Alla inlägg under januari 2010

Av S - 19 januari 2010 20:19

Idag har vi haft en härlig uteförmiddag på jobbet! Pulkaåkning och alldeles lagomt med grader på termometern. :D

När jag kom in till stan så sprang jag in på Hemköp och handlade lite innan jag sprang hem, träffade på Marie också så surrade bort en stund med henne.

Var ingen hemma när jag kom så satte mig och slösade bort lite tid genom att läsa massa bloggar och sådär innan hjärtat och Stina ramlade in, hjärtat var och tatuerade sig idag och Stina hämtade honom. (Världens snällaste Stina som skjutsade mig på jobbet imorse också)

Hjärtat åkte och hämtade pappa strax efter 18, och efter det åt vi middag här alla 4, jag gjorde falukorv med tomat och ost i ugn, också lite grönsaker och potatismos till det. [:

Pappa och Stina åkte för typ en halvtimme sen, jag tänkte precis slänga mig i sängen för att kika lite på teve när jag kom på att jag skulle skriva lite här också. Men nu säger jag iallafall gonatt! [:

Av S - 17 januari 2010 11:30

Alltså ja, vi var jue och handlade häromdagen. Jag köpte då 1kg kyckling, minns inte om det var lår.. typ som filéer fast det var inte det? Aja, iallafall så delade jag upp påsen på 2, eftersom vi inte äter 1kg åt gången och dom fryser jue ihop så lätt alla grejjer. MEN, var tror ni jag gör då? Jo, såklart så lägger jag båda påsarna i kylen, så imorse när jag kikade insåg jag att jo, vi har nu 1kg tinad kyckling. Bra jobbat Sara!

Av S - 16 januari 2010 19:17

Idag tog vi en riktig sovmorgon, jag klev upp strax efter 10, hjärtat låg kvar en stund, tror dom hade suttit uppe till typ 2 inatt och surrat! Då sov jag ganska gott tror jag, hade dock legat snett över sängen när P kom och skulle sova. ;P

Leif kom och hämtade oss vid 13-13.30 kanske? Vi drog och handlade lite och sen upp till Matfors. Åt middag, sedan glodde vi på teve och sen åt vi efterrätt som jag hade dragit ihop (vaniljvisp och dajm). Kom väl hem för en stund sedan.

Tror det blir till att slå igång en film nu faktiskt, sen blire tidigt i säng, har suttit och gäspat som en galning dom senaste timmarna. /:

Av S - 15 januari 2010 22:41

Idag har det inte hänt så mkt, slöat mest som vanligt och haft ont i huvet, är sjukt less på det nu kan jag säga!! ];

Jag och hjärtat var nere på Hemmis och handlade lite, dom har värsta superpriserna nu på massa saker, typ 10-20:- sådär. Bra för Januariplånkan. [;

Vi åt hemmapizza till middag, det går jue så otroligt fort om man fixar degen med bakpulver, och fort, ja det är jue bekvämt.

Vi har spelat lite spel nu på kvällen, sen kikade vi på Skavlan en stund.

Nu har jag uppdaterat mig på nätet litegrann och ska nog gå å lägga mig nu, grabbarna sitter och glor på teve och surrar film, jättespännande för en som inte är så insatt i sånt där. :P


Av S - 14 januari 2010 19:05

Ont i huvet.. ont i huvet.. känns inte som att det händer så mkt nytt på hemmafronten här. It sucks!

Imorse plingade det på dörren, pappa som kom in på lite te, han hade vaknat tiiidigt och varit pigg så inte vet jag om han bara drog iväg. :P Satt och surrade om lite allt möjligt innan han skulle iväg på sjukhuset för mr, hoppas det gick bra, själv skulle jag nog få panik av att ligga i den där "tunneln" som pappa så fint kallade det. Hjärtat drog ut till Birsta med sin moster och jag intog soffan som alla andra dagar den här veckan. Sjukt less på det är jag, märkte precis att hjärtats deo inte gör det bättre heller. ]:

Ne, nu ska jag krypa ner under filten här. 

Hörs hej!

Av S - 12 januari 2010 19:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S - 11 januari 2010 20:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S - 8 januari 2010 19:24

Också var det helg igen.. skönt som vanligt, men nu vill jag tamejtusan har lite ordning på alla dagar, blir jue helt dagvild!

Idag hade som sagt tidig dag så jag gick från jobbet 14.30, tog en halvtimme planering så jag skulle slippa gå i kylan till Kvissle. Mötte upp hjärtat istan, fick på bolaget och Hemköp, kom hem, gjorde pizza som vi sen mumsade på, blev jättebra!

Nu har vi duschat och gjort oss klar, Robin har ramlat in och snart kommer Thesa, skoj skoj. Vi ska ner på Stadshuset sen och kika på Peter och sådär. [:

Nu ska jag fortsätta umgås, tänkte bara slänga in lite här.

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards