Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av S - 20 oktober 2007 23:25

Åkte bort till Stina och Johannes runt 14-tiden idag, Leija var även där då och satt och fikade. "Jag har inte ätit nån mat!" Näe Leija, det brukar man göra lite senare. [; Hon gick efter bara en liten stund när Mackan kom och hämtade henne. Hon har r:en på g nu iallafall, jag får inte heta Saja längre. [:

När dem gått så gick jag och Stina ner på Ica och handlade, det tog jue sin lilla tid, nästan en timme, men det vare värt. När vi kom hem så sprang vi ner till tvättis en sväng innan vi började med maten, Johannes fick order om att oxå hjälpa till, så dem skar upp alla grönsaker till såsen och till salladen.

Själv så gjorde jag såsen, den smakade bra sa Stina, och det var jue hon som var så sugen på den, så det var jue bra. Sen marinerade jag lite kött en sväng, och slängde in potatis i ugnen och grejjade på medans ungdomarna (fniss) sprang ner och fixade med tvätten.

Seen fick vi äntligen sätta oss ner för att äta, blev jue kroketter, sallad, fläskfilé och rödvinssås, till det sockerdricka och päronsoda. [;

Kollade på teve sen, osså glodde vi igenom massa videor på youtube, det är lite skoj det. Ska visa upp en här sen som jag höll på att dö av skratt till.

Sen så blev det Sing A Long innan jag gick mot bussen.

En riktig myspysfredag har vi haft med andra ord, och jag tror nästan faktiskt att det blir sängen snart. Så man kan vakna rätt pigg imorrn oxå. [:


Jag pratade med mamma förut oxå, hon är jue i Umeå i helgen, jag är rätt avis faktiskt. Jag ville oxå följa med. ]:

Det hade iaf. snöat där idag, mamma sa att snöflingorna var stora som lovikkavantar. ;D


 


Av S - 20 oktober 2007 12:00

Vaknade av telefon inatt, men sen sov jag gott ända fram till klockan nästan var 11! :D

Låg å kollade lite på teve innan jag klev upp, var såå skönt att  få vakna utvilad på en helg. Annars brukar det vara ställd klocka eftersom jag jobbat för att inte sova för länge. Faktiskt skönt att vara ledig en helg. [:

Ska åka bort till mamma sen och umgås med lillasyster ikväll, och hennes pojkvän då, ska laga god mat till oss, så nu väntar jag bara på att andra  syster ska komma in på msn eller ringa med recept. [:

Ska även tvätta, men jag tar med min tvätt hem till mamma, fanns tid där, och där tar jue inte varje maskin en timme heller. [;

Nu ska jag ta å klä på mig.  

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards