Alla inlägg den 16 november 2009

Av S - 16 november 2009 19:14

Tänkte att det kanske var dags att skriva ner något spännande här, var jue som ett väldans tag sedan nu och är det som jag tror så är ni alla grymt nyfikna på vad jag gör om dagarna. [;

Egentligen så händer det väl inte så mycket spännande saker just nu, tycker det bara är jobba, äta och sova som gäller, förutom helgerna då när det kanske händer något som är lite mer spännande.

På jobbet är vi iofs på väg mot den mysigaste tiden på året med allt julpyssel och sådär, idag har vi t.ex bakat pepparkakor med alla pappor som ville, så har vi mycket kakor som vi kan bjuda på till lucia. Godast är väl kanske att smaka degen, men även den underbara doften som sprider sig när man öppnar ugnen efter första plåten som gräddats, det luktar jue skitgott. [:


Hms, jag tänkte jue faktiskt skriva lite om helgen som varit också, känns som att jag började i lite fel ända men men, sak samma.

I fredags hade iaf jag och mina 2 kollegor avdelningsmöte här hemma hos mig, vi satt och pratade jobb i 2 timmar och snaskade i oss lite ost, korv och sådär som jag skurit upp. Strax efter 20 så vandrade vi ner på stan för att gå på blå huset och käka kina, mumsade i oss räkchips och 4 små rätter och pratade skit, sedan begav vi oss på en mini pubrunda, typ Irish och Daltons. Hade en riktigt trevlig kväll med mina underbara kollegor och jag var inte hemma förrn halv 3 typ.

I lördags så var det dags för Zackarias dop, alltid lika mysigt med dop såklart. Åkte dit med Stina, mamma och Håkan eftersom hjärtat inte fick ledigt från jobbet och alltså inte kunde följa med. Dopet var i Skönsmons kyrka och efteråt så åkte vi till Bredsand till en lokal där och fikade supergod tårta och annat fika. Erica och Magnus öppnade presenter och sedan var det typ klart, jag fick skjuts hem och slöade sedan på tills hjärtat kom hem vid 18, då drog vi till Nacksta och handlade hem grejer så vi kunde göra tacos. Kom alltså hem, gjorde mat och sen slöade vi i soffan framför Amazing race, tror jag somnade rätt gott innan klockan ens blivit 22.

Igår jobbade hjärtat igen så jag var bara hemma och grejjade på med lite allt möjligt, lite jobbgrejer och sådär, fick även fikasällskap runt lunchtid av mamma och hennes kompis Yvonne. Dom tyckte att jag hade bakat jättegoda wienerbröd och bullar, kul att få beröm jue! :D Hjärtat jobbade sent så det hanns inte med så mkt när han hade kommit hem, jag fick välja en film så vi såg The Proposal eller hur det stavas. Mysig film. [:


Annars så rullar allt på som vanligt, som jag skrev, jobbar, äter och sover typ. Jag längtar som 17 till jul, och när den är över så får det gärna bli sommar igen, finns mycket mer roliga saker att göra då. Som tur är så vet jag att tiden springer fram, så fort julen är över så blir det snart sommar igen, så är det jue. Visst kan man önska att det kunde hända lite mer "spännande" saker här i livet, men just nu känns det bara som att det ska vara just så, bara vara. Hade jag makten så skulle jag inte tveka till att ändra eller påverka vissa saker, men ja, det är jue som det är, finns inget man kan göra åt det.

Nåt jag inte vill påverka eller ändra är att jag älskar den här killen, otroligt mycket. [:

    

Looptroop-puss

Skapa flashcards