Alla inlägg under november 2010

Av S - 4 november 2010 19:10

Fick precis ett sms om att mitt hjärta är på väg hem, han fick ut atk så han kom iväg en timme tidigare. :-) Vi ska käka korv med bröd när han kommer, mumma!

Tror det är läge för mig att fixa matlådorna som jag lovade honom att fixa idag, behöver bara steka köttbullar och fixa sås så.

Har suttit den senaste timmen och poppat Smurfarna, och då menar jag gamla, RIKTIGA smurfarna! Snacka om nostalgi! Har även tjuvlyssnat på lite julmusik.. redan! Men hittade faktiskt skivan som jag länge velat ha, hade kassettbandet när jag var liten, julmusik med Agnetha & Linda. Klurar på om jag ska beställa hem den, för snart är det väl faktiskt helt okej att spela julmusik!? ;-)

Ne, steka köttbullar var det, sen blire soffan igen, känner av en förkylning riktigt nu!

Av S - 3 november 2010 16:07

Idag har jag varit trött, sjuuukt trött! Jag slutade 12 idag, då lunkade jag bort till ica för att handla litegrann.. innan jag var hemma så hade det gått nästan en timme. :-(

Jag har sjuuukt ont i höften till och från, det finns vissa ljusa stunder då den knappt känns av, men det är sällan. Idag har jag haft ont i magen också, typ magknip mitt över magen.. kände lite sådär "Hm.. ska det vara såhär?", sen tänkte jag inte mer på det men det fick stanna flera gånger på väg till ica.


När jag kom hem slappade jag vid datorn en timme innan jag slängde i lite tvätt, sen sov jag faktiskt.. nästan en timme! Tur att jag börjar sent imorrn, då gör det inget om det är en liten gnutta svårt att somna ikväll.

Nu sitter jag och spelar lite yatzy, ska strax börja med maten för hjärtat slutar 17 idag, blir köttbullar och potatis idag, och såklart gräddsås. :-)


Ne, diska litegrann så man får plats att jobba vid köksbänken.

Av S - 1 november 2010 20:59

Nu ska jag försöka få lite nerskrivet innan batteriet i datorn dör, för jag orkar nämligen inte släpa med mig den in till sovrummet där laddarn ligger. :-P


Idag har jag jobbat såklart, 9.30-17 och en hellugn dag har det varit, det har bara varit 7 barn hos oss idag. På eftermiddan hade vi planering som vanligt på måndagar.

När jag kom hem slöade jag litegrann bara sen kom Pierre hem rätt snabbt efter så vi fixade "måndagsstandarden": varma mackor, när dom var klar så tog vi med oss och åt framför teven, kollade klart på sista Sagan om ringen. "Skällde" lite på P efteråt för att han fick mig att kolla på en "grinaihjälsigpåslutetfilm", nu när jag ändå grinar lite titt som tätt liksom. :-P


Har packat två kartonger till idag så nu är snart köksskåpen på ena sidan av köket tomma, tänkte spara lite julsaker bara så man kan pynta lite iallafall, även om man ska ner med allt rätt snabbt igen. Och tack Anna, tur att nån förstår mig ang mitt tidiga packande! :-)


Ne, nu dör snart datorn så ska klappa igen den och kolla om det är nåt skoj på teve.

Hörs hej!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards