmys på kvällen i vanlig ordning. :-D


Igår var gjorde jag inget spec på förmiddagen, syrran och barnen kom runt 16, åkte med dom och skjutsade ut barnen till Marcus på Alnö, sen skjutsade Emma mig så jag fick storhandla på Ica Maxi. :-D Bjöd henne på Maxmiddag som tack då hjärtat åt på Dragonhouse med sin mamma. Emma hämtade även ut våra ringar innan hon åkte neröver så nu sitter dom ÄNTLIGEN där dom ska. Så fina så. Sjukt ovant för mig bara som inte använt en ring på 10 år eller så. ;-)

Vi myste till film när jag kom hem som vanligt, vi håller på att gå igenom alla Varg Veum-filmer.


Nu ska hjärtat gå till jobbet och jag ska gå ner på stan och träffa Emily. Det var längesen så det ska bli trevlans. :-)

Av S - 22 juli 2010 18:48

Ja, nu är det snart bara en vecka kvar på min semester! Scary, blir jue nytt ställe jag ska till sedan också! Iofs så har jag varit där flera ggr och träffat alla jag ska jobba med, men ändå, lite nervigt är det jue.


Igår var vi till Berga med lillebror; vi hälsade på mamma och Håkan i stugan, fick middag där också var vi nere och badade lite. Jag badade bara fötterna men det var roligt att se Zackarias bada iaf. :-)

När vi kom hem var jag helt slut, så slöade lite vid datorn, sen såg vi en Wallanderfilm och sen såg vi Snabba Cash. Äntligen! Jag kom typ inte ihåg nånting av boken dock. :-P


I tisdags så var jag ner på stan och skulle fika med Anna, vi satte oss på Ch och efter en stund så kom Johanna och Elin med Vincent och Kaylee för att fika lite också. Vi satt och surrade lite skit tills Elin och Johanna skulle åka, då blev det en sväng på stan för mig och Anna. En glass vid torget och sådär. :-)


Imorrn vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Hjärtat jobbar sent, som idag. Idag har jag jue sysselsatt mig med att tvätta och städa lite, så imorrn finns det inte så mkt kvar av det. Sällskap nån? :-D

I helgen så kommer vi att ha bil, typiskt nog så jobbar hjärtat.. otippat. Men vi ska iaf ta oss en tur på lördagkväll tror jag, är så sugen på att åka Kustvägen så det bli´re, så då blir det väl middag efter vägen nånstans också. Mysigt. :-)


Nu ska jag fixa hjärtats matlådor, sen ska jag nog slöa lite i soffan tills han kommer hem. Mitt bästaste bästa. Snart 2 år.. shiet!

 

Av S - 18 juli 2010 16:59

Så var man hemma efter en helg hos pappa i Lucksta. :-)

Vi blev hämtade av pappa i fredags när hjärtat slutat jobbet, då åkte vi till Matfors och handlade innan det blev grillning hemma hos pappa. Vi satt ute på verandan hela kvällen typ, pappas granne kom med sin dotter och satt med oss ett tag, också kom en gammal kompis till mig, Jocke (ja, pappas granne det också då), och surrade lite skit. Vi nattade väl vid 2-2.30 sådär, då var man lagomt trött. :-P


Igår så blev det 2 vändor till Matfors för mig och hjärtat, så kan det gå när vi inte tänkte efter innan vi åkte och handlade första gången. :-P

Sen blev det slö mest hela dagen, vi gick ner och fiskade lite också men inget napp för oss, dom var bara och nafsade på kroken.

På kvällen så om Jocke och Marlene ner, och dom hann väl bara sätta sig typ så ramlade Robin, Alex, Monette, Leif och Marie in (ja, en kille till också som jag aldrig minns namnet på). Vi satt och surrade skit ute på verandan då också, sen gick grabbarna ner på Smedjan en sväng, jag fnissade lite för mig själv när det började spöregna efter några minuter. ;-)


Idag har vi slöat i soffan igen, hjärtat var ner och fiskade lite idag också och fick tydligen 2 småttingar som fick fortsätta leva i vattnet. :-P

Vi är precis hemkomna och ska väl kirra någon form av middag tror jag.


2 veckor kvar på semestern. Undra vad man ska fylla dom veckorna med? :-)

Av S - 14 juli 2010 14:21

Jag har lite tråkigt idag så jag har gått igenom två påsar med böcker och teckningar från lekis och skoltiden. Fick dom för längesen av mamma och har bara haft dom liggandes här men nu har jag gått igenom dom och ställt ner dom i källarn. Iallafall, jag hittade en liten poesibok som vi hade när jag gick i 3:an tror jag, allt är typ daterat från våren -93 iaf. :-) Tänkte visa er hur omtänksam och snäll Veronica var i den åldern med att lägga ut den dikt hon skrev till mig. ;-)


Jag önskar dig all lycka.

Jag önskar dig all fröjd.

Jag önskar dig en fästman

och sen får du va´nöjd.


Haha, jag antar att jag ska vara nöjd med livet nu då Veronica? ;-)

Jag måste jue lägga in en till också som är från Erik som gick i min klass 1-9.


Må din levnad bli solig

och din gubbe bli rolig.


Jag ska alltså inte nöja mig med att ha en fästman utan han ska vara roligt också. Shit vad jag tycker det är roligt att läsa sånt här gammalt. Minnena som gömt sig långt bak kommer plötsligt fram och slår till en som en riktigt käftsmäll. :-) Man blir dock väldigt gammal när man inser hur många år sedan det faktiskt är.. ;-P


Ne, nu ska jag ta tag i det sista med tvätten, ska mangla lite sängkläder och vika resten, sen vette tusan vad jag ska göra. Gå och köpa en glass kanske. :-D

Av S - 13 juli 2010 18:54

Åh, idag när jag kollade mailen blev jag såå glad! Jag hade fått ett mail från mingla.nu om att jag var en av fem som vunnit en goodiebag från teliabutiken ute i Birsta. :-D När hjärtat hade jobbat klart skulle vi åka ut med bilen till svärfar eftersom vi lånat den i helgen men innan så åkte vi ut till Birsta och hämtade min vinst. Jag var lite fundersam på vad det kunde vara, antog att det var massa billigt krimskrams men jag blev väldans nöjd.

I påsen var det:


*En penna. (Jag ÄLSKAR reklampennor. Jag vet, jag är lite knäpp.)

*En vattenflaska

*En biobiljett

*Ett usb-minne (TeliaMusicPlayer så det var en del musik på det också :-))

*En samtalspott på 200:- som man kan ladda på mobilen med

*En grej man kan sätta fast på väggen typ och sedan sätta fast nå viktiga papper eller så i den.

*Det roligaste tyckte jag, ett mobilt bredband med en veckas fri surf! Ska bli skoj att testa på det. :-D


Så, rätt nöjd blev jag över lite nya grejer, gratis är jue alltid gott eller hur!? ;-)

Hjärtat vann jue en tävling på jobbet för nån vecka sedan så nu har vi varsin biobiljett, blir nog användning av dom till helgen då hjärtat är ledig. Nån som har tips på vad man ska se??


Nu ska jag lägga mig i soffan och smälta maten (Tack svärfar för maten på Luddes) och kika på en Wallanderfilm. :-)

Av S - 12 juli 2010 13:56

Hms.. vad har jag gjort dom senaste dagarna då?? Kan vara bra att komma ihåg sånt om man ska skriva om det.. :-P Kan jue kika statusuppdateringar på fb!


Aa just ja! I torsdags var jue hjärtat ledig så vi gick ner på stan och kikade på förmiddan. Kollade in på Galleri Granen på nån utställning med gamla kort på kändisar typ, sedan vandrade vi runt på gf en sväng. På kvällen slöade jag i soffan med lite godis och tv-spel medans hjärtat gick ner på Fibes, oh Fibes! för att jobba lite genom att kolla på spelningen. Vadå fusk!?!


I fredags jobbade hjärtat igen så man kan jue fundera på vad jag gjorde? Hehe, var ner på gf igen med syran och barnen. Det blev karusellåkning och lottköp, när vi gick över bron så åkte Jacob och Mia den där berg- och dalbanegrejjen, ni vet där man sitter i en liten vagn typ utan fönster och så? Iaf, när vi stod utanför så såg vi att det visst var skumdisco för barnen i Madhouse så vi gick dit så barnen fick dansa lite. :-)

När vi gatufestat klart så åkte vi på McD så barnen fick i sig sen lunch/tidig middag innan vi åkte ut till pappa och hälsade på lite. Jag stannade kvar där när Emma och ungarna åkte hem så P fick hämta mig när han hade hämtat bilen i Matfors. Det blev dock så att vi stannade kvar och grillade lite med pappa, lillebror och co innan vi åkte hemåt. :-)


I lördags var vi ner på gf en sväng så Julle fick hoppa i hoppborgarna och köpa lotter. Jag var även världsbäst och plockade upp en fotboll åt honom med en sån där klo ni vet!? På första försöket!! :-D Efter nån timme på stan så åkte vi ut mot Berga för att äta middag hos mamma och Håkan. Julle fick bada och vi pratade lite strunt innan det blev mat, då hade även Nathalie kommit för att äta middag.

Efter maten spelade jag, mamma, Pierre och Julle plockepinn ute på gården, har aldrig spelat sånt där stort plockepinn förut så det var kul att testa. :-)


Igår så tog vi det lugnt mest hela dan. Vi var endast iväg på citygross för att handla lite, annars var vi mest hemma hela dagen. Var riktigt skönt att bara vara. :-)


Idag tänkte jag ta en riktig städdag eftersom det skulle vara mulet!? Jag trotsar faktiskt vädret och stannar hemma och städar ändå. ;-) Och inga blir väl gladare än alla andra att jag stannar inne en dag? ;-)

Nu ska jag plocka in disken så jag kan torka av och fixa på bänken.

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards