Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

~Hotellupdate~

Av S - 9 oktober 2010 22:12

Gokväll på er mina vänner!

Hade jue tänkt uppdatera er igår härifrån men vi fick inte riktigt till internet på datorn så orkade inte, vi frågade dock imorse och fick hjälp med vårt problem. :-)

Orkar inte riktigt gå igenom hela veckan som varit, har väl mest jobbat och sådär tror jag, enda "utstickaren" är väl att jag följde med syster E på klubbkväll på MUS i tisdags. :-)

Igår hade vi tagit semester båda två så vi tog tåget ner till Sthlm som planerat. Vi tog en taxi till hotellet så fort vi kom ner så att vi kunde låsa in våra väskor innan vi tog oss en sväng på stan. Jag köpte 2 linnen på GT då jag inte hittade nåt av mina svarta hemma innan vi åkte, sen hittade jag en väska också som jag köpte. Vi strosade runt i några timmar innan vi åkte till hotellet för lite vila innan middag. Vid 18.45 så påbörjade vi letandet av restaurang här på Kungsholmenoch efter en halvtimme-40 min så hittade vi en nyöppnad, mysig italiens restaurang som vi gick in på.. och blev kvar. :-) Hjärtat åt lasagne och jag åt oxfilé med gorgonzolasås och potatisgratäng, hur mumsigt som helst! Efter maten tog vi oss en prommis tillbaks till hotellet och kollade på tv innan det var sovdags.

Idag vaknade vi strax efter 8, dålig tajming då vi blivit varnade om att det var fullt på hotellet och frukosten kunde vara väldigt full runt 9-tiden, vi hade jue planerat att äta vid 10 pga det så det blev en lång väntan. :-( Men, det var värt det för frukostbuffén var hur bra som helst, hade nog kunnat sitta där hela dan om jag fick men insåg att jag får jue äta samma sak imorrn. ;-)

Efter frukosten gick vi mot t-banan och åkte mot Söder, kollade runt lite och vandrade sakta men säkert in mot Gamla Stan och sedan vidare mot själva "city". Skulle jag få tippa så har vi säkert gått över en mil idag. ;-P

Iallafall så blev det lite shopping idag också:

en cd-skiva, enda med Timbuktu som jag inte har

en jacka

en kofta (fast Pierre säger att det inte är nån kofta då det inte är nå knappar...?)

jeansleggins

ett par "jobb-byxor"

Blir väl nån sväng på stan imorrn också då tåget inte går hemåt förrän 15.28, kanske hittar nåt spännande då också. ;-) Hjärtat har köpt sig ett par skor och det verkar som att det blir ett till par imorrn om det går enligt planerna. Ni vet.. den där karln och skor, det kommer alltid vara så tror jag. ;-)

Efter flera timmars shopping så åkte vi till hotellet och vilade lite innan vi gjorde oss färdiga för middag. Idag tog vi oss in till "city" för att hitta nån restaurang, vi hade spanat på 2.. hittade en men det var typ fullt och alldeles för mycket ljud, den andra vi fått tips om var på Söder och vi orkade inte åka mer t-bana för stunden utan gick en runda för att kika. Det slutade med att vi gick på Drottninghof, samma restaurang som jag var på med jobbisarna för 1,5 år sedan. Jag åt god plankstek och hjärtat åt nån specialare där han fick in en liten stekpanna typ, som var jättehet, på den var det lammfilé, kycklingfilé och oxfilé, och potatis såklart, sen fick han 3 olika såser. Mätta, nöjda och belåtna så åkte vi hit till hotellet igen, fyllde ishinken och la oss i sängen för att kika tv. Och ja, här ligger vi nu med varsitt glas iskall cola vid vår sida. Livet är underbart! <3

Att ha en liten (kanske rätt "stor" vid det här laget) bebis i magen har inte gjort det nå jobbigare att vandra runt, knät gör dock lite ont såklart. Man blir lätt "skrämd" av att gå runt så mkt, man går nästan och väntar på krämpor eftersom "alla andra" har nån form av det. Jag kanske är skonad från det än så länge, hoppas det håller i sig lääänge isåfall. ;-) Visst, nån sammandragning ibland sådär men det är jue ingenting typ. :-)

Nu ska jag lägga mig och kramas lite med mitt hjärta innan det är sovdags, bara några timmars sovning kvar till frukost! Mmm... :-D

Monica

9 oktober 2010 22:41

Det låter som om ni har en supermysig helg! Jag hade inga krämpor under min graviditet, förutom att jag var stor som ett hus på slutet och snubblade över allt! ;) Fortsätt mys nu!