Alla inlägg den 6 december 2009

Av S - 6 december 2009 16:18

Hejsan hoppsan!


Det har inte hänt så mycket sen sist, trots att det nu gått några dagar igen. :P

Vi hade planeringsdag på jobbet i onsdags, det blir man trött av då man inte är van att sitta ner en hel dag. :P Snälla Veronica var ute på Essvik när vi slutade så hon kollade om jag ville ha skjuts hem, och såklart ville jag det. Tack tack vännen. [:


I torsdags slutade jag tidigt så jag gick en snurra på stan innan jag gick hemåt, hjärtats hals krånglade så han var på jobbet så länge det fanns "administrativt" jobb att göra, sedan kom han hem så det blev nån timme tidigare.


I fredags hade jag oturen att jobba sent, det är dock skönt med sovmorgon så det är lite "gilla/ogilla" över såna dagar. Fick hämtning på jobbet iallafall, sen hem och slösa bort en stund på juvelerna innan jag gjorde mig klar för mat på stan med jobbet. Vi åt på Innergården, blev V.I.P toast för mig, och en halva vin, istället för förrätt så blev det en Cosmo också. [;

När vi var klara där efter nån timme så åkte några hem och några gick vidare, jag var en av dom som gick hem för att mysa med hjärtat. Var inte så längesen vi var ut, iallafall inte vi på avdelningen, så kände att jag lika gärna kunde gå hem.

Väl hemma blev det en film, tror jag iallafall.. eller så glodde vi bara på tv innan vi nattade, minns faktiskt inte. :P


Igår då, var vi mest hemma hela dan, jag gick loss på lite mer julpynt, lite tomtar som fick komma fram och sådär, hms, kanske ska ta några bilder och bjuda er på?

Julle fick måla en gipsgran som numera hänger i köksfönstret, jag målade en för några dagar sen, den fick sällskapa några tomtar och glitter i min fina ljuslykta eller vad man ska säga, från partylite. Kanske har jag nån bild på hur den såg ut förra året så kanske ni förstår vad jag menar. [:(jag kollade men hittade ingen bild)

Vi åt ris med kycklinggryta till middag iallafall, kyckling är jue alltid gott det. Sen åkte vi bort till Nacksta och handlade lite lördagsgotta till kvällen. Julle kollade disneydags och sådär medans han mumsade godis och sen vare nattinatt strax efter 20. Vi la oss i sängen och kikade på American Pie - The book of love, den var väl sisådär, jag skrattade en del iallafall. Sen slog hjärtat igång en till film men den skippade jag och spelade lite juveler istället. [;


Idag har vi gjort lite julgodis, blev Snöbollar iallafall, sen skulle vi göra rischoklad men chokladen ville sig inte riktigt och blev bränd. ;P Ett pepparkakshus har vi slagit ihop iallafall och dekorerat lite, som vanligt vill inte glasyren sig riktigt för mig så blev mest sur över det. Nu hoppas vi bara att katten ger fan i huset så det inte ligger utspritt över golvet imorrn..


Nyss åkte hjärtat och J iväg till Gunilla, jag valde att stanna hemma, så snart ska jag nog slå in lite klappar och ta en macka, lär dröja en stund innan det blir dags för bakad potatisen, och jag är redan hungrig. ]:

Presentation

Bebis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards