Alla inlägg den 18 april 2008

Av S - 18 april 2008 13:29


Ni behöver inte läsa detta "dravvel" om ni inte vill. 

Skrev mest för egen del. [:


Ibland längtar jag  tillbaks till när man var liten och fick ta ut cykeln för första gången efter vintern.

Ibland längtar jag tillbaks till taxifärderna till lekis då man "slogs" om vem som skulle sitta fram och styra över dansbanden som fanns i bilstereon. 

Ibland längtar jag tillbaks till "kurragömma-kvällarna" med byns alla ungar hos grannen med största gården.

Ibland längtar jag tillbaks till storgungan på lekis där jag, Emma, Carro och Maria satt och skrek på Göran och Stefan att putta på. 

Ibland längtar jag tillbaks till att sitta på skolan och byta bokmärken på rasterna.  

Ibland tänker jag på första gången jag skulle till Veronica då jag inte riktigt vågade plinga på utan gick utanför tills V´s mamma ropade in mig.

Ibland tänker jag tillbaks på första skoldan då man fick ta med böckerna hem och slå in dom i presentpapper.

Ibland längtar jag tillbaks till kvällarna med Lina på skridskoplan, då hennes pappa var med och busade med oss ungar och spelade hockey med oss.

Ibland tänker jag på alla kvällar då Emma ville stänga dörren helt till vårat rum medans jag var mörkrädd och ville ha en ljusstrimma på 5 mm.

Ibland längtar jag tillbaks till helgerna hos mormor och morfar, hopprep ute i solen på framsidan eller lek i lekparken på baksidan, eller varför inte en prommis bort till Skönsmohuset eller en tripp till "Påobs".

Ibland längtar jag tillbaks till somrarna ute i "Raggen".

Ibland längtar jag tillbaks till allt bus som Hagbards gjorde för oss barn, sista april med brasa och massa raketer, julfester, pimpeltävlingar..

Ofta längtar jag tillbaks till semestrarna till Ivalo! Båt-turer med farfar till stranden, lån av farmors eller farfars cykel (det var inte det lättaste), promenad till kiosken för att köpa godis då man pekade genom rutan vilken sort man ville ha och blygt sa på finska hur många man ville ha, tältningar på gården där (pojkar i ett tält och flickor i det andra!), kortspel i hallen vid bastun.. ja, allt!

Ibland längtar jag tillbaks till innebandy-, fotboll och pingistider.

Ibland tänker jag tillbaks på fjällensemestrarna då det var KUL att åka längdskidor med pappa, eller då man kunde och fick åka slalom.

Ibland tänker jag på hur man växte upp..


Ibland längtar jag tillbaks till första dagen då klassen bytt skola, alla nya kompisar!

Ibland tänker jag tillbaks på alla dar man stannade på byn, hängde på Dannes eller sporthallen.

Ibland tänker jag tillbaka på första gången jag träffade "Tessi"; "-Hej jag heter Sara, vad heter du?" Sen var vi nog oskiljaktiga under hela högstadiet. Ibland tänker jag tillbaks på hur kär jag var i en viss Filip, det var nästan sjukligt faktiskt. [;

Ibland tänker jag på hur enkelt det var att bara ställa sig mitt på parkeringen och dansa till Spice Girls från en bilstereo. ;D 

Ibland tänker jag tillbaks på skolavslutningen med Tessi, Linda och Fia. Vita jeans är ingen bra kombination med fjortisfylla.

Ibland längtar jag tillbaks till alla samtal som man hade med Rosita på skolan. 

Ibland tänker jag på min mopedkrasch, vad ska man säga?

Ibland tänker  jag tillbaks på alla fester man var på/hade under högstadietiden, det var faktiskt skoj!

Ibland tänker jag tillbaks på tjejgänget som blev efter massa tjaffs i det gamla. Då var det jag, Tessi, Lina, Madde och Åsa.

Ibland tänker jag tillbaks på alla kvällar på "Går´n".

Ibland längtar jag tillbaks till Polen. [:

Ibland vill jag inget hellre än tillbaks till den tiden.

Sen tog allt slut bara sådär, man gick ur nian och man skulle in i en helt ny värld.. shit.


Ibland längtar jag tillbaks till Grönborgs.

Ibland längtar jag tillbaks till när Anna bodde på Alnön.

Ibland längtar jag tillbaks till "Skeppis"-jobbet. Det var faktiskt KUL!

Ibland längtar jag tillbaks till festerna i Bos.

Ibland längtar jag tillbaks till Spanien! 

Ibland längtar jag tillbaks till Kvinnofängelset.

Ibland tänker jag tillbaks till första gången jag träffade Jessica, på riktigt, sen dess har det mer eller mindre alltid varit vänskap.

Ibland längtar jag tillbaks till "33".

Ibland saknar jag min vän Jimmy!

Ibland längtar jag tillbaks till sambotiden med fröken T och allt vad det innebar, skramla 50-öringar, få frukost på sängen, öpnna ögonen på morronen och det första man ser är en naken människa dansa runt eller vanan till slut när brandlarmet satte igång titt som tätt för att någon duschat för varmt. 

Ibland längtar jag tillbaks till sommarkvällarna vid ån med gänget från klassen, mys!

Ibland längtar jag tillbaks till allt galet med Jessica, Totte och hela det gänget.

Ibland längtar jag tillbaks till studenten!

Ibland längtar jag tillbaks till sommarn efter studenten, otroligt mkt minnen.

Ibland längtar jag tillbaks till Hultsfred.

Ibland längtar jag tillbaks till mina och Annas 2 veckor på Kos.

Sen skulle man vara vuxen..?


Tiden efter gymnasiet har varit upp å ner och hit å dit, gamla vänner kom in i ens liv igen, glad är jag för det, och en hel del nya kom och gick. Jobb kom, man slutade, pluggade, jobb kom igen.. och nu jobbar man. Flyt eller?

Man ska vara vuxen nu, herregud.. 25, värsta oldien jue, men.. vad är egentligen att vara vuxen? Är det åldern? Är det hur man beter sig? Vad??

Just nu vet jag varken ut eller in. Jag vet inte vad jag ska göra eller vart jag ska ta vägen. Vart kan jag gömma mig?  

Vad jag inte tycker om när dessa perioder kommer. 


 

 Jag och Anna hos henne och Björne.

 Veronica ett nyår.. hms, minns inte vilket år! Help!

 En grisfest på Svea.


 Midsommar -05 på ön.

 

 3 små apor sommarn -02.

 En födelsedag hos Jessica.. -05 va?

Fest i nån lokal i stan.. gud, -01 kanske? 

En gatufestkväll -07

En Thesa och en Malin -08 nån gång.

Sämsta kvallen, men Linda äre iaf. hösten -07

Av S - 18 april 2008 08:15

Vaknar för drygt en timme sen av att det är typ 800 grader i rummet, vad gör man då? Ja inte somnar man om iallafall. /:

NU längtar jag tills det blir måndag igen, så att jag får jobba så att veckan går snabbt. Ovanligt att längta efter måndag när det precis blitt helg. :P

Well, ska lägga mig framför teven och se om det är nåt spännande.  

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards